Έχει λόγους για να πέφτει
Τα πράγματα έχουν αρχίσει και μπερδεύονται στο Χρηματιστήριο. Και έχω την αίσθηση ότι μαζεύονται αιτίες που δικαιολογούν την υποχώρηση. Πρώτον φεύγουν επενδυτές που επενδύουν σε αναδυόμενες, ενώ δεν έχουμε ακόμα μεγάλες κινήσεις από επενδυτές που επενδύουν σε ώριμες οικονομίες και δεν ξέρω και αν θα δούμε άμεσα αν δεν πάρουμε και από δεύτερο οίκο επενδυτική βαθμίδα.
Bεβαίως χθες οι οίκοι προχώρησαν σε αναβαθμίσεις των τραπεζών. Μάλιστα η Moody’s το έκανε δίνοντας επενδυτική βαθμίδα στην Εθνική και τη Eurobank.
Πάντως, υπάρχει μπροστά μας μεγάλη προσφορά τίτλων λόγω νέων εισαγωγών και τη διάθεση τραπεζικών πακέτων μετοχών από το ΤΧΣ. Τέλος υπάρχει αρκετή μόχλευση ειδικά από μικρούς επενδυτές που είδαν φως και μπήκαν ξεχνώντας ότι η μόχλευση μπορεί να φέρει όχι μόνο μεγάλα κέρδη αλλά και μεγάλες ζημίες.
Ειδική μνεία για την Attica Bank
Μιας και μιλάμε για τις αναβαθμίσεις των τραπεζών – εκτός από τη Moody’s προχώρησε και η Fitch αντιστοίχως- εντυπωσιάστηκα από το γεγονός πως η Moody’s έκανε ειδική αναφορά στη νέα CEO της Attica Bank (την κ. Βρεττού), σημειώνοντας τις προσπάθειες για την αναδιάρθρωση της τράπεζας και την εφαρμογή του νέου επιχειρηματικού της σχεδίου αλλά και για την εξυγίανση του ισολογισμού. Απέδωσε και σε αυτήν την προσπάθεια την αναβάθμιση της τράπεζας.
ΤΧΣ σε συνέχειες
Δεν φαίνεται να έχει ακόμη κριθεί το θέμα του ποιος θα ακολουθήσει τη Eurobank σε ότι αφορά την αποεπένδυση του ΤΧΣ. Θα είναι τελικώς η Εθνική ή η Alpha Bank. Kαι τα δύο σενάρια στην παρούσα φάση φαντάζουν ενεργά.
Δικαιολογημένα και αδικαιολόγητα
Βέβαια πέφτουν μετοχές που μπορεί να έχουν λόγο αλλά και μετοχές που δεν έχουν. Για παράδειγμα η πτώση της Alumil δικαιολογείται από αποτελέσματα τα οποία απογοήτευσαν αλλά του Κλουκίνα δεν έχει λογική όταν τα ακίνητα κοστίζουν 30% παραπάνω από την αποτίμηση στο Χρηματιστήριο και υπάρχει η προοπτική των επεκτατικών κινήσεων και της μετατροπής σε ΑΕΕΑΠ. Όπως βέβαια δεν δικαιολογείται ούτε η πτώση της Aegean που τα κέρδη είναι πύραυλος αν και εδώ που τα λέμε μπορεί να ανησυχήσει και το δημόσιο που κάθεται στα θεωρητικά του κέρδη από τα warrants και περιμένει να βγάλει όσα δεν είχε υπολογίσει στα καλύτερα όνειρά του. Παρεμπιπτόντως θα ήθελα να ακούσω πως το βλέπει το θέμα της συγκεκριμένης επένδυσης μια κυβέρνηση που θεωρείται φιλελεύθερη.
Τι συμβαίνει με την Τζιρακιάν;
Μπορεί να ασχολούνται ολίγοι μικροεπενδυτές με τη Τζιρακιάν και αυτό φαίνεται από τους τζίρους της αλλά δεν μπορεί να μην σχολιάσω το γεγονός ότι η εταιρεία αυξάνει τζίρο αλλά πιέζεται πανταχόθεν σε επίπεδο περιθωρίων. Και επειδή η οικογένεια έχει και άλλες γύρω γύρω θα ήθελα να δει και αυτών τις επιδόσεις μπας και κατανοήσω τι συμβαίνει γιατί προς το παρόν αδυνατώ. Υποθέτω και οι επενδυτές. Όσοι τέλος πάντων υπάρχουν.
