Μητσοτάκης στο Bloomberg: Ώρα να τεθούν περιορισμοί στα κρουαζιερόπλοια στα νησιά λόγω υπερτουρισμού

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μητσοτάκης στο Bloomberg: Ώρα να τεθούν περιορισμοί στα κρουαζιερόπλοια στα νησιά λόγω υπερτουρισμού
«Νομίζω πως θα το εφαρμόσουμε του χρόνου», ανέφερε σχετικά με την απόφαση να τεθεί ανώτατο όριο στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων.

Στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου του υπερτουρισμού που εκδηλώνεται στην Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο μετά την πανδημία, το πρώτο βήμα πρέπει να είναι η επιβολή περιορισμών στα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται τα δημοφιλή νησιά της χώρας, σύμφωνα με δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Bloomberg.

«Νομίζω πως θα το εφαρμόσουμε του χρόνου», ανέφερε σχετικά με την απόφαση να τεθεί ανώτατο όριο στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων. «Με τους νέους κανόνες μπορεί να περιοριστεί ο συνολικός αριθμός των θέσεων ελλιμενισμού στα νησιά ή να εισαχθεί μια διαδικασία υποβολής προσφορών για τις θέσεις».

Ιδιαίτερα για την Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο του ΑΕΠ και η χώρα έχει σπάσει ρεκόρ τουριστικών επισκέψεων και δαπανών μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, το διακύβευμα είναι αρκετά υψηλό.

Το 2023 η Ελλάδα υποδέχτηκε περίπου 32,7 εκατ. τουρίστες, με αύξηση 18% από το 2022. Ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2024, ο αριθμός των επισκεπτών έχει εκτοξευθεί κατά 25% σχεδόν. Οι κρουαζιέρες απέφεραν έσοδα 847,4 εκατ. ευρώ (910 εκατ. δολάρια) πέρσι, υπερδιπλάσια σε σχέση με το 2022.

Σε πρώτο άκουσμα μπορεί η απόφαση του πρωθυπουργού να φαίνεται αρκετά επεμβατική, ωστόσο οι νέοι περιορισμοί είναι απίθανο να προκαλέσουν σημαντικό πλήγμα στον τουριστικό τομέα, καθώς τα πλοία θα συνεχίσουν να επισκέπτονται τα περισσότερα νησιά και πολλά κρουαζιερόπλοια να έχουν ως βάση τους τον Πειραιά.

Το ερώτημα που θέτει ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αν και κατά πόσον τα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια και τα οικονομικά οφέλη που αποφέρουν, αντισταθμίζουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.

Τόνισε ότι «η Σαντορίνη είναι από μόνη της ένα πρόβλημα» και σημείωσε ότι ο αριθμός των σκαφών που φτάνουν στο νησί και το πόσο συμβάλλουν στην τουριστική οικονομία ενδέχεται να μην είναι αλληλένδετα.

«Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πληρώσει πολλά λεφτά για να είναι στην Σαντορίνη και δεν θέλουν να στριμώχνονται. Επιπλέον το νησί δεν μπορεί να το αντέξει, ακόμα και μεριά της ασφάλειας», προσθέτει.

Η Σαντορίνη ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός για κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα για το 2023, με 800 πλοία να προσεγγίζουν, μεταφέροντας σχεδόν 1,3 εκατ. επισκέπτες με αύξηση 17% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Μύκονος, με 749 κρουαζιερόπλοια και αύξηση 23% από το 2022.

«Η Σαντορίνη είναι πιο ευαίσθητη, η Μύκονος θα ακολουθήσει», επισημαίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Κλείνοντας, παρ' ότι πολλά νησιά υποφέρουν από υπερβολική επισκεψιμότητα, υπογραμμίζει ότι αυτά είναι τα δύο που «εμφανώς υποφέρουν».

Μετά την Ιταλία, που το 2021 απαγόρευσε στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια τη διέλευση από το κανάλι στο ιστορικό κέντρο της Βενετίας μετά από ζημιές που προκλήθηκαν και φέτος εφάρμοσε «διόδιο» στους ημερήσιους επισκέπτες, ίσως είναι η σειρά της Ελλάδας να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της τουριστικής δημοτικότητας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ανασχηματισμός: Ποια υπουργεία αλλάζουν χέρια - Τα νέα ονόματα

Μητσοτάκης στον ΣΕΤΕ: Οι εργαζόμενοι στον τουρισμό θα πρέπει να είναι καλά αμειβόμενοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider