Η φθηνότερη τραπεζική μετοχή σε επενδυτική βαθμίδα
Τράπεζα σε επενδυτική βαθμίδα με P/TBV 0,5 και δείκτη P/E 4,8 αν δεν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία είναι σίγουρα ελληνική, με την Alpha Bank να διεκδικεί τον τίτλο της μεγαλύτερης επενδυτικής ευκαιρίας μεταξύ των τραπεζών στο ταμπλό του ΧΑ. Η χθεσινή ανακοίνωση της Moody’s δίνει στην τράπεζα την κατάλληλη ώθηση που αναζητούσε το τελευταίο διάστημα για να ξεφύγει από την περιοχή των 1,5 ευρώ και να φθάσει, τουλάχιστον, τις αποτιμήσεις των υπόλοιπων τραπεζών.
Υπενθυμίζεται ότι η Alpha Bank παρουσιάζει σήμερα τους χαμηλότερους δείκτες P/TBV και P/E, με την αναβάθμιση της Moody’s να φέρνει την τράπεζα 1 βαθμίδα κάτω από την Eurobank (P/TBV 0,92, P/E 6,2), ενώ αναμένεται αφού κλείσει ο κύκλος αναβαθμίσεων από την Moody’s να είναι στο ίδιο επίπεδο με την Εθνική (P/TBV 0,89, P/E 6,5) και μία βαθμίδα πάνω από την Πειραιώς (P/TBV 0,59, P/E 4,5).
Πιστωτική επέκταση με το σταγονόμετρο
Δεν ξέρω με ποιον τρόπο οι τράπεζες θα καταφέρουν να επιτύχουν τους στόχους της πιστωτικής επέκτασης με τις επιδόσεις που καταγράφουν μέχρι και τον Μάιο. Επίσης δεν ξέρω πως με αυτήν την πιστωτική επέκταση θα κρατηθεί το επίπεδο της ανάπτυξης του ΑΕΠ. Αλλά φαντάζομαι πως κάποιο πλάνο θα υπάρχει.
Προς το παρόν πάντως σε ότι αφορά τα στεγαστικά, η πιστωτική επέκταση είναι ελάχιστη, ενώ σε ότι αφορά τα επιχειρηματικά η επέκταση είναι του σταγονόμετρου. Βεβαίως θα πρέπει να σημειώσει κάποιος πως η μείωση των επιτοκίων μπορεί να οδηγήσει σε μια αύξηση της ζήτησης για τα δάνεια.
Ένας ενάρετος κύκλος
Σήμερα θα πραγματοποιηθεί η γενική συνέλευση της Τράπεζας Πειραιώς, εγκαινιάζοντας τον κύκλο των συνελεύσεων των συστημικών τραπεζών. Ίσως αυτός είναι ο πρώτος ενάρετος κύκλος συνελεύσεων στις οποίες αποφασίζεται η διανομή μερισμάτων. Θεωρητικά και του χρόνου αντίστοιχα θα κινηθούν οι διαδικασίες εφόσον ο SSM δεν αλλάξει τα δεδομένα σε ότι αφορά τον αναβαλλόμενο φόρο.
Ερώτημα
Πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο ΟΤΕ εξέδωσε ομόλογο το οποίο κάλυψε η Deutsche Telecom και η απόδοση είναι οριακά κάτω του 4%. Αναρωτιέμαι όμως αν η κάλυψη του ομολόγου από τη μέτοχο του ΟΤΕ συνιστά ή όχι συναλλαγή με συνδεδεμένο μέρος, γεγονός που συνεπάγεται και συγκεκριμένες υποχρεώσεις δημοσιότητας.
Της... αποκατάστασης
Μιας και μιλάμε για πακέτα πολύ μεγάλη εντύπωση μας κάνουν τα περίφημα πακέτα αποκατάστασης που βλέπουμε συχνά στο Χρηματιστήριο. Τι θα πει ρε παιδιά πακέτα αποκατάστασης. Μήπως κάποιοι πουλάνε αέρα και όταν δεν τους βγαίνει το ρίχνουν στην αποκατάσταση; Κάτι δεν πάει καλά με αυτή την ιστορία και δεν θέλω να πιστέψω για κόλπα που οργανώνουν με στόχο το γέμισμα της τσέπης τους κάποια καλόπαιδα χρηματιστές.
