Ένας φίλος από τα παλιά
Ένας φίλος ήρθε απόψε απ' τα παλιά φορτωμένος με χιλιάδες αναμνήσεις. Και το όνομα αυτού Πιερ Μοσκοβισί, πρόεδρος πια του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Γαλλίας που πραγματοποιεί επίσκεψη στην Αθήνα από τις 6 έως τις 8 Φεβρουαρίου 2023.
Έχοντας λοιπόν ο ίδιος ξεκινήσει μια φιλόδοξη μεταρρύθμιση του Ελεγκτικού Συνεδρίου όταν ανέλαβε αυτό το αξίωμα το 2020 ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του ‘Έλληνα ομολόγου του, κ. Ιωάννη Σαρμά. Τα δύο θεσμικά όργανα, τα οποία μοιράζονται πολλά κοινά σημεία, θα υπογράψουν διμερή συμφωνία συνεργασίας στο πλαίσιο της διαδικασίας ενίσχυσης των αρμοδιοτήτων του που έχει ξεκινήσει το Ελληνικό Ελεγκτικό Συνέδριο.
Όλα αυτά καλά και πολύ καλά. Όμως υπό τη νέα του ιδιότητα θα δει και τον πρωθυπουργό της χώρας Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τον αντιμετώπιζε όχι και εξόχως φιλικά ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, πιστεύοντας πως ο Μοσκοβισί ως Επίτροπος επί των Οικονομικών κινείτο πιο κοντά στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Αν πάντως δεν ήταν τότε ο στη θέση αυτή ο Πιερ Μοσκοβισί και ήταν ένας άλλος Επίτροπος, με τη διαχείριση της τότε κυβέρνησης θα χαμε βρεθεί σε μεγάλες ξέρες έχω να πω. Αν αυτό ήταν επιθυμητό για την τότε αντιπολίτευση αποτελεί ένα ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως τώρα... όλοι φίλοι είμαστε, να τα λέμε και αυτά. Ο Πιερ άλλωστε θα δει από Τσίπρα και Τσακαλώτο , μέχρι Στουρνάρα και Μπακογιάννη.
Από σήμερα στην Εθνική
Μη βιάζεστε. Δεν είναι όλα και τόσο απλά και τόσο εύκολα. Η πρόσβαση για τους πελάτες της συνεταιριστικής Οlympus Bank θα λάβει χώρα από σήμερα στην Εθνική Τράπεζα. Και πάλι καλά που επικράτησε η διάταξη για ασύμμετρη απειλή στην τοπική οικονομία και έτσι όλες οι καταθέσεις διασώθηκαν.
ΧΑ: Τα 5 δισ. ευρώ (παρά κάτι ψιλά) της Eurobank
Ούτε… 50 εκατ. ευρώ δεν χωρίζουν πλέον την Eurobank από την αποτίμηση των 5 δισ. ευρώ στο Χρηματιστήριο. Η νέα άνοδος της μετοχής οδήγησε την κεφαλαιοποίηση στα 4,95 δισ. ευρώ και αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους traders. Αν περάσει και τα 5 δισ. ευρώ, δεν το ξέρουμε. Απλώς το λένε στην αγορά και σας το μεταφέρουμε. Το χαρτί ήταν κάπου στα 1,05 ευρώ αρχές του έτους και ξεπέρασε τα 1,33 ευρώ. Δεν είναι και πολλές στο κλαμπ άνω των 5 δις ευρώ, μόλις οι CocaCola (σχεδόν 8,2 δισ. συνεχίζει πέριξ των 22 ευρώ), ΟΤΕ (6+ δισ. επέστρεψε στα συνήθη επίπεδα 14,5 ευρώ) κι ΟΠΑΠ (5,2 δισ. ευρώ, μικρό profit taking χτες).
