Σιδηρόδρομος: Διαγωνισμοί μισού δισ. ευρώ για αναβάθμιση δικτύου με ορίζοντα το 2028 – Τον Ιούνιο οι προσφορές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σιδηρόδρομος: Διαγωνισμοί μισού δισ. ευρώ για αναβάθμιση δικτύου με ορίζοντα το 2028 – Τον Ιούνιο οι προσφορές
Πρόκειται για έργα αναβάθμισης τμημάτων του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα, ειδικότερα της γραμμής «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Οινόη», όπως και της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας, στο τμήμα από «Μουριές έως Προμαχώνα». Προσφορές τον Ιούνιο από ΤΕΡΝΑ, AΒΑΞ, AKTOR, ΜΕΤΚΑ.

Δύο νέους διαγωνισμούς, συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ ή αλλιώς στο μισό δισ. ευρώ με ΦΠΑ, προωθεί ο (πρώην) ΟΣΕ με ορίζοντα υποβολής προσφορών το προσεχές καλοκαίρι (Ιούνιος 2025) και ολοκλήρωσης (των έργων) το πρώτο 5μηνο του 2028.

Πρόκειται για μεγάλες συμβάσεις για αναβάθμιση τμημάτων του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, για τις οποίες εκτιμάται ότι θα δώσει «μάχη» το σύνολο των ισχυρών εγχώριων κατασκευαστικών σχημάτων ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), AKTOR Group, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ (όμιλος Metlen).

Ειδικότερα, πρόκειται για την αναβάθμιση της γραμμής «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Οινόη» ύψους 240,72 εκατ. ευρώ, όπως και την αναβάθμιση υποδομής/επιδομής της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας, στο τμήμα από Μουριές έως Προμαχώνα, για την μελλοντική εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, ύψους 159 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι πρόσφατα το insider.gr είχε προαναγγείλει την προκήρυξη του πρώτου διαγωνισμού. Είναι ένα έργο που αναμένεται εδώ και χρόνια, οι μελέτες καθυστερούσαν με αποτέλεσμα το τμήμα των 52 χλμ. μεταξύ του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και του Σιδηροδρομικού Σταθμού Οινόης, που έχει κατασκευαστεί το 1960, να παραμένει επί καιρό από τα λίγα του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης με παλαιά υποδομή και επιδομή, πριν έρθουν βέβαια οι καταστροφές από τον Daniel.

Το τμήμα ΣΚΑ – Οινόη

Αναφορικά με αυτό τον διαγωνισμό, αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος ΣΚΑ - Οινόη (περίπου 52 χλμ. υφιστάμενης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής), τα έργα υποδομής στους ενδιάμεσους σιδ/κούς σταθμούς, την αναβάθμιση των σιδ/κών σταθμών Οινόης και Αλιάρτου καθώς και η κατασκευή νέας στάσης στα Οινόφυτα. Η ημερομηνία υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερόμενους ομίλους ορίστηκε για τις 17/06/2025, με προβλεπόμενο ορίζοντα έναρξης για την 01η/09/2025 και ολοκλήρωσης της σύμβασης και του έργου στις 31/05/2028. Στόχος του Οργανισμού είναι να εκσυγχρονισθεί το σιδηροδρομικό αυτό τμήμα (52 χλμ., 14 χλμ. διπλής γραμμής) με νέα έργα (οι γραμμές δεν διαθέτουν σύγχρονους στρωτήρες αλλά παλαιού τύπου), με υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας, βελτιωμένες συνθήκες ηλεκτροκίνησης.

Με την αναβάθμιση του τμήματος από το Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών ως την Οινόη που σήμερα έχει ως ανώτατη ταχύτητα περίπου στα 90 χλμ./ώρα, θα γίνει δυνατή η αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των διερχόμενων τρένων, επιβατικών και εμπορικών, καθώς και της ταχύτητάς τους, όσο και σε δρομολόγια του Προαστιακού. Εκτιμάται ότι οι ταχύτητες θα φτάσουν σε περίπου 120 χλμ./ώρα και άνω. Για το έργο ΣΚΑ – Οινόη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει κονδύλια 192,14 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF II.

Το έργο στη Βόρεια Ελλάδα

Για τον δεύτερο διαγωνισμό στη Βόρεια Ελλάδα έργο η ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίστηκε για τις 18/06/2025, με ορίζοντα ολοκλήρωσης της σύμβασης για τις 31/05/2028. Οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Μουριές - Προμαχώνας, αφορούν στον εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Στρυμώνα -Προμαχώνα, και ειδικότερα στο βόρειο τμήμα της, δηλαδή στο «κομμάτι» Μουριές έως Προμαχώνα μήκους περίπου 53 χλμ.. Σε βάθος χρόνους θα εγκατασταθεί και το σύστημα ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, μήκους περίπου 128 χλμ., με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ. ανά ώρα. Επί της ουσίας, με αυτόν τον διαγωνισμό προχωρά η αναβάθμιση υποδομής/υποδομής στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας. Το έργο έχει ήδη εξασφαλισμένα κονδύλια 112 εκατ. ευρώ από το χρηματοδοτικό πλαίσιο του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης (CEF II), ενώ εντάσσεται στον πενταετή προγραμματισμό.

Στον ΟΣΕ σχεδιάζουν, και για αυτό σταδιακά επιχειρούν να ωριμάσουν τις σχετικές μελέτες (με στόχο να γίνουν μελλοντικά προτάσεις χρηματοδότησης), και την αναβάθμιση του «νότιου τμήματος», δηλαδή από Θεσσαλονίκη μέχρι Μουριές, ενώ στο «πακέτο» θα μπει, όπως αναφέραμε, η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο σύνολο της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως τα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα. Το κόστος της δεύτερης συνδυαστικής παρέμβασης εκτιμάται, πάντα κατά πληροφορίες, στα 80 εκατ. ευρώ και θα περιλαμβάνει ανισοπεδοποίηση στη Θεσσαλονίκη (στον αστικό ιστό), αλλαγές σε γέφυρες κ.α..

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε ράγες ΑΜΚ - Τι θα κάνει ο Paulson; - Αναμονή για Attica Bank

Κόκκαλης (Intracom) – Ευρώπη Holdings: Προ των πυλών ΑΜΚ και deal με Ασφαλιστική – Το ισχυρό «χαρτί»

Διασύνδεση Ελλάδας – Γερμανίας: «Ζεστό» το Βερολίνο μετά την κυβερνητική αλλαγή – Ζυμώσεις για την κατασκευή

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider