Πώς η περιοχή του Λαυρίου εξελίσσεται σε νέο προορισμό για μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις – αναπτύξεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς η περιοχή του Λαυρίου εξελίσσεται σε νέο προορισμό για μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις – αναπτύξεις
Η περιοχή, με επίκεντρο και τον τοπικό λιμένα, τείνει να αποτελέσει πόλο έλξης για μια σειρά από αναπτύξεις και επενδύσεις που σχετίζονται με διάφορους τομείς, όπως οι λιμενικές υποδομές και η κρουαζιέρα, ή η προώθηση μεγάλων projects στον τομέα ακινήτων, σε συνδυασμό με την πιθανή, στο μέλλον, έλευση υποδομών σε δρόμους και σιδηρόδρομου.

Το Λαύριο είναι γνωστό από την κλασσική αρχαιότητα για την εξόρυξη μεταλλευμάτων και κυρίως ασημιού, που ήταν μια από τις κύριες πηγές εισοδήματος της τότε πόλης – κράτους της Αθήνας για την παραγωγή νομισμάτων και τη χρηματοδότηση του περίφημου αθηναϊκού στόλου, που αποτέλεσε την «αιχμή του δόρατος» για τη ναυτική κυριαρχία της.

Ωστόσο, αν και η μεταλλουργική δραστηριότητα έχει σταματήσει από καιρό, αποτελεί μια πραγματικότητα ότι στις μέρες μας το Λαύριο, και γενικότερα η ευρύτερη περιοχή της Λαυρεωτικής, έχουν «μπει στον χάρτη» των ιδιωτικών επενδύσεων – αναπτύξεων και των υποδομών. Και σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι η περιοχή διαθέτει πλέον νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Πλέον, το Λαύριο, με επίκεντρο και τον τοπικό λιμένα, τείνει να αποτελέσει πόλο έλξης για μια σειρά από αναπτύξεις και επενδύσεις που σχετίζονται με διάφορους τομείς, όπως οι λιμενικές υποδομές και η κρουαζιέρα, ή η προώθηση μεγάλων projects στον τομέα ακινήτων, σε συνδυασμό με την πιθανή, στο μέλλον, έλευση υποδομών σε δρόμους και σιδηρόδρομο.

Οι επεκτάσεις υποδομών και ο κομβικός Λιμένας Λαυρίου

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι «κλειδί» σε όλο αυτό που εσχάτως καταγράφεται είναι η ανάπτυξη υποδομών. Και μπορεί για την ώρα, όπως έχει αναδείξει το insider.gr, το πλάνο της επέκτασης του Προαστιακού προς Λαύριο (άλλαξε η ατζέντα μετά τις καταστροφές στη Θεσσαλία για τον σιδηρόδρομο), αλλά και το σχέδιο επέκτασης της Αττικής Οδού στην περιοχή (μία από τις 3 περίφημες επεκτάσεις, σχέδιο που έχει υποβληθεί ως Πρότυπη Πρόταση από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ ) να μην είναι προχωρημένα και ώριμα, καθώς χρειάζονται πολλά βήματα να γίνουν και κυρίως να «ξεκλειδώσει» το θέμα της χρηματοδότησης, πλην όμως, αυτές οι υποδομές αφήνουν… «υποσχέσεις» για περαιτέρω αναβάθμιση της περιοχής.

Που σίγουρα, αναμένεται να προέλθει και από την αξιοποίηση – αναβάθμιση του τοπικού Λιμένα Λαυρίου, μέσω σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας που προωθείται από το ΤΑΙΠΕΔ. Για πολλούς στην αγορά, η αξιοποίηση του λιμανιού μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για να προχωρήσουν μια σειρά σημαντικών επενδύσεων, αναπτύξεων και στις γύρω περιοχές εκτάσεις, τόσο από ιδιώτες όσο, ενδεχομένως, και από το δημόσιο ή και από τον ίδιο τον Δήμο. Ο λιμένας του Λαυρίου αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο το γεγονός ότι πλήθος επενδυτών και ομίλων από Ελλάδα και εξωτερικό, όπως πρόσφατα ανέδειξε το insider.gr, εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 50% συν μία μετοχή) στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, JET PLAN SHIPPING - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, GPH CRUISE PORT FINANCE LTD - PROMARINE S.A., OLYMPIC MARINE S.A. - MSC CRUISES S.A, GULFTAINER COMPANY LTD, IOTC INVESTMENTS, ISRAEL SHIPYARDS κ.α.).

Τα real estate projects

Πάντως, όπως αναφέρθηκε, η περιοχή της Λαυρεωτικής δεν έχει «μπει» στο στόχαστρο επενδυτών μόνο για το λιμάνι της αν και σίγουρα και για όσα μπορούν να γίνουν… γύρω από το λιμάνι του Λαυρίου. Οι προοπτικές και οι δυνατότητες που δημιουργούνται σταδιακά στην ευρύτερη περιοχή προσελκύουν όπως είναι φυσικό ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια. Τα οποία εστιάσουν στην τοπική αγορά ακινήτων.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας στον τομέα του real estate που αναμένεται να ανακοινώσουν την επόμενη εβδομάδα η Τράπεζα Πειραιώς και η Dimand, ακούγεται ότι συμπεριλαμβάνεται και η αξιοποίηση σημαντικής έκτασης στο Λαύριο. Ο λόγος γίνεται για την αξιοποίηση ακινήτου 100 στρεμμάτων μπροστά στο λιμάνι του Λαυρίου (στο τέλος του όπως κανείς πηγαίνει προς το Σούνιο). Το ακίνητο αυτό ανήκει στην εταιρία Euroterra στην οποία συμμετέχουν η Τράπεζα Πειραιώς μέσω της STRIX Holdings με μερίδιο 75%, η Κέκροψ και η ΓΕΚ Τέρνα με περίπου 10% εκάστη και με 5% η Intracom.

Όπως είχαμε αναφέρει προ περίπου δύο εβδομάδων, σε υπεραξίες, σε βάθος χρόνου, προσβλέπει η Κέκροψ από την αξιοποίηση δύο ακινήτων στο Λαύριο στα οποία διατηρεί συμμετοχή ενόψει και της αξιοποίησης του λιμανιού της πόλης, βάσει του σχετικού διαγωνισμού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για ακίνητο 100 στρεμμάτων μπροστά στο λιμάνι (στο τέλος του όπως κανείς πηγαίνει προς το Σούνιο) το οποίο ανήκει στην εταιρία Euroterra. Στην τελευταία η Κέκροψ έχει ποσοστό περίπου 10%. Ποσοστό 10% έχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 5% έχει η Intracom και 75% η Τράπεζα Πειραιώς μέσω της STRIX Holdings. Το πλάνο είναι το ακίνητο να αναπτυχθεί με χρήσεις τουρισμού - ξενοδοχείου και άλλες στο πλαίσιο της αναβάθμισης του λιμανιού και της μαρίνας του Λαυρίου. Το δεύτερο οικόπεδο στο Λαύριο είναι μικρότερο, περίπου 5 στρέμματα, με κτίριο εντός της έκτασης, σε κεντρικό σημείο της πόλης. Ανήκει στην εταιρία Rebikat στην οποία η μετοχική σύνθεση είναι παρόμοια με αυτή της Euroterra.

Η ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής επιτρέπει την εμπορική αξιοποίηση ακινήτων για διάφορες χρήσεις. Να σημειωθεί ότι έκταση την περιοχή διαθέτει επίσης η Premia Properties . Πέραν αυτών, πολλά έχουν ακουστεί για σχέδια αξιοποίησης εκτάσεων και από τον τοπικό Δήμο, μέσω μοντέλου ΣΔΙΤ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Δύναμη πυρός» 3 δισ. για επενδύσεις, αναμένει μερίσματα 10 δισ. - «Ταύροι» οι αναλυτές

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: «Ανοίγει ο δρόμος» για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Μαρίνας Αλίμου των 100 εκατ. ευρώ

Τρεις «μνηστήρες» για το οδικό ΣΔΙΤ των 445 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

gazzetta
gazzetta reader insider insider