Η Lamda και η εικόνα της μετοχής
Ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda απάντησε χθες και σε τοποθετήσεις μετόχων για την πορεία της μετοχής, αποδίδοντας την υποαπόδοσή της, μεταξύ άλλων, στην απουσία τοποθετήσεων από ξένα επενδυτικά κεφάλαια, κάτι που άλλωστε συμβαίνει για την συντριπτική πλειονότητα των μετοχών του ελληνικού χρηματιστηρίου, αλλά και στο γεγονός ότι διεθνώς οι εταιρείες real estate και διαχείρισης / ανάπτυξης εμπορικών κέντρων, δεν είναι και στα… καλύτερά τους ενώ διαπραγματεύονται με discount. Ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, ανέφερε πως ούτε ο ίδιος είναι ευχαριστημένος, είναι εξάλλου και μέτοχος της εταιρείας, δίνοντας ωστόσο έμφαση στις διαρκώς βελτιούμενες επιδόσεις της Lamda στο project του Ελληνικού, αλλά και στις δραστηριότητες σε Malls και μαρίνες. Πολλά ακούστηκαν από μετόχους, που μάλλον είχαν… έντονο ύφος, ότι πωλούνται φθηνά ακίνητα σε τρίτους επενδυτές, για την κατώτατη τιμή στο buy back κ.α. Πάντως, ο κ. Αθανασίου προσπάθησε να μείνει ψύχραιμος, να απαντήσει με ευγένεια και τεχνοκρατικά. Πάντως, συχνά πυκνά η επενδυτική κοινότητα αγνοεί τα θεμελιώδη μεγέθη μιας εταιρείας παρά τις θετικές προβλέψεις.
Προβλήματα με τους συρμούς Ηλεκτρικού και Μετρό
Αν καταλάβαμε σωστά, σχετικά με την ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1 που εκτελεί δρομολόγια από την περιοχή του Πειραιά προς την Κηφισιά, ο διαγωνισμός (άνω των 80 εκατ.) είχε αρκετά προβλήματα. Ο ιδιώτης ζητούσε διαρκώς επικαιροποιήσεις προϋπολογισμού και χρονοδιαγραμμάτων, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ανέλαβε διάφορες πρωτοβουλίες, υπήρξαν πισωγυρίσματα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, και αναμένουμε την απόφαση του ΕΣ. Που σημαίνει, ότι μέχρι σήμερα, δεν είμαστε εκεί που θα έπρεπε να είμαστε σε αυτή τη σύμβαση της ΣΤΑΣΥ με τον ιδιώτη από την Ισπανία. Οσον αφορά σχετικό διαγωνισμό της Ελληνικό Μετρό για τους δικούς της διρευματικούς συρμούς, πρέπει πρώτα να εξασφαλιστούν οι πόροι του ΕΣΠΑ, να ξεπεραστούν οι ενστάσεις για τη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου διότι οι εν λόγω συρμοί βγαίνουν στο δίκτυο του προαστιακού, άρα στο διευρωπαϊκό δίκτυο, να διευθετηθεί το θέμα με τις προδιαγραφές των συστημάτων ασφαλείας κ.α. Κάποιοι εξ αυτών θα αντικαταστήσουν και υφιστάμενους συρμούς που έχουν καταγράψει… εκατομμύρια χλμ. και μπαίνουν σε φάση αποδρομής.
Ακόμη να πετάξουν τα υδροπλάνα
Άλλη μια αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των υδατοδρομίων προανήγγειλε χτες ο νέος υφυπουργός Μεταφορών, Β. Οικονόμου. Μάλιστα, στο εύλογο ερώτημα «γιατί να αλλάξει πάλι το πλαίσιο», απάντησε «ότι για να υπάρχει τα τελευταία χρόνια και να μην προχωρούν τα πράγματα, σημαίνει ότι δεν βοηθάει. Είναι ένα δυσμενές στοιχείο για να δώσει την ώθηση που θέλουμε. Υπάρχει ενδιαφέρον για αυτόν τον τομέα και θέλουμε να το βοηθήσουμε. Δεν θα αλλάξουμε εξ ολοκλήρου το θεσμικό πλαίσιο, αλλά θα ασχοληθούμε με σημαντικές λεπτομέρειές του». Για να δούμε αν πετάξουν σε νησιά και λίμνες μετά από σχεδόν 15 και βάλε χρόνια. Για να πει ο κ. Σταϊκούρας ότι αυτές οι λεπτομέρειες είναι ζητήματα που θα πρέπει να απασχολήσουν με γνώμονα πάντα την ασφάλεια των μετακινήσεων, διότι δεν είναι μόνο αρμοδιότητα και ευθύνη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Άλλωστε, υπάρχουν και λεπτομέρειες όπως π.χ. το ύψος του… κύματος.
Αλλαγή στο ΣΔΙΤ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
Αναφορικά με κτιριακά έργα ΣΔΙΤ, σε εξέλιξη είναι αίτημα υποκατάστασης του ενός από τους δύο αναδόχους στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τη Γενική Γραμματεία Υποδομών, δηλαδή της REDEX (όμιλος Κοπελούζου, ο άλλος εταίρος είναι η Intrakat). Το υπουργείο παρακολουθεί το θέμα με χρηματοδοτικούς συμβούλους, ωστόσο το έργο απαιτεί περίπλοκες διαδικασίες, ενώ οι τράπεζες πρέπει να επιβεβαιώσουν το μοντέλο και τη βιωσιμότητα. Επίσης πρέπει να μεταφερθούν οι εγκαταστάσεις του υπουργείου Υποδομών και μεταφορών σε διπλανή εγκατάσταση της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.