Η (νέα) μαρίνα στη Ν. Κέρκυρα και ιστορική θαλαμηγός «Christina O»
Δεν ξέρουμε πόσες μαρίνες χωράνε στην Κέρκυρα, μια φορά πάντως, πέραν αυτής στις Γουβιές, της mega yachts που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ ή και μιας ακόμα που έχει στα πλάνα της στη Λευκίμμη, η στήλη εντόπισε μια περιβαλλοντική μελέτη που τέθηκε σε διαβούλευση έως τις 24 Μαρτίου που σχετίζεται με «Νέα Πρωτότυπη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών Αναψυχής με Τουριστικές Υποδομές και Παράλληλα Υποστηρικτικά Έργα στον κόλπο Πετρίτη-Καλυβιώτη-Αλυκές της νότιας Κέρκυρας» (από τον φορέα L. MARINE A.E.). Πρόκειται για λιμενικό έργο με συνοδά έργα ανάπτυξης τουρισμού-αναψυχής και κτίρια διαμονής στη χερσαία ζώνη, που θα «φιλοξενεί» πάνω από 100 σκάφη.
Αποτελεί το κύριο έργο μιας συνολικής ανάπτυξης στην περιοχή, αφορά την ανάπτυξη και λειτουργία μίας υψηλών προδιαγραφών μαρίνας, προς εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής μέγιστου μήκους 80μ. στον Καλυβιώτη Κέρκυρας. Επιπλέον στη μαρίνα προβλέπεται ειδική θέση ελλιμενισμού σε κατάλληλα διαμορφωμένη νηοδόχο, για την εξυπηρέτηση της ιστορικής θαλαμηγού «Christina O», μήκους περίπου 100 μέτρων, που κάποτε ανήκε στον δισεκατομμυριούχο Έλληνα πλοιοκτήτη Αριστοτέλη Ωνάση. Επιπρόσθετα αναπτύσσονται καταστήματα-υπηρεσίες, χώροι στάθμευσης, υπαίθριοι χώροι αναψυχής και εκδηλώσεων, χώροι περιοδικών εκθέσεων και κτίρια διαμονής.
Τα «σχόλια» για τη mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ
Αν θα φέρει μεταφορά της ημερομηνίας για τις προσφορές στη διαγωνιστική διαδικασία για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ., που θα πραγματοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ δεν το γνωρίζουμε, ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έδωσε λίγες εβδομάδες πρόσθετο χρόνο (έως τι 13/02) στους υποψήφιους επενδυτές για την υποβολής σχολίων από τους διαγωνιζόμενους επί των όρων του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης (που περιλαμβάνει τεχνικά, οικονομικά, χρηματοδοτικά θέματα, τα διόδια, συμβολή δημοσίου κ.α.). Να δούμε αν μείνει η προθεσμία για31 Μαρτίου ή θα αλλάξει κάτι. Υπενθυμίζεται ότι το μεγάλο έργο της παραχώρησης διεκδικούν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ, η VINCI και η κοινοπραξία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTERTOLL. Ωστόσο, όπως έχουμε αναφέρει, θεωρείται πιθανή η αλλαγή των σχημάτων στην τελική φάση με συνεργασίες ανάμεσα σε εταιρείες και κοινοπραξίες.
Για να δούμε....
Θα διενεργηθεί η συνέλευση της MIG στις 13 Φεβρουαρίου... Δύσκολα. Είναι πιθανόν να υπάρξει αναβολή όχι λόγω έλλειψης απαρτίας αλλά επειδή θα το ζητήσει ο μέτοχος της μειοψηφίας. Για να δούμε. Το ντέρμπυ θα έχει ενδιαφέρον αν και εφόσον η οικογένεια Ηλιόπουλου καταφέρει να αποκτήσει περισσότερα ερείσματα στην «περιοχή».
