BACKSTORY

Ο απαξιωμένος Σιδηρόδρομος και η Κομισιόν - Η MIG, ο Δαυίδ και ο Γολιάθ - Το ΤΧΣ, το ΤΜΕΔΕ και η Attica - Τι τσεκάρει η Ideal

02-03-2023 | 07:07
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο απαξιωμένος Σιδηρόδρομος και η Κομισιόν - Η MIG, ο Δαυίδ και ο Γολιάθ - Το ΤΧΣ, το ΤΜΕΔΕ και η Attica - Τι τσεκάρει η Ideal

Οταν η Commission παρέπεμπε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα τρένα...

Η χθεσινή τραγωδία με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών επισκίασε πραγματικά ολόκληρη την ειδησεογραφία. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Άποψη έχουμε όλοι αλλά δεν είναι κατάλληλος ο χρόνος για την έκφραση της άποψης αυτής. Θα μείνω λοιπόν στα εξής: Το πρώτο αφορά μια αρνητική ειδησεογραφία που κατάκλυζε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για όλο το φάσμα υπηρεσιών των σιδηροδρόμων μέσα στον Φεβρουάριο, μαζί με τις συνδικαλιστικές επισημάνσεις. Το δεύτερο αφορά την παραπομπή της χώρας μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μόλις στις 15 Φεβρουαρίου του 2023.

Διαφάνεια και στόχοι

Γιατί; Γιατί η Ελλάδα έπρεπε να εξασφαλίσει τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής από το 2015. Η συμφωνία αυτή θα έπρεπε να περιέχει διατάξεις, αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες (για παράδειγμα, ταχύτητα γραμμής, ικανοποίηση πελατών ή προστασία του περιβάλλοντος). Ισως τα παραπάνω και η γραφειοκρατία της Commission να δίδει ένα νόημα στο τι έπρεπε να έχει γίνει και τι δεν έγινε.

Σιδηρόδρομος: Χαμένα δισεκατομμύρια, χειροκίνητα συστήματα

Και για να ολοκληρώσουμε με το θέμα του σιδηρόδρομου. Τα τελευταία πολλά χρόνια έχουν δαπανηθεί πάνω από πέντε – έξι δις ευρώ (εγχώρια και κοινοτικά κονδύλια) για τον σιδηρόδρομο και αυτός παραμένει σε άθλια κατάσταση. Στην Πάτρα... ακόμα να φτάσει το τρένο, στην Πελοπόννησο έχει μαραζώσει το δίκτυο (πλην του βόρειου τμήματος), στον δε βασικό κορμό Αθήνα – Θεσσαλονίκη υπάρχουν ανοιχτές εργολαβίες και «τρύπες». Με τα τεχνολογικά συστήματα είτε να υπολειτουργούν είτε να μην λειτουργούν. Φτάσαμε στο 2023 και ακόμα μέρος των συστημάτων «μπαίνει» χειροκίνητα. Αν λειτουργούσαν, δεν θα θρηνούσαμε δεκάδες νεκρούς. Οι βλάβες στα τρένα, τα ατυχήματα, οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Και μιλάμε για τα νέα έργα ανάταξης του σιδηρόδρομου μέσω ΣΔΙΤ (σε βορρά και νότο) αλλά ακόμα υπάρχουν εργολαβίες και δεν μπορούν να εκκινήσουν. Το δίκτυο έχει απαξιωθεί, οι χρυσοπληρωμένες υποδομές το ίδιο, ο οργανισμός έχει υποστελεχωθεί. Και μας έμεινε ο διαχωρισμός ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ. Και νέοι διαγωνισμοί που πρέπει να γίνουν. Και οι παραιτήσεις του υπ. Υποδομών & Μεταφορών, αλλά και των επικεφαλής των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Που αν μη τι άλλο, δείχνουν ευθιξία.

Η Πειραιώς η MIG, ο Δαυίδ και ο Γολιάθ

Δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση σε σχέση με τη δημόσια πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς προς τους μετόχους της MIG. Όπως μπορούσαμε να φανταστούμε ,η πλευρά Ηλιόπουλου δεν θα καθόταν ήσυχη. Ασφαλιστικά λοιπόν μέτρα που θα εκδικαστούν σήμερα είτε θα σταματήσουν τη γενική συνέλευση που είναι προγραμματισμένη για αύριο είτε όχι. Το σημαντικότερο όμως είναι ο οικονομικός έλεγχος που ζητούν οι μειοψηφίες. Οι πιθανότητες να κερδίσει η πλευρά Ηλιοπούλου στο τέλος της ημέρας δεν είναι και οι περισσότερες, αν και πάντα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τον Δαυίδ και τον Γολιάθ. Και σε έναν τέτοιο συσχετισμό πάντως σε μοντέρνα έκδοση δεν ομιλούμε αναγκαστικά για νίκη αλλά για συμβιβασμό. Σήμερα, θα υπάρξει μια πρώτη γεύση.

