Bloomberg για κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Φρούτα χαλάνε στο δρόμο - Το κόστος μεταφοράς μεγαλώνει

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Bloomberg για κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα: Φρούτα χαλάνε στο δρόμο - Το κόστος μεταφοράς μεγαλώνει
Αν και ο αντίκτυπος είναι μέχρι στιγμής περιορισμένος, είναι μια υπενθύμιση του πόσο εύθραυστες μπορεί να είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων.

Η αναταραχή που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα και οι ανησυχίες για κλιμάκωση των χτυπημάτων των Χούθι διαταράσσει τις μεταφορές προϊόντων, απειλώντας την επιβράδυνση του πληθωρισμού. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, τα πλοία που είναι φορτωμένα με τρόφιμα είναι μεταξύ εκείνων που αποφεύγουν τις επιθέσεις των Χούθι και ακολουθούν μια μακρύτερη και πιο δαπανηρή διαδρομή.

Σε αντίθεση, όμως, με το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και φορτία καταναλωτικών αγαθών, που επίσης έχουν επηρεαστεί, η μεγαλύτερη διάρκεια μπορεί να καταστήσει τα ευπαθή τρόφιμα μη εμπορεύσιμα. Αυτό είναι που τρομάζει τη βιομηχανία, σύμφωνα με το δημοσίευμα, καθώς για παράδειγμα οι Ιταλοί εξαγωγείς φοβούνται ότι τα ακτινίδια και τα εσπεριδοειδή θα χαλάσουν στο δρόμο, το κινεζικό τζίντζερ γίνεται ακριβότερο και ορισμένα φορτία αφρικανικού καφέ καθυστέρησαν για λίγο. Τα σιτηρά εκτρέπονται από τη διώρυγα του Σουέζ, ενώ ένα πλοίο με ζώα προορισμό τη Μέση Ανατολή άλλαξε πορεία.

Αν και ο αντίκτυπος είναι μέχρι στιγμής περιορισμένος, είναι μια υπενθύμιση του πόσο εύθραυστες μπορεί να είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων. Εάν η κρίση επιδεινωθεί, θα μπορούσε να ανακόψει την πτώση του κόστους των τροφίμων-προϊόντων που είχε αρχίσει να αντανακλάται στις τιμές των προϊόντων στα ράφια.

«Όλοι είναι χαμένοι εδώ», δήλωσε ο Nitin Agrawal, διευθύνων σύμβουλος της Euro Fruits, ενός μεγάλου Ινδού εξαγωγέα σταφυλιών. Η εταιρεία συνήθως στέλνει στην Ευρώπη μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλά τώρα χρησιμοποιεί τη μακρύτερη διαδρομή που τετραπλασιάζει το κόστος μεταφοράς και διπλασιάζει τους χρόνους μεταφοράς.

Πράγμα που σημαίνει ότι η ποιότητα των σταφυλιών θα επηρεαστεί και οι Ευρωπαίοι εισαγωγείς έχουν συμφωνήσει σε υψηλότερες τιμές των ινδικών σταφυλιών, γεγονός που θα τα καταστήσει ακριβότερα για τους καταναλωτές, όπως εξήγησε. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βασίζεται στην Ινδία για περίπου το 1/7 των σταφυλιών της, και περισσότερο από το 35% στην κορύφωση της σοδειάς τον Μάρτιο-Απρίλιο, όπως αναφέρει η ευρωπαϊκή ένωση φρέσκων προϊόντων Freshfel.

Οι Ιταλοί εξαγωγείς, οι οποίοι πωλούν περίπου 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγροτικά προϊόντα στην Ασία, ανησυχούν ότι το πέρασμα γύρω από την Αφρική θα πλήξει τη φρεσκάδα και θα αυξήσει το κόστος για φρούτα όπως τα μήλα, τα ακτινίδια και τα εσπεριδοειδή, δήλωσε ο Massimiliano Giansanti, πρόεδρος της αγροτικής ομάδας Confagricoltura.

Παρόμοιες ανησυχίες εγείρονται και για το κρέας και οι αποστολές βουβαλίσιου κρέατος της Ινδίας που προορίζονται για περιοχές όπως η Βόρεια Αφρική αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, δήλωσε ο Fauzan Alavi, εκπρόσωπος της All India Buffalo and Sheep Meat Exporters Association. Το ζήτημα πονοκεφαλιάζει και τους αγρότες, οι οποίοι μπορεί να αναγκαστούν να μειώσουν τις τιμές τους για να αντισταθμίσουν τα υψηλότερα έξοδα αποστολής.

«Πρέπει να πουλήσουμε ακόμη και αν οι τιμές πέσουν, καθώς δεν μπορούμε να παρατείνουμε την περίοδο συγκομιδής», δήλωσε ο Sandeep Dagu Sandhan, καλλιεργητής σταφυλιών στο κρατίδιο Μαχαράστρα της Ινδίας, όπου η συγκομιδή έχει ξεκινήσει σε ορισμένες περιοχές. «Οι εξαγωγείς καταφέρνουν πάντα να καλύπτουν τα έξοδά τους. Θα είναι οι δικές μας απώλειες αν οι τιμές καταρρεύσουν», πρόσθεσε.

Ο βρετανικός γίγαντας των τροφίμων Tesco έχει προειδοποιήσει ότι οι αναταραχές στη ναυτιλία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πληθωρισμό σε ορισμένα προϊόντα και η J Sainsbury συνεργάζεται με την κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις. Οι τιμές του φρέσκου τζίντζερ έχουν αυξηθεί περισσότερο από το 1/3 τον Δεκέμβριο στην αγορά New Spitalfields Market του ανατολικού Λονδίνου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Χούθι: Δεν θέλουμε να διευρυνθούν οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα

Πώς επηρεάζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Καθησυχαστική η Deutsche Bank για Ερυθρά Θάλασσα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider