Αστικές Συγκοινωνίες: Πότε και πώς θα βγούνε στους δρόμους Αθήνας – Θεσσαλονίκης συνολικά τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αστικές Συγκοινωνίες: Πότε και πώς θα βγούνε στους δρόμους Αθήνας – Θεσσαλονίκης συνολικά τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία
Σταδιακά και μάλλον μέχρι τις αρχές Σεπτέμβριου, αναμένεται να αναπτυχθούν στους δρόμους της Αθήνας τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία. Τι συμβαίνει με τους φορτιστές. Η εικόνα για την Θεσσαλονίκη. Πόσα έχουν μπει για την ώρα στα καθημερινά δρομολόγια.

Σταδιακά απ’ ότι φαίνεται, και μάλλον μέχρι τις αρχές Σεπτέμβριου, αναμένεται να αναπτυχθεί στο σύνολο του στους δρόμους της Αθήνας το πρώτο τμήμα του νέου «πράσινου» αστικού στόλου, ήτοι τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία. Όσον αφορά στα ίδια ηλεκτρικά οχήματα της Θεσσαλονίκης, το σύνολο των 110 λεωφορείων θα... πάρει τη θέση του σε περίπου ενάμιση μήνα.

Με την προσωρινή φόρτιση να έχει ως ανώτατο όριο τα 100 οχήματα, η ολοκλήρωση της μόνιμης εγκατάστασης των 70 φορτιστών στα αμαξοστάσια της Αθήνας θα «βγάλει» το σύνολο των νέων οχημάτων στα καθημερινά δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Τελικά, αν και από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ευελπιστούσαν το σύνολο των καινούργιων οχημάτων να βγει στους δρόμους μετά το Πάσχα, η αρχή έγινε με 46 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και 17 στη Θεσσαλονίκη. Η αλλαγή πλεύσης δεν αποδίδεται, βέβαια, επισήμως στην καθυστέρηση της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης, παρότι η λήξη της τμηματικής κυκλοφορίας θα σημάνει με την ολοκλήρωσή της.

Η εγκατάσταση των φορτιστών

Προφανώς και η καθυστέρηση στην έναρξη των διαγωνισμών για την εγκατάσταση των φορτιστών έπαιξε τον ρόλο της, ειδικά πάντως για τα οχήματα στην Αθήνα ρόλο έπαιξε και η καθυστέρηση διάρκειας περίπου ενάμιση μήνα που προήλθε από το Ελεγκτικό Συνέδριο σχετικά με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης δεν είναι ακόμη έτοιμες οι υποδομές, αν και τα πράγματα κύλησαν πιο ομαλά, οι διαδικασίες εγκατάστασης αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε ενάμιση μήνα.

Σε σχέση με το προσωρινό πλάνο λειτουργίας, για να ξεπεραστεί το εμπόδιο των φορτιστών και να βγουν τα λεωφορεία στους δρόμους, η ΟΣΥ εφάρμοσε ένα εφεδρικό σχέδιο προσωρινής εγκατάστασης 10 φορτιστών σε τέσσερα αμαξοστάσια της Αθήνας, που μπορεί, σε πλήρη ανάπτυξη, να φορτίσει έως 100 οχήματα. Επί του παρόντος, καθημερινά βγαίνουν στα δρομολόγια 46 οχήματα, αριθμός που σταδιακά θα αυξάνεται. Αλλωστε, δεν βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους το σύνολο από τα 1.200 διαθέσιμα οχήματα του στόλου των οδικών συγκοινωνιών, ενώ ποσοστό 15% «μένει» σε εφεδρεία. Να σημειωθεί ότι, τα πρώτα δείγματα για την Αθήνα είναι ενθαρρυντικά ως προς την αυτονομία και την ανταπόκριση των οχημάτων στις συνθήκες της πόλης.

Η ομαλή ένταξη και η προβασιμότητα για ΑμεΑ

Πάντως, όπως σημειώνουν στελέχη τόσο του υπουργείου όσο και των συγκοινωνιακών φορέων, οι διαδικασίες που απαιτούνται για την ομαλή ένταξη των νέας τεχνολογίας οχημάτων στο καθημερινό πρόγραμμα είναι πολύπλοκες, για αυτό και προκρίνεται σταδιακή ενσωμάτωση, προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα και ταλαιπωρία για τους πολίτες. Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι η είσοδος των νέων οχημάτων στον ημερήσιο προγραμματισμό, βγάζει εκτός οχήματα παλαιά και κατά προτεραιότητα εκείνα που δεν είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Αυτό αφορά το 39% του διαθέσιμου στόλου της ΟΣΥ. Σε αυτή τη λογική θα ακολουθήσει και η σταδιακή παραλαβή των συνολικά 300 λεωφορείων CNG, που θα ξεκινήσουν να έρχονται στα τέλη του 2024.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας: Με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία ανανεώνεται το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ

Μητσοτάκης: Η κυκλοφορία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σηματοδοτεί την έλευση μιας νέας Ελλάδας

gazzetta
gazzetta reader insider insider