Zeam: Το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat αυτόνομης πλοήγησης στον κόσμο είναι γεγονός - Ξεκινά δρομολόγια στη Στοκχόλμη

Το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat αυτόνομης πλοήγησης στον κόσμο εγκαινιάζεται στη Στοκχόλμη αυτό το καλοκαίρι. Το πλοίο Zeam μήκους 12 μέτρων θα μεταφέρει επιβάτες μεταξύ των νησιών Kungsholmen και Södermalm της Στοκχόλμης χωρίς να διαθέτει πλήρωμα.
Zeam: Το πρώτο ηλεκτρικό ferry boat αυτόνομης πλοήγησης στον κόσμο είναι γεγονός - Ξεκινά δρομολόγια στη Στοκχόλμη

Η κρουαζιέρα στα νησιά της Σουηδίας πρόκειται να γίνει πολύ πιο εύκολη και «καθαρή» υπόθεση. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Marine Industry News, το πρώτο αυτοπλοηγούμενο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του στη σκανδιναβική χώρα μέσα στους επόμενους μήνες.

Διαβάστε ακόμα: Icon - Το πολυτελές ηλεκτρικό γιοτ μηδενικών ρύπων που θα αποκαλύψει η BMW στο φετινό Φεστιβάλ Καννών

Το ferry boat μηδενικών εκπομπών, γνωστό ως Zeam, αναπτύχθηκε από την εταιρεία τεχνολογίας Zeabuz, θα κατασκευαστεί από την Brødrene Aa και θα λειτουργεί από τη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Torghatten. Αποστολή του θα είναι να μεταφέρει επιβάτες μεταξύ των νησιών Kungsholmen και Södermalm της Στοκχόλμης, ξεκινώντας τα δρομολόγιά του από αυτό το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, το πλοίο μήκους 12 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει έως και 24 επιβάτες (συν τα ποδήλατά τους) με αναχωρήσεις κάθε 15 λεπτά για έως και 15 ώρες την ημέρα, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές άνθρακα αλλά και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην παράκτια μητρόπολη.

Εικόνα

«Πολλές μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν προβλήματα με την κυκλοφοριακή συμφόρηση, την έλλειψη χωρητικότητας και την περιβαλλοντική και ατμοσφαιρική ρύπανση», δήλωσε η Reidun Svarva, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Torghatten. «Η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης θα είναι μέρος της λύσης και θα είναι επωφελής τόσο για το κλίμα όσο και για τους ανθρώπους».

A post shared by Zeabuz (@zeabuz)

Το Zeam είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα, τράπεζα μπαταριών Zem 188 kWh και ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή του, οι οποίοι παράγουν καθαρή, πράσινη ενέργεια. Το σκάφος μπορεί επίσης να φορτιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να μην απαιτείται επαναφόρτιση κατά τις ώρες των δρομολογίων.

Το αυτόνομο ferry boat δεν απαιτεί την ύπαρξη πληρώματος. Ο «ψηφιακός καπετάνιος», που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, θα χρησιμοποιεί ραντάρ και αισθητήρες LiDAR (Light Detection And Ranging) για να βρίσκει τη ρότα του, καθώς και υπέρυθρες και κάμερες για να εντοπίζει αντικείμενα και εμπόδια στο νερό.

Εικόνα

Είναι επίσης εξοπλισμένο με αισθητήρες υπερήχων για ελιγμούς αυτόματης πρόσδεσης στο λιμάνι και GPS για εντοπισμό θέσης. Η Torghatten διαβεβαιώνει ότι η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης είναι δοκιμασμένη και ασφαλής, ωστόσο κατά την πρώτη περίοδο των δρομολογίων θα υπάρχει και καπετάνιος επί του σκάφους, ώστε να διασφαλιστεί η άρτια λειτουργία κατά τη διάρκεια των διελεύσεων.

Εφόσον το πείραμα της Στοκχόλμης στεφτεί με επιτυχία, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την ιδέα σε περισσότερα μέρη του κόσμου. Το Παρίσι, μάλιστα, φέρεται να εξετάζει την ιδέα του πορθμείου μηδενικών εκπομπών ρύπων στον Σηκουάνα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024.