Η συμφωνία ΕΨΑ - PEPSI και η ΒΙΚΟΣ
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανακοίνωση είχαμε χθες για συμφωνία μεταξύ PepsiCo και ΕΨΑ προκειμένου η δεύτερη να εμφιαλώνει στην Ελλάδα τα αναψυκτικά Ήβη. Το μέγεθος που θα προστεθεί στην ΕΨΑ δεν μπορεί να προσδιοριστεί καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τα αναψυκτικά Ήβη αλλά για το σύνολο των πωλήσεων των αναψυκτικών που το 2021 ανήλθαν σε 44 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται πάντως ότι δεν ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ μέγεθος όμως τεράστιο για τα δεδομένα της ΕΨΑ η οποία σημειωτέον έχει ως μέτοχο την ΒΙΚΟΣ και μάλιστα με 25% η οποία έχει δηλώσει παθητικός επενδυτής. Θα μείνει όμως παθητικός μετά την τελευταία εξέλιξη;
Τοις μετρητοίς και γρήγορα
Μια χαρά πηγαίνουν τα πράγματα στην Παπουτσάνης. Αφού τα στελέχη πήραν τις μετοχές από τα stock options πουλάνε για να καταγράψουν τα κέρδη τους. Τόση βιασύνη πιά. Βέβαια κάποιοι άλλοι είχαν πουλήσει πριν καν πάρουν τις νέες μετοχές αναδεικνυόμενοι σε γρήγορα πιστόλια. Γενικότερα έχω την αίσθηση ότι η κατάσταση με τα stock options έχει παραγίνει από ορισμένους και δεν γνωρίζω αν υπάρχει και κανένας έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές.
Παρατάσεις για Προαστιακό Δυτικής Αττικής και «σκουπίδια» Θεσσαλονίκης
Δεν ξέρουμε αν φταίει ο χιονιάς ή χρειάζεται λίγος χρόνος επιπλέον, μια φορά πάντως ο ΟΣΕ έδωσε παράταση (νέα) ολίγων ημερών στον διαγωνισμό την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου της αναβάθμισης του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, ύψους 135 εκατ. ευρώ, που συνδέεται και με το Ταμείο Ανάκαμψης. Κανονικά, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είχε «μπει» για σήμερα, πλέον, μεταφέρεται για τις 17.02.2023. Μικρό το κακό, που λέει και ο λαός.
Μια και πιάσαμε τα περί παρατάσεων, για τις 30 Μαρτίου μεταφέρονται οι προσφορές για τη μονάδα αποβλήτων Ανατολικού Τομέα Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη), ύψους σχεδόν 242 εκατ. ευρώ. Έπεσαν «βροχή» τα αιτήματα για διευκρινήσεις αλλά και για παράταση διαδικασιών, κατά συνέπεια ο τοπικός ΦΟΔΣΑ έδωσε χρονικό «τράτο» έως το τέλος Μαρτίου αντί για τον Φλεβάρη.
Αποσφραγίζονται οι αρχικές προσφορές για λιμένα Βόλου;
Για το υψηλό ενδιαφέρον στην αρχική φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου τα έχετε διαβάσει. Το ΤΑΙΠΕΔ, με γοργούς ρυθμούς, καλεί τους ενδιαφερόμενους στην αποσφράγιση των Εκδηλώσεων Ενδιαφέροντος που έχουν υποβληθεί για αύριο Τρίτη 7 Φεβρουαρίου. Να δούμε όμως αν «ανοίξουν» λόγω… καιρού. Θυμίζουμε ότι το παρών έδωσαν 8 σχήματα, ανάμεσα στα οποία ήταν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΛΘ, Intrakat, Χαλυβουργία Ελλάδας και ξένοι όμιλοι από Εμιράτα και Ευρώπη (η καταριανή Q Terminals, η Israel Shipyards, η Mariner και η βουλγαρική Advance Properties. που γνωρίζουν το ευρύτερο «ναυτιλιακό» αντικείμενο και τις σχετικές υποδομές). Ωστόσο, μένει να φανεί πόσοι και ποιοι θα «κατέβουν» στη β΄ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.