Η Goldman Sachs διαπιστώνει πως τα πρώτα σημάδια της μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης από τους πολίτες έχουν αρχίσει να φαίνεται πως θα επηρεάσουν τα κέρδη των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, σε σχετικό report της Goldman σημειώνεται πως ο υψηλός πληθωρισμός έχει αρχίσει να βάζει «φρένο» στις δαπάνες των νοικοκυριών, όπως φάνηκε από τη μείωση της λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ κατά 0,3% για τον Μάιο και σύμφωνα με τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος που καταρτίζει το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, με τον τελευταίο να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό για τον Ιούνιο.
Κολοσσοί του λιανεμπορίου, όπως η Walmart και η Target, υπερεκτίμησαν αρχικά τις δαπάνες των καταναλωτών σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων και τώρα έχουν αρχίσει τις εκπτώσεις, με στόχο να «ξεφορτωθούν» το πλεόνασμα προϊόντων που έχουν αποθηκευμένο.
Η τράπεζα σημειώνει πως η μειωμένη καταναλωτική δαπάνη αποτελεί απειλή για την κερδοφορία των εισηγμένων, ιδιαίτερα για τον κλάδο του λιανεμπορίου και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Ορισμένοι επενδυτές φοβούνται πως η αύξηση του κόστους ζωής, η αύξηση στις αποδόσεις των ομολόγων και η αδύναμη δραστηριότητα στις συναλλαγές μετοχών θα οδηγήσει τα νοικοκυριά από αποχή στις χρηματαγορές, εξασθενώντας έτσι τις μετοχές» σημειώνεται στο report της Goldman.