Χαμήλωσε ταχύτητα τη Δευτέρα ο πληθωρισμός στην Γερμανία αγγίζοντας το 2,3% τον Μάρτιο, σε ετήσια βάση (από 2,6% τον Φεβρουάριο 2025) χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, Destatis. Ο δομικός πληθωρισμός, που δεν περιλαμβάνει τις ευμετάβλητες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας, διαμορφώθηκε στο 2,5%, κάτω από το 2,7% του Φεβρουαρίου. Ο πληθωρισμός των υπηρεσιών, παρουσίασε βραδύτερο ρυθμό ανόδου, στο 3,4% τον Μάρτιο, από 3,8% τον Φεβρουάριο.
Τα στοιχεία έρχονται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη γερμανική οικονομία, εν μέσω τους δασμούς Τραμπ και των επικείμενων αλλαγών στη δημοσιονομική και οικονομική πολιτική με την άρση του φρένου χρέους. Το εμπόριο αποτελεί βασικό πυλώνα για τη γερμανική οικονομία, με αποτέλεσμα να καθίσταται πιο ευάλωτη στην αβεβαιότητα και τις ταχέως μεταβαλλόμενες εξελίξεις που κυριαρχούν επί του παρόντος διεθνώς μετά από τα δασμολογικά «χτυπήματα» των ΗΠΑ που θα τεθούν σε ισχύ από 2 Απριλίου όπως οι δασμοί 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κομβικός τομέας για την ανάπτυξη της Γερμανίας και θα επηρεαστεί άμεσα από τους δασμούς της αμερικανικής κυβέρνησης. Το Βερολίνο έβγαλε τα «μπαζούκα» ξεφεύγοντας από τη «μέγγενη» των προβλημάτων, που ουσιαστικά, το ίδιο δημιούργησε με τις σφιχτές πολιτικές του καθώς έχοντας μείνει χωρίς φωνή τα τελευταία δύο χρόνια, βουτηγμένο σε ύφεση και σε διαρθρωτικά προβλήματα, βάζει τέλος στη δημοσιονομική ορθοδοξία και ανοίγει τις «κάνουλες» χρηματοδότησης για να στηρίξει τις υποδομές της και να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες με ένα ταμείο τουλάχιστον 500 δισ. ευρώ.