Το ΤΧΣ και το ΤΜΕΔΕ θα προσπαθήσουν...

Εγώ καταλαβαίνω τα εξής σε σχέση με την Attica Bank. Τόσο το ΤΧΣ όσο και το ΤΜΕΔΕ δεν έχουν λύσεις στη φαρέτρα τους και από την πλευρά τους θα κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου η Thrinvest να μπει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και να αποτελέσει τον νέο ιδιώτη του σχήματος. Τώρα, αν η Thrinvest είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο εγχείρημα γνωρίζοντας πόσο αυτό θα κοστίσει, τούτο αποτελεί μια άλλη παράμετρο στην ιστορία. Δεν μπορώ να αποκλείσω καμία από τις δύο πιθανότητες.

Μπλε Κέδρος: Ο νέος Κέκροπας

Ήταν να μην πάρει φόρα η ΜΠΛΕ ΚΕΔΡΟΣ που χθες εξέδωσε και νέα ανακοίνωση όπου διευκρινίζει τα όσα είχε δημοσιοποιήσει δια της κατάστασης επενδύσεων. Η αναλυτική προσέγγιση δε των όσων έχουν γίνει είναι προφανές ότι... ζαλίζει. Το θέμα όμως είναι ότι η εταιρία μπήκε με άνεση στο Χρηματιστήριο και με την ευλογία των αρχών για παρακαμπτήριες οδούς στο ζήτημα της διασποράς ενώ είχε ανοικτά ζητήματα με το ξενοδοχείο της οδού Φαλήρου. Και όπως δείχνουν τα πράγματα θα εξελιχθεί σε νέο Κέκροπα ο οποίος προϋπήρχε, ωστόσο, των δικαστικών διενέξεων που κράτησαν δεκαετίες.

Η Riviera Galleria στο Ελληνικό

Σε διαβούλευση έχει τεθεί από τα τέλη του 2022 η ΜΠΕ για την περίφημη Riviera Galleria της Lamda στο Ελληνικό, τον πολυτελή εμπορικό πόλο στο νότιο τμήμα. Το έργο αποτελείται από 3 επιμέρους κτήρια (2 ορόφων) με εμπορικά καταστήματα, καταστήματα παροχής υπηρεσιών και χώρους αναψυχής. Ο περιβάλλον χώρος θα έχει περιοχές υποδοχής, φυτεμένες εκτάσεις, τη Riviera Front (περίπατος, με θέα θάλασσα και μαρίνα), Art Garden, Πλατεία Εκδηλώσεων και Seaview plaza (ανοιχτός χώρος, με θέα θάλασσα, περιοχές με σκίαση κ.α.). Θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά πάνελ στην οροφή του κτηρίου, ενώ προβλέπονται 966 θέσεις στάθμευσης (48 θέσεις ΑμεΑ, 255 θέσεις για ηλεκτρικά οχήματα). Η συνολική πραγματοποιούμενη επιφάνεια δόμησης ανέρχεται σε 22.974 τ.μ. και ο προϋπολογισμός σε 80 εκατ. ευρώ, αν και παλιότερα γίνονταν λόγος για 110 εκατ. ευρώ περίπου. Για τα κτήρια, βάσει της ΜΠΕ πάντα, οι προπαρασκευαστικές εργασίες προβλέπονται να εκκινήσουν Μάιο με Οκτώβριο 2023, ενώ γενικά, οι κατασκευαστικές εργασίες των 3 κτηρίων αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο 2025 (αν δεν αλλάξουν χρονοδιαγράμματα). Αυτά τα λέει η ΜΠΕ, να δούμε τι θα γίνει.

Οι στόχοι της Ideal

Για να πω την αμαρτία μου, δεν μπόρεσα να ακούσω τι είπε η διοίκηση της Ideal Holdings στους αναλυτές. Μπορώ όμως να σας πω τι λένε κάποιοι στην αγορά, αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά καθώς δεν το άκουσα με τα αυτιά μου. Λένε, λοιπόν, ότι η εισηγμένη «κοιτάζει» προς 4-5 διαφορετικούς στόχους. Για εξαγορά εννοούν, υποθέτουμε. Και έχει βάλει στο στόχαστρο τόσο κλάδους στους οποίους έχει παρουσία (συσκευασία, πληροφορική – τεχνολογία), όσο και έναν ακόμα. Μάλλον, ο τελευταίος, για νέο τομέα δράσης μου ακούγεται.

