Με τον υψηλότερο ρυθμό από το 2008 έχει αυξηθεί το κόστος τροφίμων για τα νοικοκυριά στη Βρετανία, ωθούμενο από την άνοδο σε βασικά προϊόντα όπως το βούτυρο, το γάλα και το κοτόπουλο.
Σύμφωνα με έρευνα της Kantar που δόθηκε στη δημοσιότητα, ο ετήσιος πληθωρισμός τροφίμων στη Βρετανία διαμορφώθηκε στο 11,6% τον Αύγουστο, έναντι 9,9% τον Ιούλιο.
Αυτό «μεταφράζεται» στο ότι τα νοικοκυριά της χώρας πληρώνουν ετησίως 553 στερλίνες παραπάνω για τις αγορές τροφίμων τους, ή 10,25 στερλίνες περισσότερες ανά εβδομάδα για τα ίδια προϊόντα.
Όπως μετέδωσε το Press Association (PA), η αύξηση του κόστους έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε αγορές των ομώνυμων προϊόντων που πωλούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τις τελευταίες να έχουν αυξηθεί κατά 19,7% τον τελευταίο χρόνο, για την εξοικονόμηση χρημάτων.
Οι κερδισμένοι και... ο καύσωνας
Σημειώνεται πως οι πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη Βρετανία αυξήθηκαν κατά 2,2% για την περίοδο των 12 εβδομάδων που ολοκληρώθηκε στις 7 Αυγούστου.
Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων κατέγραψε η Lidl, με +17,9%, η Aldi (+14,4%) και η Tesco (+1%).
Αντίθετα, οι πωλήσεις προϊόντων της Morrisons υποχώρησαν κατά 4,9%.
Τέλος, άξια αναφοράς είναι η άνοδος στις πωλήσεις μεταλλικών νερών και αναψυκτικών που σημειώθηκε στα βρετανικά σούπερ μάρκετ, εν μέσω του πρωτοφανούς καύσωνα που επηρεάζει τη χώρα και ο οποίος έφερε τις υψηλότερες θερμοκρασίες όλων των εποχών στη Βρετανία.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι πωλήσεις μεταλλικών νερών για τον τελευταίο μήνα αυξήθηκαν 23% και των αναψυκτικών κατά 10%.