Ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112, που έχει αποδειχθεί σωτήριος σε περιπτώσεις εξαιρετικού κινδύνου και ακραίων συνθηκών αναβαθμίζεται και εξελίσσεται ώστε να προσφέρει νέες δυνατότητες στους κατόχους κινητών και τάμπλετ. Ειδικότερα, σε δύο χρόνια αναμένεται η νέα γενιά του 112 και οι υπηρεσίες που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων αφορούν λογισμικό για βίντεο ακόμη κι αν δεν υπάρχει δίκτυο τηλεφωνίας και υπηρεσίες για ΑμεΑ ή ακόμα και περιπτώσεις ομηρίας.
Το εγχείρημα τρέχει με διαγωνισμό 27 εκατομμυρίων ευρώ ώστε το νέο 112 να παρέχει πλήθος υπηρεσιών, από βιντεοκλήσεις και επικοινωνία σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου κινητής μέχρι την δυνατότητα επικοινωνίας προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ΑμεΑ, με σιωπηλή αναγγελία περιστατικού «Silent Βutton» (π.χ. σε περιπτώσεις ομηρίας).
Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για τον διαγωνισμό λήγει στις 27 Μαΐου, ενώ η διάρκεια της σύμβασης είναι 21 μήνες από την υπογραφή της. Κάτι που σημαίνει ότι το νέο 112 προβλέπεται να λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου δύο χρόνια. Φορέας υλοποίησης είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας ΜΑΕ, φορέας χρηματοδότησης το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ενώ κύριος του έργου και φορέας λειτουργίας η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Τι θα περιλαμβάνει το νέο 112
Το «εξελιγμένο» 112 θα εμπεριέχει:
- νέο λογισμικό διαχείρισης φωνητικών κλήσεων και βιντεοκλήσεων
- δυνατότητα φωνητικής επικοινωνίας, αποστολής βίντεο και sms
- ταυτόχρονος γεωεντοπισμός όπου είναι εφικτό
- δυνατότητα αναζήτησης διευθύνσεων, τοπωνυμίων και σημείων ενδιαφέροντος
- Silent Βutton - λειτουργία σίγασης για περιπτώσεις ειδικού κινδύνου (πχ. περιπτώσεις ομηρίας)
- λειτουργία και χωρίς κάλυψη δικτύου κινητής τηλεφωνίας
- προσαρμοσμένες λειτουργίες για ΑμεΑ
Ο διαγωνισμός γίνεται με κριτήριο «την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής» και αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια, παραμετροποίηση και εγκατάσταση σύγχρονου Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων Εκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς (NG-ECMS-112) για 400 χρήστες.
Θα αποτελείται από λογισμικό διαχείρισης κλήσεων 112 Επόμενης Γενιάς, από τηλεφωνικό κέντρο IP-PBX, από λογισμικό γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών και από γεωγραφικά δεδομένα και θα παρέχει τη δυνατότητα σε τηλεφωνητές πρώτου και δευτέρου επιπέδου να πραγματοποιούν συνδιαλέξεις φωνής, βίντεο, επικοινωνία με άμεσα μηνύματα σε πραγματικό χρόνο με πολίτες και ΑμεΑ (Real-Time Text - RTT), επικοινωνία με SMS, λήψη δεδομένων eCall και ταυτόχρονο γεωεντοπισμό, όπου αυτό είναι εφικτό. Το εν λόγω σύστημα θα εγκατασταθεί στα δύο υφιστάμενα Κέντρα Δεδομένων (Data Center) του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.