Οι βιομηχανικές παραγγελίες στην Κίνα με προορισμό τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 40%, με αποτέλεσμα τα κινεζικά εργοστάσια να κλείσουν δύο εβδομάδες νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Η ερευνητική εταιρεία Project44 ανέφερε στο CNBC ότι αφού έφτασε στο ζενίθ της κατά τη διάρκεια των περιορισμών κατά της πανδημίας, ο όγκος του εμπορίου από την Κίνα προς τις ΗΠΑ έχει υποχωρήσει σημαντικά από το τέλος του καλοκαιριού του 2022, ενώ μειώθηκε και επίσης 21% μεταξύ Αυγούστου και Νοεμβρίου.
«Φαίνεται ότι είναι μια πολύ κακή στιγμή για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Έχουμε τον συνδυασμό της μείωσης της ζήτησης και της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας», ανέφερε η ναυτιλιακή εταιρεία HLS με έδρα την Ασία.
Παράλληλα, τα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι οι εισαγωγές των ΗΠΑ από την Ασία έπεσαν τον Οκτώβριο στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 μηνών με τα μεγάλα λιμάνια της Δυτικής Ακτής του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς να γνωρίζουν τη μεγαλύτερη μείωση και να εκπέμπουν σήμα κινδύνου.
Οι αναλυτές της HLS προβλέπουν περαιτέρω μείωση 2,5% στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων ενώ η υποχώρηση θα συνεχιστεί και για αρκετούς μήνες του 2023.
Η πτώση των παραγγελιών από τις ΗΠΑ και την ΕΕ, επηρεάζει επίσης το Βιετνάμ, το οποίο ανθεί ως μεταποιητικός κόμβος ενώ από τις αρχές του τρέχοντος έτους, 12.500 εταιρείες έκλειναν μηνιαίως, μία αύξηση 24,8% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την έκθεση της Γενικής Στατιστικής Υπηρεσίας του Βιετνάμ.
Σε αντίθεση με τη μείωση των παραγγελιών από την Κίνα, τα εμπορικά δεδομένα δείχνουν ότι ανθίζει το εμπόριο από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ και είναι «μια από τις πιο εκπληκτικές και σίγουρα πιο σημαντικές εξελίξεις από τις αρχές του 2020», σύμφωνα με τον Τζος Μπραζίλ του Project44.
«Αυτή η απότομη άνοδος δεν μπορεί να οφείλεται μόνο στην πανδημία. Αλλά είναι μια στρατηγική μετατόπιση: η υπερβολική εξάρτηση από το εμπόριο με την Κίνα και οι γεωπολιτικές εντάσεις με τη Ρωσία, αποτελούν τους κύριους μοχλούς για την άνθηση του εμπορίου ανάμεσα σε ΕΕ και ΗΠΑ» σημειώνει.
Φέτος, οι ΗΠΑ έχουν εισαγάγει περισσότερα αγαθά από την Ευρώπη σε σχέση με την Κίνα – μια μεγάλη αλλαγή από τη δεκαετία του 2010, σύμφωνα με το Project 44.
«Από την πλευρά τους, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές που μάχονται με υψηλές τιμές ενέργειας και τον πληθωρισμό εξάγουν ολοένα και περισσότερο στις ΗΠΑ και επενδύουν στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Μπραζίλ.