Διαμάντια: Οι καταναλωτές τα απορρίπτουν για πολύτιμους λίθους... εργαστηρίου

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διαμάντια: Οι καταναλωτές τα απορρίπτουν για πολύτιμους λίθους... εργαστηρίου
«Τα διαμάντια είναι παντοτινά». Αλλά ίσως όχι για τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που απορρίπτουν τον πολύτιμο λίθο.

«Τα διαμάντια είναι παντοτινά». Αλλά ίσως όχι για τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών που απορρίπτουν τον πολύτιμο λίθο για αντίστοιχους που δημιουργούνται σε εργαστήριο, για χρυσό ή για άλλους χρωματιστούς πολύτιμους λίθους.

Το σλόγκαν, που επινόησε ο κολοσσός της αγοράς διαμαντιών De Beers το 1948, προσφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και ρομαντισμού. Αλλά δεν αντέχουν όλες οι σχέσεις στον χρόνο.

Η Anglo American, ο μεγαλύτερος μέτοχος της De Beers, σχεδιάζει να αποεπενδύσει καθώς αναδιαρθώνει την επιχείρησή της μετά την απόρριψη της πρότασης εξαγοράς της BHP. Ο CEO της Anglo American, Duncan Wanblad, είπε στους Financial Times ότι η πώληση της De Beers θα είναι το «πιο δύσκολο κομμάτι» της ριζικής αναδιάρθρωσης της επιχειρήσης.

«Τα διαμάντια δεν είναι πλέον ταιριαστά στην επιχείρηση, παρά την ισχυρή κληρονομιά της De Beers υπό την Anglo», σχολιάζει ο Paul Zimnisky, ανεξάρτητος αναλυτής της βιομηχανίας διαμαντιών.

«Η Anglo θα κάνει τελικά αυτό που θέλουν οι μέτοχοί της και φαίνεται ότι θέλουν να επικεντρωθούν σε μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική εμπορευμάτων που υποστηρίζει τη δημιουργία πράσινων υποδομών, για παράδειγμα στον χαλκό», είπε στο CNBC.

Μειωμένη ζήτηση διαμαντιών

Η ζήτηση για διαμάντια έχει μειωθεί καθώς η γοητεία τους εξασθενεί σε μια βασική καταναλωτική αγορά: την Κίνα.

Η μείωση των ποσοστών γάμων καθώς και η αυξανόμενη δημοτικότητα του χρυσού και των πολύτιμων λίθων που καλλιεργούνται στο εργαστήριο μείωσαν την κινεζική ζήτηση για διαμάντια, δήλωσε η εταιρεία ερευνών αγοράς Daxue Consulting. Επίσης, η άρση των περιορισμών της πανδημίας έστρεψε τις δαπάνες των καταναλωτών προς τις ταξιδιωτικές εμπειρίες αντί για τα διαμαντένια κοσμήματα.

Οι τιμές των διαμαντιών έχουν μειωθεί κατά 5,7% μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με τον δείκτη ακατέργαστων διαμαντιών της Zimnisky, υποχωρώντας περισσότερο από 30% από το υψηλό όλων των εποχών το 2022.

Η De Beers είχε κάποτε μονοπώλιο στην αγορά διαμαντιών, αλλά το μερίδιό της έχει συρρικνωθεί. Οι οικονομικές συνθήκες ανάγκασαν την εταιρεία να μειώσει τις τιμές κατά 10% στην αρχή του έτους, ανέφερε το Bloomberg επικαλούμενο πηγές.

«Πέρυσι ήταν μια πολύ πιο σκληρή περίοδος για τη βιομηχανία [διαμαντιών] καθώς οι οικονομικές προκλήσεις, η χαλάρωση των περιορισμών μετά τον Covid και η αύξηση της προσφοράς διαμαντιών που καλλιεργήθηκαν στο εργαστήριο, επηρέασαν τις συνθήκες ζήτησης», δήλωσε στο CNBC ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Anglo American, Marcelo Esquivel.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider