Στη μακρινή Αραβία... λεφτά υπάρχουν
Για όσους πιστεύουν πως είναι απλό τα αραβικά κεφάλαια να επενδύσουν σε ευρωπαϊκές τράπεζες αξίζει να διαβάσουν τη μεταχριστουγεννιάτικη συνέντευξη του Αντρέα Ενρία στη Süddeutsche Zeitung. Εκεί λοιπόν ο επικεφαλής του SSM δέχεται την εξής ερώτηση:
«Η Credit Suisse μόλις αντιμετώπισε δυσκολίες. Πρόσφατα διασώθηκε από ένα κράτος, και συγκεκριμένα τη Σαουδική Αραβία. Η Ελβετία έχει εξαρτηθεί ακόμη περισσότερο από μια απολυταρχία. Θα δεχόμασταν κάτι τέτοιο στην ΕΕ»;
Kαι απαντά:
«Η Ευρώπη πρέπει να παραμείνει μια ανοιχτή οικονομία, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει, γενικά, να παραμείνουμε ανοιχτοί για ξένους επενδυτές. Αλλά, φυσικά, πρέπει να ελέγξουμε την ποιότητα των επενδυτών και την προέλευση των κεφαλαίων, γιατί εδώ θέλουμε μόνο καθαρά χρήματα».
Σ.Σ. Και για να το κάνουμε πιο ξεκάθαρο, αν πρόκειται για στρατηγική συμμετοχή, πόσο εύκολα εκτιμάτε πως μπορούν να ελεγχθούν μέχρι αρχικής προέλευσης χρήματα που προέρχονται από την περιοχή;
Παρόλα αυτά οι ενδιαφερόμενοι για τις ελληνικές τράπεζες και συγκεκριμένα για το μερίδιο του ΤΧΣ σε αυτές είναι αρκετοί και εκτός περιοχής.
Η στρατηγική αποεπένδυσης next week
Την άλλη εβδομάδα πάντως το ΤΧΣ θα δημοσιοποιήσει τη στρατηγική αποεπένδυσης ενώ θα αρχίσει να επιλέγει και τους συμβούλους αποεπένδυσης για τις δύο τράπεζες (Εθνική και Τρ. Πειραιώς) και εάν υπάρξουν ενδιαφερόμενοι και για τις άλλες δύο θα επιλέξει ακόμη δύο συμβούλους. Σύμβουλοι υπάρχουν.....
Αποτελέσματα τραπεζών
Τέλος Φλεβάρη να αναμένουμε τα αποτελέσματα των συστημικών τραπεζών. Εκεί περίπου θα υπάρχει και η πρώτη εκτίμηση για το πως θα ανταποκριθούν οι συστημικές τράπεζες στα tests...
Η κίνηση της Aegean στο «ταμπλό»
Μπορεί να μην τελείωσε θετικά το 2022 για τη μετοχή της Aegean, υπό την έννοια ότι είχε ένα πτωτικό σερί (3 συνεδριάσεων, μη νομίζετε κάτι φοβερό), αλλά στην έναρξη του 2023 βρήκε δυνάμεις να αντιδράσει. Βέβαια, οι συναλλαγές ήταν χαμηλές αλλά γενικά ο τζίρος στο ΧΑ χτες, πρώτη συνεδρίαση του έτους, ήταν ισχνή. Κατά συνέπεια, καλή η προσπάθεια αντίδρασης (+2,8%), μετά από τρεις συνεχόμενες πτωτικές συνεδριάσεις αλλά το χαρτί της «Αεροπορίας Αιγαίου» έχει δρόμο ακόμα για να πείσει ότι περνάει σε άλλη φάση. Και τουλάχιστον να υπερβεί, σε πρώτη φάση, τα επίπεδα που είχε προ της μίνι υποχώρησης (5,55 ευρώ).
Η «βάση» της Viohalco
Σχεδόν από τα τέλη Νοεμβρίου η μετοχή της Viohalco βρίσκεται άνω ή έστω πέριξ των 4 ευρώ, σαν να έχετε έχει κάνει μια «βάση» στην περιοχή την οποία ναι μεν δεν χάνει, από την άλλη δε, όλο και κάνει προσπάθειες να «ξεφύγει» από τα νούμερα αυτά. Για την ώρα διατηρεί την αποτίμηση άνω του 1 δις ευρώ με υψηλά (πριν ένα μήνα) στα 4,35 ευρώ, ενώ χτες έκλεισε λίγο άνω των 4,1 ευρώ. Για να δούμε και τη συνέχεια γιατί τώρα ξεκίνησε η «χρηματιστηριακή χρονιά».
Πίτσος Εμπιστοσύνη...
Μια εποχή έφτασε στο τέλος της.
Σε ηλικία 104 ετών και 6 μηνών «έφυγε» πλήρης ημερών, δίπλα στους οικείους του ο Απόστολος Πίτσος την τελευταία ημέρα του 2022, στις 31 Δεκεμβρίου σφραγίζοντας το πέρας μιας μεγάλης εποχής. Πρόλαβε και αποτύπωσε το 2020 την ιστορία αυτής της φίρμας που ιδρύθηκε από τον αδελφό του παππού του, το 1865 σε ένα βιβλίο προσωπικών του αναμνήσεων με στοιχεία ιστορικά.
Οι τροποποιήσεις για την αναβάθμιση του ΟΑΚΑ
Θα θυμάστε φαντάζομαι το περίφημο project της αναβάθμισης του ΟΑΚΑ, η οποία «περνάει» και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΤΑΙΠΕΔ (PPF, τουλάχιστον κάποια υποέργα). Το «αυτί» της στήλης κάπου άκουσε περί «τροποποιήσεων» σε κάποιες από αυτές τις δράσεις οι οποίες λίγο ως πολύ σχετίζονται με επικαιροποιήσεις χρονοδιαγραμμάτων αλλαγές σε κάποιους προϋπολογισμούς, αλλαγές στο φυσικού αντικειμένου υποέργου προκειμένου να περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της μελέτης βιωσιμότητας και η δυνατότητα και οι προτάσεις ανάπτυξης εγκαταστάσεων πέραν των υφισταμένων του συγκροτήματος του ΟΑΚΑ. Θα το δούμε και αν χρειαστεί επανερχόμαστε.
Γενικότερα πάντως, το έργο έχει αξία 52,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40,11 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το RRF. Στόχος της επένδυσης είναι η επισκευή, η συντήρηση και η βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης του Ολυμπιακού συγκροτήματος προκειμένου να παραταθεί η ωφέλιμη ζωή του, να αναβαθμιστούν οι υποδομές του, να μειωθούν τα κόστη λειτουργίας του και να διατίθεται ασφαλές, λειτουργικό, ανταποδοτικό και βιώσιμο για την ενίσχυση του αστικού αθλητισμού και των δράσεων αναψυχής.
Οι διαμαρτυρίες των κατασκευαστών για τα εργοληπτικά «πτυχία»
Η στήλη δεν γνωρίζει (χρονιάρες μέρες) ποιους ενοχλεί και επηρεάζει, μια φορά εντόπισε ότι ο σύνδεσμος των κατασκευαστών (ΣΑΤΕ) με το «καλημέρα» του 2022 διαμαρτύρεται προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για λήξη της παράτασης ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής στο ΜΕΕΠ (στο φίνις του 2022). Επί της ουσίας, αναφέρουν ότι έχουν λήξει τα «πτυχία» τέλος του 2022 (η παράταση που είχε δοθεί) και πλέον μπήκαμε στο νέο έτος και πλέον, θεωρητικά, επείγει το θέμα της ανανέωσής τους για να μπορούν οι εταιρείες να συμμετέχουν στις διαγωνιστικές διαδικασίες. Πάντως, από κάποιες εταιρείες ισχυρίζονταν ότι είχαν εκκινήσει σχετικές διαδικασίες. Να υποθέσουμε ότι απλά δεν πρόλαβαν οι αρμόδιες υπηρεσίες; Ότι είναι τυπικό το θέμα; Ότι κάτι άλλο εννοεί ο ΣΑΤΕ; Θα δούμε.
Έξυπνοι και έξυπνοι
Υπάρχουν δύο ειδών έξυπνοι σε ότι αφορά την ηλεκτρική φόρτιση: Πρώτο είδος, αφήνουν το αυτοκίνητο και σε μια λογική εν είδη parking και έτσι ενώ έχουν ολοκληρώσει τη φόρτιση δεν μετακινούν το όχημά τους αδιαφορώντας αν υπάρχει και επόμενος στην αναμονή. Εξού και οι εταιρίες σκέφτονται να χρεώνουν αδρά όσους αφήνουν στο χώρο φόρτισης το όχημά τους ενώ η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί.
Δεύτερο είδος παριστάνουν πως φορτίζουν ενώ το αυτοκίνητο δεν είναι ηλεκτρικό έχοντας τραβήξει και κλείσει την αντλία φόρτισης εντός του οχήματος. Εδώ... η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.