Στο νήμα του χρόνου
Το χρόνο μετρούν Attica Bank και Παγκρήτια καθώς άμεσα θα απαντήσουν στην ερώτηση της Τράπεζας της Ελλάδος για το σχέδιο της συμφωνίας που θα διαμορφώσει τον 5ο πόλο. Άλλωστε, η προθεσμία της απάντησης εκπνέει στις 5 Ιουλίου, δηλαδή αύριο. Ωστόσο, οι απαντήσεις μπορεί να δοθούν ακόμη και σήμερα. Οι συνεδριάσεις, όμως, του ΤΧΣ και οι λεπτομέρειες για τη συμφωνία, ας μην αποκλείουμε να θέλουν λίγο ακόμη χρόνο.
Οι εκλογές στις ΗΠΑ και οι αγορές
Επίσης, καλό είναι να γνωρίζουμε πως όλα τα deals που είναι να γίνουν θα πρέπει να γίνουν ικανό χρονικό διάστημα πριν τις αμερικανικές εκλογές καθώς οι επενδυτές στις ΗΠΑ -που είναι και βασικοί επενδυτές -θα απέχουν από placements και τα τοιαύτα ένα μήνα πριν τις εκλογές. Έτσι, όσες εκδόσεις είναι να γίνουν, τις βλέπουμε αρχές Φθινοπώρου και μιλάω κυρίως για MREL
Ανανέωση αδειών
Δεν μπορώ να μην υπογραμμίσω πως η Quant ανανέωσε την άδειά της από την Τράπεζα της Ελλάδος, μιας και η ίδια η εταιρία ασφαλώς -επειδή οι καιροί ου μενετοί- εξέδωσε τη σχετική ανακοίνωση. Ακούμε, πάντως, πως πιθανότατα και κάποια ή κάποιες εταιρείες που πήραν προθεσμία έως ότου προσκομίσουν τα στοιχεία που δεν είχαν προσκομίσει, πολύ σύντομα να επαναδειοδοτηθούν.
Έκτακτη φορολόγηση και τιμές
Η έκτακτη φορολόγηση κέρδη των εταιριών ενέργειας δεν αφήνει ασυγκίνητους τους αναλυτές, όμως, επί της ουσίας δεν μεταβάλουν πολύ τις προσδοκίες τους όπως η Goldman Sachs. Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις για τις δύο εταιρείες, δεν αλλάζουν με τη Helleniq να αποτιμάται στα 7,7 ευρώ ανά μετοχή με σύσταση πώλησης (sell) και αρνητικό περιθώριο μεταβολής στο ταμπλό του ΧΑ και για τη Μotor Oil, η τιμή να περιλαμβάνει περιθώριο ανόδου 29% στα 30 ευρώ ανά μετοχή με περιθώριο ανόδου 29% και ουδέτερη σύσταση.
Υπάρχει ακόμα Πουλιάδης;
Κατά τα λοιπά, διαβάζω στις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης της Q&R ότι στον υπολογισμό της απαρτίας δεν λογίζονται 80.840 μετοχές και δικαιώματα ψήφου, τα οποία ανήκουν στην μέτοχο ΠΟΥΛΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕΒΕ, γιατί δεν έχουν παράσχει στην εταιρία στοιχεία μέχρι φυσικού προσώπου για τον μέτοχό τους. Και ρωτώ εγώ ο αφελής. Υπάρχει ακόμα η εταιρία Πουλιάδης και Συνεργάτες; Γιατί, με αυτά που βλέπουμε, θα τρελαθούμε εντελώς. Ο Θανάσης Πουλιάδης έχει αποβιώσει από το 2011 και η εταιρία έχει χρεοκοπήσει, και θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πο;y κατέληξαν οι μετοχές που είχε η εταιρία στην Q&R και όχι μόνο.
Πήγε για … χιλιάρικα;
Αν κατάλαβα καλά από την ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Revoil, ήθελαν να αυξήσουν τη διασπορά και γι' αυτό πούλησαν τις μετοχές. Και προφανώς, η διασπορά αυξήθηκε όλως τυχαίως με την πώληση τριών πακέτων στον Μάριο Ηλιόπουλο, με τον οποίο δεν έχουν στρατηγική συμφωνία. Εγώ, πάντως, τον Ηλιόπουλο δεν τον έχω να ασχολείται με μετοχές για να βγάλει κέρδος κάτι χιλιάρικα. Γιατί, όλη και όλη η αξία των πακέτων ήταν 1,58 εκατ. ευρώ.
Αρνητική εξέλιξη για τον Κάθετο Διάδρομο αερίου
Την απροθυμία των «παικτών» της αγοράς αερίου να δεσμευτούν για την επόμενη 15ετία, για τη χρήση του Κάθετου Διαδρόμου για τη μεταφορά καυσίμου στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, δείχνει το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία συμμετοχή υποψηφίου χρήστη στη δεσμευτική φάση του Market Test που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΔΕΣΦΑ, για την προοπτική ενίσχυσης του εθνικού συστήματος μεταφοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος της ενίσχυσης είναι το ελληνικό σύστημα να αποτελέσει τον πρώτο «κρίκο» ενός δικτύου που θα επιτρέπει τη μεταφορά αερίου προς τα βόρεια και πιο συγκεκριμένα μέχρι την Ουκρανία (για τον ανατολικό κλάδο του Διαδρόμου) και τη Σλοβακία (για τον δυτικό κλάδο). Σε αυτό το πλαίσιο, διενεργούνται «συγχρονισμένα» Market Test και από τους άλλους Διαχειριστές που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.
Στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μία συγκυρία όπου είναι θολό το «τοπίο» αναφορικά με το αν θα έχει ή όχι μέλλον το ρωσικό αέριο στο ευρωπαϊκό μίγμα τροφοδοσίας, κάτι που έχει άμεση επίπτωση στον Κάθετο Διάδρομο. Το τοπίο θα χρειαστεί αρκετό χρονικό διάστημα να ξεκαθαρίσει, καθώς θα εξαρτηθεί τόσο από τη στάση της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και από την έκβαση των αμερικανικών εκλογών.
Προς το παρόν, η αγορά τοποθετείται ευκαιριακά, με ορίζοντα τον επόμενο χειμώνα, αξιοποιώντας προς αυτή την κατεύθυνση τις ανταγωνιστικές τιμές με τις οποίες πουλά το καύσιμο η Μόσχα, που φτάνει στην Ευρώπη μέσω της Τουρκίας. Είναι ενδεικτικό ότι στις ετήσιες δημοπρασίες δέσμευσης δυναμικότητας, που διενεργούν κάθε χρόνο όλοι οι Διαχειριστές, έχει «κλειδώσει» για την περίοδο 2024-2025 σχεδόν το σύνολο της μεταφορικές ικανότητας των δύο σημείων διασύνδεσης της Τουρκίας με τη Βουλγαρία.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.