Απογείωση μέσω Καφηρέα
Καθόλου τυχαία η εκτίναξη των αποτελεσμάτων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στο πρώτο τρίμηνο, καθώς μπήκε στο σύστημα το έργο του Καφηρέα. Πρόκειται για μια επένδυση με απίστευτη προοπτική ενώ ο αέρας που φυσά στη συγκεκριμένη περιοχή, απογειώνει την παραγωγή. Τα μεγέθη, άλλωστε, μιλούν από μόνα τους. Συγκεκριμένα, στο τρίμηνο η παραγωγή ενέργειας αυξήθηκε κατά 42,2% και ανήλθε στις 879 GWh. Εξαιρώντας το έργο του Καφηρέα, η παραγωγή ενέργειας αυξήθηκε κατά 6,2% και ο νοών νοείτω.
Απορία
Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πώς είχαμε μετακόμιση στελεχών από τον όμιλο Φουρλή στον όμιλο Σαράντη. Αυτά, βέβαια, μπορούν να συμβούν για παράδειγμα, όταν έχουμε έναν όμιλο που δεν ικανοποιεί αναλογικά όλα τα στελέχη του, και ειδικά αυτά που είναι οι στυλοβάτες χρόνια. Αλλά δεν πιστεύουμε ότι αυτά συμβαίνουν στη Φουρλής.
Ρυθμίσεις και πιστωτική επέκταση
Ρυθμίσεις που θα ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ αναμένεται να έχουμε μέσα στο 2024, όπως αναφέρει ο κ. Τάσος Πανούσης στο 5ο συνέδριο NPL. Αυτό, ας το δούμε με βάση την υπόσχεση των τραπεζών για 5,5 δισ. ευρώ πιστωτική επέκταση. Και μιας και μιλάμε για πιστωτική επέκταση, ας δούμε λίγο τα δεδομένα. Αυτή θα αρχίσει να φαίνεται -λένε οι τράπεζες- τον Μάιο. Πάντως, και για τον Απρίλιο η επέκταση είναι αρνητική. Επομένως, σε αναμονή. Όσο για τις καταθέσεις, υπάρχει αύξηση, αλλά μικρή. Και πώς να είναι μεγαλύτερη, αφού κατά βάση τρώμε από τα έτοιμα.
Αντίο Γιώργο Προβόπουλε
Έσπευσαν όλοι - τραπεζίτες και πολιτικοί- να ξεπροβοδίσουν τον τ. διοικητή της ΤτΕ κ. Γιώργο Προβόπουλο. Μια προσωπικότητα, η οποία άφησε αποτύπωμα στην οικονομική ιστορία της χώρας. Η κηδεία του Γιώργου Προβόπουλου θα γίνει το Σάββατο στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών στις 13.00.
Ο ΣΕΒ στην ψηφιακή εποχή
Η κυρία Ιουλία Τσέτη λέει το αυτονόητο! Αυτό που ισχύει όταν κάποιος αναζητά την εξέλιξη. Όχι στην ψηφοφορία μόνον με φυσική παρουσία. Ναι στην ψηφοφορία με τρόπο ψηφιακό, όπως άλλωστε ισχύει σε όλα τα σύγχρονα σωματεία. Την εποχή της επιστολικής ψήφου δεν μπορείς να αρνείσαι την εξέλιξη εκτός.... κι αν δεν την θέλεις πραγματικά.
Τι έρχεται για σιδηροδρομικό έργο στη Β. Ελλάδα
Η κατασκευή της γραμμής και η σύνδεση του εμπορευματικού Λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, ήτοι η «Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή στο Τμήμα Ν. Καρβάλη - Τοξότες», συνολικού μήκους περίπου 37 χλμ., πρόκειται να δημοπρατηθεί ανεξάρτητα, με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό. Είναι σε φάση οριστικοποίησης τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες οριστικές μελέτες για τη νέα γραμμή. Στα τέλη Μαρτίου 2024, έγινε η κήρυξη απαλλοτριώσεων για τις αναγκαίες εκτάσεις. Ο διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευτεί στο τέλος του 1ου εξαμήνου του 2024. Η έναρξη εργασιών εκτιμάται για το 1ο τρίμηνο του 2025, με την ολοκλήρωση του έργου να προβλέπεται στο τέλος του 2028. Για το συγκεκριμένο έργο υφίσταται, καταρχάς, χρηματοδότηση ύψους 212 εκατ. ευρώ, από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF2) 2021-2027.
Το σερί της ΤΙΤΑΝ και οι αναλυτές
Η μετοχή της ΤΙΤΑΝ συμπλήρωσε τετραήμερο σερί διόρθωσης, χάνοντας συνολικά περί το 5%, αλλά για την ώρα όχι τα 30 ευρώ καθώς βρίσκεται 55 σεντ υψηλότερα. Τα υψηλά Μαΐου ήταν άνω των 32 ευρώ, αλλά ακόμη «αντέχει» θετικά η μετοχή σε επίπεδο μηνός. Πρόσφατα, πάντως, και μετά τις ανακοινώσεις της τσιμεντοβιομηχανίας για το IPO στις ΗΠΑ, η μεν Eurobank Equities αύξησε την τιμή – στόχο από τα 31 ευρώ στα 40,5 ευρώ, με τη σύσταση να διατηρείται «αγορά», η δε NBG προ ημερών μόλις έδωσε νέα, υψηλότερη τιμή-στόχο για τη μετοχή της ΤΙΤΑΝ, στα 38,2 από 26,5 ευρώ, διατηρώντας σύσταση «outperform». Όμως, όλα αυτά έπεσαν σε μια «βαριά» για την αγορά περίοδο, δίχως, όμως, ο τίτλος να κατρακυλά κιόλας.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.