Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Αναγκαία η συνεχής παρακολούθηση της απόδοσης των οικονομικών κινήτρων
Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.  

Η διείσδυση των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται με πιο γρήγορο ρυθμό σε σχέση με τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) του 2019, συνέπεια των διεθνών εξελίξεων και τάσεων που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, της εφαρμογής σχετικών πολιτικών και της αξιοποίησης διαθέσιμων χρηματοδοτικών πόρων.

Η αναθεωρημένη έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ επιβεβαίωσε τον κρίσιμο ρόλο του εξηλεκτρισμού των οδικών επιβατικών μεταφορών αναφορικά με τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στον ορίζοντα του 2030, εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση με ταυτόχρονη ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και αλληλεπίδρασης με το δίκτυο. Ειδικότερα, η νέα έκδοση του σχεδίου ΕΣΕΚ παρουσίασε ένα σενάριο βάσης και ένα αισιόδοξο σενάριο τα οποία προβλέπουν στόχους διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης 15% και 19% για το 2025 και 30% και 50% για το 2030, αντίστοιχα. Η επίτευξη αυτών των στόχων αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αναπτυχθεί περεταίρω, ισορροπημένα στην ελληνική επικράτεια, τόσο στα φυσικά πρόσωπα όσο και στις εταιρίες, αναγνωρίζοντας ότι σταδιακά η αγορά θα πρέπει να αποκτήσει το δικό της βηματισμό με σημαντικά περιορισμένες ενισχυτικές πολιτικές.

Το συγκριτικό όφελος των ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης βασίζεται στο κόστος φόρτισης, το οποίο όμως περιορίζεται, ειδικά για μέσης προς υψηλής ισχύος φορτιστές, κυρίως λόγω των δαπανών εγκατάστασης και λειτουργίας. Αυτό υποδεικνύει την ανάγκη της αγοράς για ανεύρεση λύσεων που θα επιτρέπουν την ενίσχυση τη βιωσιμότητας των κεφαλαίων από διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPOs), αναγνωρίζοντας ευκαιρίες κατά μήκος της αλυσίδας αξίας, όπως στην παραγωγή πράσινης ενέργειας, την παροχή επιπλέον υπηρεσιών και τη διασύνδεση μέσω υπηρεσιών ηλεκτρικής κινητικότητας (eMSP). Στην παρούσα φάση ανάπτυξης της αγοράς, εξακολουθούν να είναι αναγκαία τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, μέχρι να διεισδύσει κρίσιμη μάζα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά που θα εξασφαλίσει επιχειρηματικά επαρκή λειτουργία και κερδοφορία των υπηρεσιών φόρτισης. Η ταχεία ανάπτυξη στον τομέα των τεχνολογιών υποδομής φόρτισης (π.χ. η ταχεία φόρτιση, η επαγωγική φόρτιση κ.λπ.), η δυναμική τιμολόγηση με έξυπνα συστήματα και η τυποποίησή τους είναι παράγοντες που θα συμβάλουν σημαντικά στην επίτευξη των στόχων.

Ο εθνικός σχεδιασμός θα πρέπει να αναγνωρίσει την περιφερειακή διάσταση για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, αποτέλεσμα τόσο των κοινωνικό-οικονομικών διαφοροποιήσεων, όσο και των ιδιαίτερων γεωγραφικών χαρακτηριστικών. Πρόσφατη μελέτη της Deloitte ανέδειξε ότι υπάρχουν περιφερειακές ανισομετρίες με κύριες αιτίες τις διαφοροποιήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα, την απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και τη διαθεσιμότητα υποδομών ή και την ανάγκη εκμοντερνισμού/βελτίωσης του ηλεκτρικού δικτύου. Συνεπώς, απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας για την ισόρροπη επίτευξη των συνολικών εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση.

Ο περιφερειακός σχεδιασμός θα ωφελήσει και το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας. Ο ΔΕΔΔΗΕ, με βάση τις μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες προβλέψεις ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να προσαρμόσει επιβεβαιώσει επενδυτικές αποφάσεις τόσο για την κατασκευή νέων γραμμών διανομής όσο και τη βέλτιστη ενίσχυση και θέση για τους νέους υποσταθμούς ΥΤ/ΜΤ.

Οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης είναι θετικές για την Ελληνική αγορά, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις. Η σταδιακή ωρίμανση της αγοράς, η ενίσχυση των υποδομών και η οριστική κατάργηση των κινητήρων με υγρά καύσιμα, θα οδηγήσει τους αγοραστές στο ηλεκτρικό όχημα. Έως τότε, προγράμματα όπως το «κινούμαι ηλεκτρικά» και το «φορτίζω παντού» απαιτούν μια προσαρμοσμένη διαχείριση η οποία θα προβλέπει και θα αποτυπώνει την αποτελεσματικότητα των πολιτικών μέσα από συνεχή παρακολούθηση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντάς την αναλογικότητα των μέτρων στην αναγκαία προσπάθεια για την επίτευξη των στόχων της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

08:33

Σκλαβενίτης: Στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης «ψάχνει» εξαγορές

08:26

Προ των πυλών το νομοσχέδιο για τα Airbnb – Οι «κόφτες» που έρχονται στη βραχυχρόνια μίσθωση

08:24

Ο Τραμπ διόρισε Υπουργό Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, την Παμ Μπόντι

08:18

Έκρηξη «πράσινων» επενδύσεων με το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών – Τα έργα και τα οφέλη

08:12

10 συμβουλές για ασφαλείς αγορές τις γιορτές

08:04

Παντελιάδης: Δεν φταίνε τα σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια – Τα έκτακτα μέτρα δεν αφήνουν τις τιμές να πέσουν

08:01

Τζαννετάκης (Motor Oil): Ξεκίνησαν οι αποζημιώσεις για την πυρκαγιά – «Μήνυμα» με το προμέρισμα

07:55

Τετραετής κρουαζιέρα για απόδραση από τη νέα θητεία Τραμπ

07:52

Intracom (Κόκκαλης) – Ευρώπη Ασφαλιστική: Το last mile για την Ευρώπη Holding και οι μελλοντικές υπεραξίες

07:42

Electrolux: Σχέδια για διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και ενίσχυση παρουσίας στην ελληνική αγορά

07:35

Λειψυδρία: Νέα έργα από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα ελληνικά νησιά

07:30

ΟΟΣΑ: Σημαντική πρόκληση ο καρκίνος για την Ελλάδα παρά την πρόοδο

07:26

Παράκαμψη Χαλκίδας (ΜΕΤΚΑ): Γιατί «γράφει» 18μηνη καθυστέρηση πριν καν... ξεκινήσει

07:22

Τιμές ρεύματος: Την επόμενη εβδομάδα οι κυβερνητικές αποφάσεις – Η διαπραγμάτευση στην Αθήνα με τα τεχνικά κλιμάκια

07:17

Επιχείρηση «ΔΕΟΣ»: Ειδικές δυνάμεις κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου

07:14

Κάλπες στον ΣΥΡΙΖΑ - Ομιλία Καραμανλή στην Πάτρα - Κόμμα Κασσελάκη ante portas κι ένα παρασκήνιο της νέας Κομισιόν

07:05

Έτοιμη η αύξηση - Όταν οι επιδοτήσεις τρέχουν - Κινητικότητα στο real estate 

23:55

Νότιο Σουδάν: Σφοδρά πυρά στην πρωτεύουσα Τζούμπα

23:45

Διπλωματικές πηγές: Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής και δεν επιδέχεται παρερμηνείας

23:30

Βραζιλία: Τη δίωξη του Μπολσονάρου για απόπειρα πραξικοπήματος ζητά η Ομοσπονδιακή Αστυνομία

23:20

Κέρδη στη Wall Street - Πάνω από τις 450 μονάδες ο Dow

22:57

Πιστόριους: Δεν θα είμαι υποψήφιος καγκελάριος του SPD - Ανοίγει ο δρόμος για τον Σολτς

22:48

Άνοδος 2% για το πετρέλαιο λόγω της κλιμάκωσης στην Ουκρανία

22:18

Χρυσός: Ανοδικά για τέταρτη συνεχόμενη συνεδρίαση

22:09

ExxonMobil: Ξεκινούν οι γεωτρήσεις στην Κύπρο τον Ιανουάριο

21:55

Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά στη Νέα Τυρολόη Σερρών

21:37

ΗΠΑ: Ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς θα παραιτηθεί την ημέρα ορκωμοσίας του Τραμπ

21:28

Ιταλία: Θα ήμασταν «υποχρεωμένοι» να συλλάβουμε τον Νετανιάχου αν επισκεφθεί τη χώρα

21:23

Η Ρωσία ενημέρωσε την Ουάσινγκτον πριν από το πλήγμα με τον «πειραματικό» πύραυλο στο Ντνίπρο

21:20

Συνάντηση Γεωργιάδη με τον Υπουργό Υγείας της Σαουδικής Αραβίας

sponsor appearance
gazzetta
gazzetta reader insider insider