Την άποψη πως οι αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ στη Βρετανία δεν έχουν κερδοσκοπήσει εν μέσω της κρίσης με το αυξημένο κόστος ζωής στη χώρα εξέφρασαν την Τρίτη οι επικεφαλής των εν λόγω επιχειρήσεων, μιλώντας στο βρετανικό κοινοβούλιο.
Οι ίδιοι υποστήριξαν πως δεν έχουν μετακυλήσει πλήρως την άνοδο του κόστους προς τους πελάτες του προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Όπως αναφέρει το Reuters, ο ιδιαίτερα υψηλός πληθωρισμός τροφίμων στη Βρετανία έχει οδηγήσει στη μεγαλύτερη πίεση του κόστους ζωής στη Βρετανία από τότε που άρχισαν να καταγράφονται τα σχετικά στοιχεία, την δεκαετία του 1950.
Οι επικεφαλής των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ της χώρας υποστήριξαν -απαντώντας σε ερωτήματα βουλευτών- πως ισορροπούν μεταξύ του κόστους μισθών, ενέργειας, εμπορευμάτων και μεταφορών, ενώ παράλληλα προσπαθούν να αποτρέψουν τη «φυγή» των καταναλωτών από τις επιχειρήσεις τους.
Ο εμπορικός διευθυντής της Tesco ανέφερε πως ο όμιλος του έχει κέρδος 4 πένες για κάθε λίρα που δαπανάται, ενώ ο εμπορικός διευθυντής τροφίμων της Sainsbury δήλωσε ότι έχει κέρδος λιγότερο από 3 πένες για το ίδιο μέτρο, με τα δύο στελέχη να υποστηρίζουν ότι αυτό δεν αντιπροσωπεύει υψηλό περιθώριο κέρδους.
«Η βρετανική αγορά λιανικής πώλησης είναι η πιο ανταγωνιστική αγορά», δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της Asda, Κρις Κομρφόρντ, όταν ρωτήθηκε αν οι μεγάλες αλυσίδες δρουν ως καρτέλ.
Σημειώνεται πως οι μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, όπως η Unilever και η Nestle, έχουν περιθώρια κέρδους 16-17%.
Ο πληθωρισμός τροφίμων και ποτών στη Βρετανία διαμορφώθηκε στο 18,3% για τον Μάιο σύμφωνα με τα κρατικά στοιχεία, ενώ ο κλάδος υποστηρίζει πως διαμορφώνεται στο 14,6% για τον Ιούνιο, σημειώνοντας ηπιότερη άνοδο σε σχέση με αυτή που υπήρχε τους προηγούμενους μήνες.