ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: «Ανοίγει ο δρόμος» για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Μαρίνας Αλίμου των 100 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: «Ανοίγει ο δρόμος» για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Μαρίνας Αλίμου των 100 εκατ. ευρώ
Υπεγράφη η ΚΥΑ από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού που αφορά στην έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων. Αναμονή για έκδοπση οικοδομικών αδειών. Η επένδυση άνω των 100 εκατ. από την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Τι περιλαμβάνει το project.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αναμένονταν για να εισέλθει το project της ανάπτυξης του έργου της Μαρίνας Αλίμου σε ωριμότερο στάδιο, μια επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ από τον όμιλο ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, είναι πλέον γεγονός.

Πρόσφατα υπεγράφη η ΚΥΑ από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού που αφορά στην έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας Αλίμου, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την επόμενη φάση της ανάπτυξης. Το έργο της ανάπτυξης της Νέας Μαρίνας Αλίμου, εταιρεία της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις μέλος του Ομίλου Ελλάκτωρ μπαίνει στην επόμενη του φάση για την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Βάσει εκτιμήσεων η κατασκευή της θα ξεκινήσει το 2025 καθώς οι οικοδομικές άδειες θα χρειαστούν περί τους έξι μήνες. Η Reds, επίσης θυγατρική της Ελλάκτωρ έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.

Μεταξύ άλλων θα κατασκευαστούν ξενοδοχείο 5 αστέρων με συνολική δυναμικότητα της τάξεως των 220 κλινών, ναυταθλητικές εγκαταστάσεις (γραφεία διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων γραφείων διοίκησης που σχετίζονται συνολικά με τις δραστηριότητες της μαρίνας) εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα και καταστήματα παροχής υπηρεσιών, γραφεία, υπαίθριοι και στεγασμένοι χώροι στάθμευσης, κολυμβητήριο, χώροι πολιτιστικών και αθλητικών δράσεων. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους για περίπατο και ποδήλατο.

Η Μαρίνα Αλίμου είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων και μία από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας. Αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική - στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει Τραμ, Λεωφορεία και Ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Η παραχώρηση και το ΤΑΙΠΕΔ

Την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στην θυγατρική εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε.» της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου Ελλάκτωρ, ενώ η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου 100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Όπως από πέρυσι είχε αναφέρει το insider.gr, στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που τότε έμπαινε σε διαβούλευση, στη μαρίνα Αλίμου προβλέπονταν να κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, ζώνη εμπορικών καταστημάτων και εστιατορίων, γραφεία, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, πύργος διοίκησης και ελέγχου της μαρίνας, υποδομές ναυταθλητισμού, παρκινγκ 850 – 1.000 θέσεων. Η ανάπλαση περιλαμβάνει χερσαία ζώνη έκτασης περίπου 210 στρεμμάτων. Στην ΜΠΕ υπήρχε αναφορά για ξενοδοχείο 5*, συνολικής δυναμικότητας της τάξης των 220 κλινών.

Η «φιλική» προς τους πολίτες ανάπτυξη

Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του έργου, σύμφωνα με το σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη περίπου 18.500 τ.μ. θα αναδείξει την δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Βάσει της ΚΥΑ, πάντως, θα έχει δυνατότητα 979 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, εκ των οποίων 873 αφορούν σε σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών και μήκους από 12μ έως 50μ, 95 σε ναυταθλητικά σκάφη μήκους 6 μ έως 15 μ, και 11 σε αλιευτικά σκάφη.

Το πρωτοποριακό σχέδιο «απαντάει» στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν την μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλων χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υποδομές: Τι συμβαίνει με τα έργα αποκατάστασης ζημιών 1,5 δισ. στη Θεσσαλία – Οι καθυστερήσεις και η διαδικασία

Lamda Development: Mega deals, στρατηγικές συμφωνίες και «χορός» δισεκατομμυρίων στο Ελληνικό

Πώς η BrookLane «ρίχνει» 1 δισ. ευρώ στο ελληνικό real estate

gazzetta
gazzetta reader insider insider