Ως η μεγαλύτερη ημέρα διαδικτυακών αγορών όλων των εποχών ανακηρύχθηκε η φετινή Cyber Monday σύμφωνα με στοιχεία της Adobe και της Salesforce.
Οι Αμερικάνοι καταναλωτές στήριξαν πολύ θερμά τις εκπτώσεις με δαπάνες που κατά την Adobe άγγιξαν τα 13,3 δισ. δολάρια μόνο τη Δευτέρα, ενώ από την άλλη η Salesforce υποστηρίζει ότι στις ΗΠΑ ξοδεύτηκαν 12,8 δισ. δολάρια και 49,7 δισ. παγκοσμίως.
Ωστόσο, η δημοφιλέστερη ημέρα από την περίοδο του Thanksgiving ήταν η Black Friday με δαπάνες ρεκόρ 74,4 δισ. δολάρια παγκοσμίως και 17,6 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Salesforce. Επιπλέον, ανήμερα του Thanksgiving συνολικά στον κόσμο έγιναν αγορές αξίας 33,6 δισ. δολαρίων.
Αδιαμφισβήτητα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εμπορικές γιορτές που σημαίνουν την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών υποδηλώνουν άνοδο. Στις ΗΠΑ συνολικά έχει σημειωθεί άνοδος 7% σε σχέση με το 2023, όταν το ποσό είχε ανέλθει στα 12,4 δισ. δολάρια. Κατά την Adobe, «πρόκειται για την μεγαλύτερη ημέρα online αγορών που έχει γίνει ποτέ» κάτι που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της.
Η Cyber Week περιλαμβάνει τις πέντε ημέρες που μεσολαβούν από την ημέρα του Thanksgiving έως και την Cyber Monday - δεν διαρκεί στην πραγματικότητα μία εβδομάδα αλλά ονομάζεται έτσι λόγω των υπερμεγεθών ποσών που ξοδεύονται κατά τη διάρκειά της. Η Adobe ανέφερε ότι η πλήρης «εβδομάδα» απέφερε 41,1 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ, με αύξηση 8,2% σε σχέση με το 2023 και προβλέπει ότι τα έσοδα από την πλήρη εορταστική περίοδο θα ανέλθουν σε 240,8 δισ. δολάρια με +8,4%.
Αντίστοιχα η Salesforce ανέφερε έσοδα 314,9 δισ. δολάρια για το σύνολο της περιόδου αυξημένα κατά 6% σε σχέση με το 2023 όταν είχαν ανέλθει στα 76 δισ. δολάρια.
Η Adobe και η Salesforce παρακολουθούν τις διαδικτυακές πωλήσεις σε πραγματικό χρόνο με διαφορετικές μεθοδολογίες: Τα δεδομένα της Adobe βασίζονται σε 1 τρισ. επισκέψεις ιστοτόπων λιανικής στις ΗΠΑ, που καλύπτουν περίπου 100 εκατ. αποθήκες και 18 κατηγορίες προϊόντων συνολικά.
Η Salesforce λέει ότι τα στοιχεία της βασίζονται σε δεδομένα αγορών από 1,5 δισ. καταναλωτές μεταξύ των πελατών της και άλλα δεδομένα από Commerce Cloud, Marketing Cloud και Service Cloud.