Κριτική για τις επιχειρούμενες, από την κυβέρνηση, αλλαγές στο επιτελικό κράτος, ασκεί με ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ25.
Ειδικότερα, «συστήνεται σε κάθε Υπουργείο θέση μόνιμου Υπηρεσιακού Γραμματέα (άρθρα 36-37) ο οποίος στην ουσία έχει την διαχειριστική ευθύνη του Υπουργείου και υπογράφει όλες τις ατομικές διοικητικές πράξεις (στο παρελθόν υπέγραφε ο υπουργός ή ο γενικός γραμματέας).
Ερωτήματα προκαλεί ο τρόπος επιλογής του Υπηρεσιακού γ.γ., όπου σε αντίθεση με τα εξαγγελλόμενα στις προγραμματικές δηλώσεις, τόσο από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, όσο και από τον συντάκτη του ν/σ, υπουργό Επικρατείας Γεραπετρίτη, για πλήρως αξιοκρατική και αδιάβλητη διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ, το 50% της μοριοδότησης προέρχεται από τη συνέντευξη, η οποία θα έχει την ίδια βαρύτητα με τα τυπικά προσόντα και την προϋπηρεσία, δηλαδή τα αντικειμενικά κριτήρια υποβιβάζονται προς όφελος των υποκειμενικών. (άρθρο 36, άρθρο 7, παράγραφος (γ), σελίδα 32).
Έτσι, ο ΑΣΕΠ χρησιμοποιείται ως αντιπερισπασμός και το πιο σκληρό ρεσάλτο στην καρδιά του κράτους. Όλοι είμαστε περήφανοι για τον ΑΣΕΠ, καθότι παρά τα προβλήματά του αυτός αποτελεί έναν από τους πιο αδιάβλητους μηχανισμούς της Ελλάδας. Όμως, στο νομοσχέδιο για το μητσοτακικό κράτος ανατέλλει η... εξαιρετική σημασία της συνέντευξης στη διαδικασία του ΑΣΕΠ!
Έτσι, ανάμεσα σε στελέχη με προφανώς παρόμοια και συγκρίσιμα προσόντα, αφού διεκδικούν υψηλές θέσεις, το αποφασιστικό κριτήριο είναι η προφορική συνέντευξη, η οποία μοριοδοτείται με κρίσιμη πληθωρικότητα. Δεδομένης της υπερσυγκέντρωσης που φανερώνει το νομοσχέδιο γύρω από το πρόσωπο του πρωθυπουργού, να προτείναμε να διενεργεί ο ίδιος ο κύριος Μητσοτάκης αυτές τις συνεντεύξεις;», καταλήγει το ΜέΡΑ25.