Ντουμπάι: Με έναν κλιματιζόμενο πεζόδρομο 93 χλμ. για περπάτημα και ποδήλατο θα γίνει η πόλη των 20 λεπτών

Το Ντουμπάι κατασκευάζει έναν κλιματιζόμενο πεζόδρομο μήκους 93 χλμ. για περπάτημα και ποδηλασία. Η ογκώδης δομή θα τροφοδοτείται από κινητικό δάπεδο που θα αξιοποιεί την ενέργεια από τα βήματα των δρομέων και των περιπατητών.
Ντουμπάι: Με έναν κλιματιζόμενο πεζόδρομο 93 χλμ. για περπάτημα και ποδήλατο θα γίνει η πόλη των 20 λεπτών

Απ' ό,τι φαίνεται , το Ντουμπάι δεν θα πάψει ποτέ να αφήνει τον υπόλοιπο κόσμο με το στόμα ανοιχτό. Η εταιρεία URB με έδρα την αραβική μεγαλούπολη μόλις αποκάλυψε το σχέδιο για την κατασκευή ενός αστικού πεζόδρομου που στοχεύει να κάνει δυνατή την ποδηλασία και την πεζοπορία για το 80% των κατοίκων μέχρι το 2040.

Διαβάστε ακόμα: Στην Κίνα χτίζουν ένα τεράστιο μουσείο επιστημονικής φαντασίας - Θα έχει έκταση 59.000 τετραγωνικά μέτρα

Το πρωτότυπο έργο έρχεται να προστεθεί στο εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο των αξιοθέατων, της αρχιτεκτονικής και των έξυπνων καινοτομιών που εκτελούνται αυτή τη στιγμή σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Με το όνομα «The Loop» πρόκειται για έναν πλήρως κλιματιζόμενο πεζόδρομο μήκους 93 χιλιομέτρων που θα επαναπροσδιορίσει την αστική ζωή στο Ντουμπάι.

Εικόνα

Ολόκληρη η κατασκευή θα τροφοδοτείται από κινητικό δάπεδο που θα του επιτρέπει να λειτουργεί με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτή η καινοτομία θα επιτρέψει σε περισσότερους από 3 εκατ. κατοίκους και επισκέπτες να μετακινούνται μέσω ενός υγιεινού τρόπου μεταφοράς σε βασικές τοποθεσίες της πόλης μέσα σε λίγα λεπτά.

Εικόνα

Ο Baharash Bagherian, διευθύνων σύμβουλος της URB, δήλωσε: «Το Ντουμπάι είναι το καλύτερο μέρος για επιχειρηματικότητα στην αστική κινητικότητα. Το “The Loop” είναι μια ενσάρκωση αυτού του επιχειρηματικού πνεύματος, που στοχεύει να κάνει το Ντουμπάι την πιο συνδεδεμένη πόλη στη γη για κάποιον που κινείται με τα πόδια ή με το ποδήλατο».

Εικόνα

«Στην Ευρώπη οι περισσότεροι κάνουν ποδήλατο ή περπατούν για να φτάσουν στη δουλειά. Στο Ντουμπάι, στόχος μας είναι να κάνουμε περισσότερο από το 80% των ανθρώπων να χρησιμοποιούν ποδήλατο σε καθημερινή βάση», συμπλήρωσε.

«Επί του παρόντος, το Ντουμπάι είναι κατασκευασμένο κυρίως για μετακίνηση με αυτοκίνητο. Οι κύριες οδικές υποδομές και τα δίκτυά του δεν είναι φιλικές στις κοινότητες ως προς τις μετακινήσεις με τα πόδια το ποδήλατο, επομένως χρειαζόμαστε μια επιχειρηματική νοοτροπία για την επανασύνδεση αυτών των γειτονιών, καθιστώντας παράλληλα το ποδήλατο ή το περπάτημα τους κύριους τρόπο μετακίνησης όλο το χρόνο σε οποιοδήποτε μέρος της πόλης», εξήγησε ο Bagherian.

Εικόνα

«Στόχος μας είναι να ανασχεδιάσουμε τη μελλοντική υποδομή στο Ντουμπάι ώστε να διαθέτει κάτι περισσότερο από ένα βιώσιμο συστήματα μεταφορών. Σκεφτόμαστε τέτοιες υποδομές όσο και χώρους κοινής ωφέλειας για τους ανθρώπους, όπου μπορούν επίσης να παρέχονται διάφορες υπηρεσίες αναψυχής και επικοινωνίας. Αυτοί οι τύποι υποδομών θα πρέπει να είναι ένας ευχάριστος τρόπος βιώσιμης μεταφοράς, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες», ολοκλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος της URB.

Το The Loop φιλοδοξεί να ενισχύσει το όραμα του Ντουμπάι να γίνει «η πόλη των 20 λεπτών», όπου οι κάτοικοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε καθημερινές ανάγκες και προορισμούς μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα με τα πόδια ή το ποδήλατο.

Με την ίδια λογική της γρήγορης πρόσβασης κατασκευάζεται, άλλωστε, και το project The Line στην πόλη Neom της Σαουδικής Αραβίας, όπου ένα «οικολογικό» τρένο θα μεταφέρει τους κατοίκους από άκρη σε άκρη μέσα σε 20 λεπτά.

Το «Loop» βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο έρευνας και ανάπτυξης και, εάν εγκριθεί, θα περιλαμβάνει όλους τους βασικούς σταθμούς του Ντουμπάι όπως το Expo City, το JLT, το Al Quoz, το Downtown Dubai, το Meydan και το Academic City.