Εταιρείες του χώρου των κατασκευών - υποδομών ή και συγγενικών αυτών (π.χ. ενέργεια, ύδρευση κ.α.) φαίνεται να ξεχωρίζουν στις προτιμήσεις αναλυτών στην «πρώτη ματιά» των ειδικών της αγοράς μετά την εκλογική αναμέτρηση της Κυριακής. Με τη διαφαινόμενη πολιτική κατάσταση να «ανανεώνει» τις προσδοκίες για έργα, επενδύσεις, διαγωνισμούς, όμιλοι όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, INTRAKAT συν τα γκρουπ του ενεργειακού κλάδου (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που πάντως τελεί υπό πώληση κ.α.) ή και την ΕΥΔΑΠ, και κατ’ επέκταση οι μετοχές τους, ανήκουν σε κλάδους που αναφέρθηκαν στις πρώτες αναλύσεις χρηματιστηριακών που χτες «είδαν το φως» της δημοσιότητας και ανέδειξε το insider.gr.
Τα μεγάλα έργα, η αυτοδυναμία, το προφίλ του υπουργού
Η προώθηση μεγάλων έργων σε όλο το φάσμα των υποδομών, διαγωνισμοί δισεκατομμυρίων ευρώ που είναι σε εξέλιξη ή έρχονται προσεχώς, σε συνδυασμό με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, μαζί με τα πολλά projects που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεων (που σε έναν βαθμό μπορούν να προσφέρουν σταθερές ροές για μακρύ χρονικό διάστημα), συν τις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα, τις μεγάλες real estate αναπτύξεις (Lamda στο Ελληνικό, αλλά και εταιρειών του τομέα ακινήτων και των ΑΕΕΑΠ, όπως οι Dimand, Prodea, Premia κ.α.), την εστίαση σε συγκεκριμένους κλάδους (τουρισμό, ενέργεια) προφανώς δημιουργούν κλίμα προσδοκίας.
Δεδομένου ότι στην προσεχή, νέα, εκλογική αναμέτρηση αναλυτές εκτιμούν ότι θα ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο και σε όρους αυτοδυναμίας, ο χώρος των υποδομών εκτιμάται ότι θα είναι από αυτούς που θα «ευεργετηθούν», υπό την έννοια ότι θα συνεχιστεί η δυναμική των επενδύσεων και των έργων. Όπως μάλιστα αναφέρουν στελέχη του κλάδου, ενδιαφέρον έχει και το ποιος θα τεθεί επικεφαλής του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών (εφόσον μείνει ως έχει), αν δηλαδή θα είναι υπουργός κάποιο πρόσωπο με πιο μετριοπαθή στάση ή κάποιος με έντονο αναπτυξιακό προφίλ που θα δώσει πρόσθετο «πουσάρισμα» στα έργα.
Θα πρέπει δε να σημειωθεί ότι προωθούνται και κινήσεις - δράσεις μεταρρύθμισης που θα «αγγίξουν», για παράδειγμα, εταιρείες ύδρευσης (νέα ρυθμιστική αρχή κ.α.), ενώ προφανώς, επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους θα επηρεαστούν θετικά από την ανάπτυξη δεκάδων έργων και εργοταξίων ανά την Ελλάδα (τσιμέντα κ.α.).
Θα έχει re-rating στο ταμπλό;
Βέβαια, η τάση ανάκαμψης στον τομέα των υποδομών και ευρύτερα στις επενδύσεις είχε ήδη πραγματοποιηθεί, ωστόσο, η διαφαινόμενη συνέχιση της κυβερνητικής πολιτικής στους τομείς αυτούς εκλαμβάνεται και ως συνέχιση της «φιλο-επενδυτικής» τακτικής με θετικές επιπτώσεις στα γκρουπ, τουλάχιστον για τα προσεχή έτη. Κατά πόσο αυτό θα αποτυπωθεί στο χρηματιστηριακό ταμπλό όμως, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Χθες, πάντως, η αγορά έκανε μια πρώτη «τιμολόγηση» τόσο των ομολόγων όσο και των μετοχών στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, και μέσα σε αυτό το κλίμα επωφελήθηκαν και «χαρτιά» των υποδομών. Μένει, όμως, να φανεί αν το επερχόμενο re-rating των ελληνικών assets στον «δρόμο» προς την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, στο οποίο χτες αναφέρθηκαν αναλυτές (π.χ. Eurobank κ.α.), συμπεριλάβει και τους τίτλους των υποδομών.