Τεχνικές εταιρείες: «Εκπέμπουν» SOS για καθυστερήσεις σε πληρωμές ΠΔΕ, ΕΣΠΑ 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τεχνικές εταιρείες: «Εκπέμπουν» SOS για καθυστερήσεις σε πληρωμές ΠΔΕ, ΕΣΠΑ 
Γιατί οι φορείς και οι σύνδεσμοι του τεχνικού κλάδου «χτυπούν καμπανάκι» για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές έργων. Οι πιστώσεις που είναι μεγαλύτερες του προβλεπόμενου προϋπολογισμού. Οι συνεχείς διαμαρτυρίες και οι επιστολές προς αρμόδια υπουργεία. Εν αναμονή ομαλοποίησης.

Το… συνηθισμένο, πλέον, «καμπανάκι» για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές έργων «χτύπησε» για ακόμα μία φορά σύσσωμος ο τεχνικός κλάδος, μέσω του συνόλου σχεδόν των ενώσεων και των φορέων του κατασκευαστικού κόσμου. Όπως μόλις προ ημερών ανέδειξε το insider.gr, τα μέλη και οι σύνδεσμοι του κλάδου, σε κοινή τους επιστολή προς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, έκαναν λόγο, μεταξύ άλλων, για καθεστώς μόνιμης οικονομικής «ομηρίας» στο οποίο έχουν βρεθεί ελληνικές εργοληπτικές επιχειρήσεις, για τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στις πληρωμές έργων από το Δημόσιο και την απουσία προοπτικής για την επιστροφή σε συνθήκες κανονικότητας.

Το… σύνηθες (αλλά σημαντικό) πρόβλημα από το παρελθόν

Ειδικότερα, έντονες διαμαρτυρίες καταγράφονται από τις εργοληπτικές οργανώσεις για τις οφειλές του δημοσίου στις τεχνικές εταιρίες με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας να επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα με αύξηση του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Βέβαια, για την ώρα ουδείς είναι σε θέση να προσδιορίσει το πότε θα λυθεί το ζήτημα. Αλλωστε, σχεδόν κάθε χρόνο τα μέλη του τεχνικού κόσμου διαμαρτύρονται για καθυστερήσεις και στέλνουν επιστολές αναδεικνύοντας το πρόβλημα της… στάσης πληρωμών εγκεκριμένων λογαριασμών έργων Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και του ΕΣΠΑ, κάνοντας λόγο για καθυστερήσεις ακόμα και μηνών στη ροή των πληρωμών, για δεινή οικονομική θέση εταιρειών, αδυναμία εκπλήρωσης υποχρεώσεων, ζητώντας την άμεση και οριστική επίλυση του οξύτατου προβλήματος. Το πρόβλημα, λοιπόν, έρχεται από το παρελθόν, καθώς κάθε χρόνο μεταφέρονται οφειλές από τα προηγούμενα έτη. Έτσι οι πιστώσεις είναι μεγαλύτερες από αυτές του προϋπολογισμού με αποτέλεσμα να μην καταβάλλονται οφειλές το ύψος των οποίων δεν έχει γίνει γνωστό.

Πάντως, πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε δηλώσει ότι οι διαθέσιμοι πόροι του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ του υπουργείου έχουν αυξηθεί από τα 320 στα 500 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της θετικής πορείας την ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο, μένει να φανεί αν θα πάνε όλα τα επιπλέον κεφάλαια σε χρηματοδότηση έργων ή θα καλύψουν «τρύπες» από τις οφειλές προς τις κατασκευαστικές.

Για άλλη μια φορά, λοιπόν, μέσω κοινής επιστολής των οργανώσεων τους προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας οι τεχνικές εταιρίες (μέσω των ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ, ΣΑΤΕ, ΣΤΕΑΤ) αναφέρουν ότι βρίσκονται «σε καθεστώς μόνιμης οικονομικής ομηρίας» και τονίζουν ότι η πολύμηνη καθυστέρηση εξόφλησης των οφειλών απέναντι στις εργοληπτικές επιχειρήσεις «οδηγεί σε πλήρη απορρύθμιση του κλάδου, στην διακοπή εκτέλεσης μικρών και μεγάλων δημοσίων έργων και φυσικά απειλεί την βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων».

Απλήρωτοι λογαριασμοί έργων ΠΔΕ και ΕΣΠΑ

Υπενθυμίζεται ότι και στις αρχές Ιουλίου ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών είχε στείλει επιστολή προς το ΥΠΟΙΚ με θέμα «Απλήρωτοι λογαριασμοί έργων ΠΔΕ και ΕΣΠΑ». Κάνοντας λόγο για καθυστερήσεις μηνών, ιδίως σε μεσαία και μικρού μεγέθους έργα, για δυσμενείς συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί και για κινδύνους τόσο για την επιβίωση εταιρειών όσο και για τα ίδια τα έργα. Ο σύνδεσμος έκανε λόγο για δυσχερή κατάσταση στα έργα που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ, καθώς το πρόβλημα μη πληρωμής λογαριασμών διαρκεί από την προηγούμενη χρονιά αλλά και για αναστάτωση των εργοληπτικών εταιρειών που, ενώ έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι σε έργα που ανέμεναν να συμβασιοποιηθούν, πληροφορούνται ότι αίρεται η δυνατότητα χρηματοδότησής τους με την απένταξη αυτών από το ΕΣΠΑ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΥΔΑΠ: Ποια εναλλακτικά μέτρα εξετάζει για τη λειψυδρία στην Αθήνα – Οι επενδύσεις, η ΕΤΕπ, τα τιμολόγια

Intrakat: Ρουμανία, ΑΠΕ, ΣΔΙΤ/Παραχωρήσεις οι στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης –Εξαγορές, μεγέθη, στόχοι και μετασχηματισμός

Αστικές Συγκοινωνίες: Νέος μεγάλος διαγωνισμός για 700 ηλεκτρικά λεωφορεία και τρόλεϊ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

gazzetta
gazzetta reader insider insider