Μεταφορές - Αθήνα: «Σήμα» για νέα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία (leasing), πότε «παίρνουν ρεύμα»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μεταφορές - Αθήνα: «Σήμα» για νέα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία (leasing), πότε «παίρνουν ρεύμα»
Από τα τέλη του έτους έως τους πρώτους μήνες του 2025 θα «βγούνε στους δρόμους» επιπλέον 300 λεωφορεία μέσω leasing. Η «παρτίδα» των 100 ηλεκτρικών και ο διαγωνισμός για τους φορτιστές. Σε ποια αμαξοστάσια θα τοποθετηθούν.

Με σχετική καθυστέρηση προχωρά ο διαγωνισμός που θα επιτρέψει την φόρτιση επιπλέον 100 ηλεκτρικών οχημάτων που αναμένεται σύντομα, πάντα εκτός… απροόπτου, να προμηθευθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Πρόκειται για μέρος της «παρτίδας» των 300 λεωφορείων που θα έρθουν στους δρόμους της πρωτεύουσας από τα τέλη του 2024 έως την Άνοιξη του 2025, μέσω παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων, δεκαετούς (10) διάρκειας από την «ΕΘΝΙΚΗ LEASING ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ» (αξίας 200,5 εκατ. ευρώ), όπως είχε αποκαλύψει τον Ιούλιο το insider.gr.

Ευρύτερα, πρόκειται για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων και παρελκομένων τους, δεκαετούς διάρκειας, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) κατηγορίας EURO VI, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων κανονικών (διαξονικών), κατηγορίας EURO VI και εκατό (100) απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., αστικών λεωφορείων από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., αρχικής δαπάνης 201,6 εκατ. ευρώ, ενώ η προφορά της Εθνικής Leasing ανήλθε στα 200,52 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, για τα 100 από αυτά, τα ηλεκτρικά, προκηρύχθηκε ηλεκτρονικός διεθνής ανοιχτός μειοδοτικός δημόσιος διαγωνισμός, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, αποκλειστικά βάσει τιμής, για την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης των 100 νέων ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια (Α/Σ) Αγ. Ι. Ρέντη και Βοτανικού, για την κάλυψη των αναγκών των της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Οδικές Συγκοινωνίες). Η δαπάνη υπολογίζεται σε λίγο άνω των 8,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, συν δικαίωμα προαίρεσης έως 15%). Προσφορές θα υποβληθούν στις 19 Σεπτέμβριου.

Όπως σημειώνεται, λόγω των λειτουργικών απαιτήσεων του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφέρεια Αττικής, της έκτασης και της μορφής του δικτύου των αστικών οδικών μέσων, την άμεση ανάγκη προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις σχετικά με τις διαδικασίες χωροθέτησης των ηλεκτρικών φορτιστών σε σημεία του οδικού δικτύου, η φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα πραγματοποιείται στα αμαξοστάσια με φορτιστές βραδείας φόρτισης των 90KW.

Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τις Ηλεκτρικές υποδομές που αφορούν στις νέες Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με την προσθήκη εξωτερικών Compact υποσταθμών (Κιόσκια) με τους αντίστοιχους εξωτερικούς Ηλεκτρικούς Πίνακες (PILLARS) για την τροφοδοσία των προστιθέμενων ηλεκτρικών παροχών για τους νέους φορτιστές των Ηλεκτρικών Λεωφορείων. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της προμήθειας και εγκατάστασης του συμβατικού αντικειμένου, ορίζεται στους 3 μήνες από την παράδοση των Α/Σ ελεύθερων στον ανάδοχο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Υπογραφές για Μαρίνα Πύλου, «αλλάζει χέρια» το Λιμάνι Ηρακλείου – Τα 4 νέα projects

«ThessTicket» και «ThessCard»: Το ενιαίο εισιτήριο για τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

Φοιτητική Κατοικία: Ράλι 116% στην Αθήνα, η εικόνα σε 6 πόλεις – Πού κυμαίνονται τα ενοίκια

gazzetta
gazzetta reader insider insider