Συνεχίζει το μπαράζ επενδύσεων ο Γ. Προκοπίου – Πάνω από 70 πλοία στο ναυπηγικό πρόγραμμα

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Συνεχίζει το μπαράζ επενδύσεων ο Γ. Προκοπίου – Πάνω από 70 πλοία στο ναυπηγικό πρόγραμμα
Πλοία καυσίμων
Συνεχίζει το μπαράζ ναυπηγήσεων νέων πλοίων ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, αυτή τη φορά μέσω της Sea Traders.

Συνεχίζει το μπαράζ ναυπηγήσεων νέων πλοίων ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, αυτή τη φορά με την εταιρεία πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου του ομίλου, Sea Traders, η οποία προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων ακόμη πλοίων τύπου kamsarmax από το κινεζικό ναυπηγείο Hengli Heavy Industry (Hengli HI).

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η Sea Traders, με επικεφαλής την Ιωάννα Προκοπίου, προχώρησε στην επέκταση της συμφωνίας που είχε κλείσει με το κινεζικό ναυπηγείο την προηγούμενη χρονιά για 10 νεότευκτα στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων το καθένα προσθέτοντας στην παραγγελία τέσσερα ακόμη πλοία.

Συνολικά η Sea Traders έχει υπό ναυπήγηση 26 πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν σταδιακά στην εταιρεία το 2025 και το 2026. Οι επενδύσεις σε καινούργια bulkers του ομίλου του Έλληνα εφοπλιστή ξεπερνούν τα 900 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς αναλυτών.

Εκτός από την Sea Traders όμως σημαντικό ναυπηγικό πρόγραμμα έχουν και οι άλλες εταιρείες του κ. Προκοπίου. Σύμφωνα με την Clarksons η Dynacom Tankers έχει παραγγείλει 30 δεξαμενόπλοια διαφόρων μεγεθών, από LR1 έως VLCC σε κινεζικά ναυπηγεία. Ακόμη, η Dynagas έχει κλείσει 10 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG από τα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότιο Κορέα.

Όλα τα καινούργια πλοία των εταιρειών του Γ. Προκοπίου θα καίνε συμβατικά καύσιμα, αν και θα είναι πλήρως εξοπλισμένα με τα τελευταία συστήματα εξοικονόμησης και μείωσης των εκπομπών CO2. Και αυτό γιατί όπως έχει δηλώσει ο εφοπλιστής πιστεύει στην σταδιακή μετάβαση στους μηδενικούς ρύπους με πιο αποδοτικά πλοία παρά στα εναλλακτικά καύσιμα που βρίσκονται ακόμη σε πειραματικό στάδιο.

Ανεβαίνει η αξία του ελληνόκτητου στόλου

To μπαράζ των παραγγελιών που σημειώθηκε το 2023 από τους Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται πως συνεχίζει δυνατά και φέτος ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο την αξία του στόλου ποντοπόρων πλοίων ελληνικών συμφερόντων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία Φεβρουαρίου της Vessels Value, η χώρα μας κατέκτησε την τρίτη θέση παγκοσμίως σε όρους αξίας στόλου παγκοσμίως. Ειδικότερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώθηκε στα 169,39 δισ. δολάρια μετά την Κίνα με 204 δισ. δολάρια που κατατάσσεται στην 2η θέση και την Ιαπωνία που με αξία στόλου 206,4 δισ. δολάρια κατέλαβε την κορυφή (1η θέση). Σε όρους μεταφορική δυναμικότητας (dwt) ο ελληνόκτητος στόλος διατηρεί την πρώτη θέση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στα όρια της νομιμότητας - Αγορά με... τσαμπουκά – Τα σενάρια για τον ΒΟΑΚ

Με AI γράφονται τα επόμενα βήματα του Δημοσίου - Τι αλλάζει σε κτηματολόγιο και mAIgov

Ideal Holdings: Focus στην πληροφορική, πιθανή νέα επενδυτική κίνηση

gazzetta
gazzetta reader insider insider