Η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων, η μείωση των χρόνων στην αδειοδότηση για νέες συνδέσεις στο δίκτυο και σταθμούς φόρτισης και η ευελιξία στον τρόπο που τα ηλεκτρικά οχήματα θα φορτίζουν και που θα λειτουργεί το δίκτυο (με την δυνατότητα των καταναλωτών να προσαρμόζουν την ζήτηση όταν δέχονται κατάλληλα κίνητρα καθώς και η δυνατότητα αξιοποίησης δυναμικών τιμολογίων ώστε οι καταναλωτές να λαμβάνουν καλύτερες τιμές) αποτελούν τα κλειδιά για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο 7ο Ecomobility Conference που συνδιοργανώνουν η HAEE και το insider.gr.
Αναλύοντας περαιτέρω σημείωσε ότι τρία στοιχεία θα συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης: η χρήση έξυπνων φορτιστών, η ψηφιοποίηση του ηλεκτρικού δικτύου και η εισαγωγή τιμολογίων με δυναμικές χρεώσεις. Όπως εξήγησε, οι δυναμικές ταρίφες ισχύουν και σε άλλες χώρες είτε πιλοτικά (Κοπεγχάγη) όπου οι προμηθευτές προσφέρουν δυναμικές τιμές, είτε για εμπορική χρήση όπως συμβαίνει στο Ηνωμένο Βασίλειο.
«Έχουμε το νομικό πλαίσιο που χρειάζεται για τέτοιες ευέλικτες τιμές, χρειάζεται συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Ενέργειας, του ΔΕΔΔΗΕ, της ΡΑΑΕΥ και όλων των προμηθευτών ώστε οι προμηθευτές να λάβουν τέτοιες υπηρεσίες», επεσήμανε σχετικά και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα κάνει όλα τα απαραίτητα βήματα και θα αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια για τις υποδομές, για να επιταχυνθεί η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης σε μεγάλη κλίμακα και ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών και για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται ταχύτητα και αποτελεσματικός σχεδιασμός ενώ πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν η πρόοδος και οι καινοτομίες που σημειώνονται παγκοσμίως στον τομέα αυτό.
Αναφερόμενη στους εθνικούς στόχους, η κ. Σδούκου είπε ότι το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ θέτει πιο φιλόδοξους στόχους στην ηλεκτροκίνηση των ελαφρών οχημάτων με στόχο 500.000 να κυκλοφορούν στους δρόμους ως το 2030. Ταυτόχρονα, συμβαδίζει με τους νέους στόχους διείσδυσης ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή που θα φτάσει το 80% μέχρι τότε, και αυτά τα δύο πρέπει να συμβαδίζουν προκειμένου να υλοποιηθεί το πλάνο για μεταφορές μηδενικών εκπομπών.
Η υφυπουργός επεσήμανε ότι η χώρα μας έκανε δυναμική αρχή στον τομέα της ηλεκτροκίνησης πριν από 4 χρόνια και πλέον υπάρχει η δυνατότητα για επιτάχυνση των διαδικασιών. Η πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα δείχνει ότι οι μεταφορές είναι η δεύτερη πηγή εκπομπών με 1/5 του συνόλου. Το 85% εξ αυτών προέρχεται από τις οδικές μεταφορές, ενώ ο κλάδος έχει και το 38% της πρωτογενούς ενεργειακής κατανάλωσης, σημείωσε, κάτι που καταδεικνύει και την ανάγκη υλοποίησης των πολιτικών για την ηλεκτροκίνηση.