Σε προετοιμασίες για τις διαταραχές... διαρκείας στη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται μανιωδώς σε εμπορικά πλοία ως απάντηση στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, επιδίδεται η αγορά πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Bloomberg που επικαλείται πλοιοκτήτες, μεσίτες και traders, οι μισθώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά πετρελαίου και καυσίμων - οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα - αποκαλύπτουν ότι όλο και περισσότερα από τα πλοία μισθώνονται για διαδρομές που αποφεύγουν την επικίνδυνη ζώνη.
Με τους Χούθι να υπόσχονται να αντεπιτεθούν στους εμπορικούς στόλους των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που κανονικά διακινεί περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. «Όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή», δήλωσε ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV, ο στόλος της οποίας μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατ. βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που φαινόταν σαν κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα μπορεί πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες» πρόσθεσε.
Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν φορτία καυσίμων μισθώνονται αντ' αυτού για να πλεύσουν προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, προκαλώντας αύξηση του κόστους. Ταυτόχρονα, αρκετά φορτία ιρακινού αργού έχουν κλείσει θέσεις σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν μια παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.
Η δανική ιδιοκτήτρια εταιρεία δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι υπήρξε αύξηση των ταξιδιών προς την Ασία για τη μεταφορά διυλισμένων καυσίμων. Αυτό συνέβαλε στην ώθηση των κερδών των σχετικά μεγάλων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν πετρελαιοειδή από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια ημερησίως την τελευταία εβδομάδα.
Επιπλέον, υπήρξε επίσης ένας σημαντικός όγκος φορτίων ιρακινού αργού που έχουν κλείσει για να πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική, καθώς ορισμένοι φορτώνουν από κοινού μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο οικονομικό, ενώ αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από εκείνες προς την Ασία, τα φορτία δείχνουν ωστόσο τη στάση των πλοιοκτητών απέναντι στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.