HIG: Που ψάχνει για νέες εξαγορές στα logistics
Στο εσωτερικό για την ώρα δεν σχεδιάζει κάποια νέα εξαγορά, πλην όμως, «ψάχνεται» για επέκταση των δραστηριοτήτων προς το Βορρά. Ο λόγος για τη Streem Global S.A, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Κωνσταντίνο Μπήτρο να «δείχνει» τις αγορές σε Βαλκάνια, αλλά και σε Αυστρία, Ουγγαρία και Γερμανία. Για να δούμε τι θα κάνει ο logistics φορέας του γνωστού fund. Άλλωστε, στην Ελλάδα έχει ήδη εξαγοράσει αρκετές εταιρείες, με στόχο να προσφέρει όλες τις υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών κάτω από μια «ομπρέλα». Η εταιρεία μετεξελίσσεται σε ένα one stop shop για όλες τις υπηρεσίες logistics. Πάντως, δεν λείπουν εμπόδια και προβλήματα, όπως η έλλειψη οδηγών, προσωπικού σε αποθήκες, η ανάγκη για ανανέωση στόλων (ηλεκτρικό). Όσον αφορά τον κλάδο των logistics, ο κ. Μπήτρος εκτιμά πως η δημιουργία πυλώνων που μπορούν να συγκεντρώσουν μέρος της αγοράς θα επιταχύνει τις επενδύσεις, αναγνωρίζοντας όμως και τη χρησιμότητα των μικρών εταιρειών γιατί απορροφούν τους κραδασμούς της αγοράς. Θεωρεί μάλιστα ως τεράστια πρόκληση για τον κλάδο τις αυτοματοποιήσεις και τα ρομποτικά μηχανήματα.
ΟΛΘ: Οι επενδύσεις 150 εκατ., η ΜΠΕ για τον προβλήτα και η Κρουαζιέρα
Σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Είναι ήδη έτοιμος ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, ενώ παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την επένδυση ύψους 150 εκατ. ευρώ που αφορά στην επέκταση του προβλήτα 6 για τα εμπορευματοκιβώτια. Πάντως, αναμένεται να ολοκληρωθεί η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Το 2023 έχουν προγραμματιστεί 68 προσεγγίσεις από 22 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια. Το 50% είναι home port (λιμάνι επιβίβασης – αποβίβασης). Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο ήρθε 5 Φεβρουαρίου και το τελευταίο θα έρθει 17 Δεκεμβρίου, σημείωσε ο κ. Λιάγκος μιλώντας σε συνέδριο για μεταφορές. Σημειώστε και κάτι ακόμα: θέλει να μετατρέψει τον λιμένα σε smart port, προκειμένου να εφαρμόσει σύγχρονες ψηφιακές λύσεις.
Τα μεγέθη του ΔΑΑ και η IPO στο ΧΑ
«Εάν οι καλές επιδόσεις συνεχιστούν με τους, μέχρι σήμερα ρυθμούς, θα έχουμε φέτος μία χρονιά ρεκόρ για το αεροδρόμιο της Αθήνας, ξεπερνώντας και τις ιστορικές επιδόσεις του 2019», σημείωσε χτες ο Ριχάρδος Λαμπίρης, Πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, παραθέτοντας μία σειρά στοιχείων που επιβεβαιώνουν τη θετική πορεία. Για το 2019, ο ΔΑΑ κατέγραψε 25,58 εκατ. επιβάτες, όταν σύμφωνα με τα στοιχεία ως τον φετινό Αύγουστο έφτασε στα 18,7 εκατ. επιβάτες, έναντι 17,3 εκατ. για το ίδιο διάστημα του 2019. Όπως αποκάλυψε ο κ. Λαμπίρης, βάσει των στοιχείων, μονάχα τον μήνα Σεπτέμβριο, η επιβατική κίνηση κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 11,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Χτες, ο υπουργός Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εξειδίκευση των μέτρων που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι τις αρχές του 2024 θα πραγματοποιηθεί η είσοδος του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος στο χρηματιστήριο Αθηνών (IPO από ΤΑΙΠΕΔ). Οι μέτοχοι έχουν υπογράψει σύμφωνο κατανόησης που ανοίγει τον δρόμο ώστε η γερμανική εταιρεία διαχείρισης AviAlliance να αποκτήσει περαιτέρω ποσοστό 10%, με το 20% του ΤΑΙΠΕΔ που απομένει να διατίθεται μέσω αρχικής δημόσιας εγγραφής (IPO) στο ΧΑ.