Τι λένε για την Intracom

Ανακοίνωσε η Intracom τα περί ίδρυσης της «INTRACOM ΑVIATION», με μετόχους της θυγατρική VENTURES και την DEFENSE, και άρχισε η αγορά τα σενάρια. H INTRACOM ΑVIATION έχει ως βασικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών τροποποίησης, επισκευής, συντήρησης και μετατροπής αεροπλάνων, ελικοπτέρων και εν γένει αεροσκαφών, την παροχή υπηρεσιών αεροπορικών εφαρμογών πάσης φύσεως, και τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς. Οπότε, λένε στην αγορά, σημαίνει κάτι αυτό για το μέλλον της Intracom Defence; Δείχνει κάτι για το timing και τους Ισραηλινούς; Εχουμε αλλαγή πλεύσης; Μήπως απλώς προετοιμάζεται η εισηγμένη για νέους τομείς; Ή και για… συνεργασίες; Και με ποιους; Αυτά και άλλα αναρωτιούνται στην αγορά. Και τους παιδεύει ο Σωκράτης. Ας περιμένουν λοιπόν.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:45

ΕΣΗΕΑ κατά Έλενας Ακρίτα: Προσβλητική η ανάρτησή σας

23:30

ΟΗΕ: Η ανθρωπότητα θύμα μιας «επιδημίας ακραίας ζέστης»

23:28

Eθνική Τράπεζα: Στις 2 Αυγούστου η καταβολή του μερίσματος

23:16

Wall Street: Τρίτη ημέρα απωλειών για τον Nasdaq - «Βουτιά» 18% για την Ford

23:00

Στυλιανίδης: Μηδενική ανοχή σε θέματα ασφαλείας των εργαζομένων στη ναυτιλία

22:54

Κλήρωση Τζόκερ: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

22:21

Πετρέλαιο: Ενισχύθηκε μετά τα αισιόδοξα οικονομικά στοιχεία των ΗΠΑ

22:02

Στον Λευκό Οίκο ο Μπενιαμίν Νετανιάχου

21:52

Μοτοδυναμική: Αύξηση 12% στον κύκλο εργασιών το α' εξάμηνο, πτώση κερδών

21:45

Χρυσός: Σε χαμηλό άνω των 2 εβδομάδων λόγω profit taking

21:27

Μίνι παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις

21:24

Attica Bank-Παγκρήτια: Με ψήφους από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πέρασε από τη Βουλή η συγχώνευση

21:12

Πόσο στοιχίζουν τα «μπάνια του λαού» στη Γερμανία;

20:44

Πυροσβεστική: 24 πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα - Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στην Τζιά

20:29

Καταδίκασαν το περιστατικό Πολάκη όλα τα κόμματα: «Ντροπιαστικό και απαράδεκτο»

20:07

Κασσελάκης: Ιστορική παραποίηση τα όσα είπε ο πρωθυπουργός για τα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας

20:04

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς αύριο σε περιοχές των περιφερειών Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου

19:58

Πολάκης: Ήμουν, είμαι και παραμένω ΣΥΡΙΖΑ - Θα το ξαναέκανα

19:54

Τουρκία: Συνεδρίασε το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας - Αναφορές σε Κύπρο, Αιγαίο και Μεσόγειο

19:52

Meta: Αντιμέτωπη με πρόστιμο «μαμούθ» 13,4 δισ. από την Ε.Ε. για το Marketplace

19:46

Γαλλία: Ανοίγει η αυλαία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες - Προσπαθεί να κλείσει την πόρτα στα μνημόνια

19:38

Πιερρακάκης για ανακοίνωση βάσεων εισαγωγής: Το μέλλον τώρα ξεκινά να ανοίγεται μπροστά σας

19:34

Ε. Μυτιληναίος: «Yπεραντίδραση» ο φόρος στο φυσικό αέριο

19:20

Τραμπ: Καταδικάζει τη «βάναυση» στάση των Δημοκρατικών απέναντι στον Μπάιντεν

19:20

Unilever: Δεν έχει ακόμα καθοριστεί η νέα οργανωτική δομή για τη χώρα μας

19:10

Το tech sell-off εξαπλώθηκε και στις ευρωαγορές - Άνοδος 6% της Unilever

18:52

Παρίσι 2024: Οι πιο ακριβοπληρωμένοι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων - Μέσα και ο Αντετοκούμπο

18:42

Δικαιοσύνη στην Ελλάδα: Σχεδόν τριπλάσιος ο χρόνος επίλυσης αστικών υποθέσεων σε σχέση με την ΕΕ

18:41

Εκτός ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ο Παύλος Πολάκης - Πώς αντέδρασε

18:31

Η ΕΥΔΑΠ ξεκινά μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού του αποχετευτικού δικτύου