Τι γίνεται με την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης
Να έχετε κατά νου ότι γίνονται προσπάθειες και έλεγχοι ώστε σήμερα το απόγευμα, μετά τις 17:00, να αποδοθεί στην κυκλοφορία και για τα βαρέα οχήματα το τμήμα Γυρτώνης - Συκουρίου της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Η κίνηση των οχημάτων θα συνεχίσει να πραγματοποιείται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μέχρι την πλήρη απόδοση και των δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση σε κυκλοφορία. Πότε θα είναι όλα κανονικά, θα φανεί. Για την πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας μπορεί να χρειαστεί και 1-1,5 μήνας. Για την ιστορία, και όσον αφορά στην κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους της χώρας με διόδια, το πρώτο οκτάμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση της τάξης του 11% σε σύγκριση με το 2022.
Μετρό Αθήνας: Οι αντιδράσεις για τη Γραμμή 4 και η ευρωπαϊκή εμπειρία
«Αυτή την περίοδο στα Εξάρχεια εκτελούνται εργασίες αρχαιολογικής φύσεως (ανασκαφές, συντηρήσεις ευρημάτων), ενώ πρόσφατα βρέθηκαν και θεμέλια κτηρίου που μάλλον στέγαζε αποθήκη φαρμάκων. Οταν ολοκληρωθούν όλα αυτά, θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες (απομάκρυνση ΟΚΩ κ.α.)». Αυτά ανέφερε ο Ν. Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό. «Οι αντιδράσεις δεν είναι μόνο σε Εξάρχεια, υπάρχουν προσφυγές σε Ριζάρη, διαμαρτυρίες στα Δικαστήρια κ.α. Αναγνωρίζουμε τα προβλήματα από το στήσιμο εργοταξίων, αλλά να δώσω μερικά στατιστικά. Σε μεγάλες πόλεις οι πολίτες ζούνε αρμονικά με μέσα σταθερής τροχιάς, το μετρό στο Παρίσι έχει 308 σταθμούς, στο Λονδίνο 272 σταθμούς, ενώ έρχονται και 4 γραμμές στο Παρίσι με +112 σταθμούς. Στην Ελλάδα μαζί με τη Γραμμή 1 έχουμε 61 σταθμούς και πάμε να φτιάξουμε άλλους 15 με τη Γραμμή 4, το πρώτο τμήμα. Αρα, να κάνουμε υπομονή για λίγα χρόνια, θα μείνει το θετικό αποτύπωμα, θα προσπαθήσουμε για την όσο το δυνατόν μικρότερη όχληση». Για την ιστορία το Μετρό είναι και φιλοπεριβαλλοντικό. Την πρώτη μέρα λειτουργίας της Γραμμής 4 (θα εξυπηρετεί συν 330 χιλ. επιβάτες) θα κινούνται 53 χιλ. αυτοκίνητα λιγότερα, ενώ θα γλιτώσουμε 340 τόνους από διοξείδιο άνθρακα.
Ξεκίνησε το buy back η ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών έχει εκκινήσει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, σε εκτέλεση της από 22.06.2023 απόφασης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της και της από 14.09.2023 σχετικής απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της. Έτσι, χτες προέβη, μέσω της Optima Bank, σε αγορά 13.930 ιδίων μετοχών (ήτοι ποσοστό 0,004% του συνόλου των μετοχών της), με μέση τιμή κτήσης 2,0775 ευρώ ανά μετοχή, συνολικής αξίας 28.938,88 ευρώ. Και μπορεί σε κάποιους να μην φαίνεται μεγάλο το νούμερο, αλλά ο όμιλος έκανε την αρχή.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.