Η εταιρεία του Ντρου Χιούστον θα μπορούσε να πει κανείς πως γεννήθηκε από... ατύχημα. Ως φοιτητής στο MIT, έχανε διαρκώς στικάκια USB με σημαντικές πληροφορίες, μέχρι που το 2007, στα 24 του, βαρέθηκε από αυτή την κατάσταση και δημιούργησε μια πλατφόρμα αποθήκευσης cloud για προσωπική του χρήση.
Αργότερα, δημιούργησε την γνωστή σε όλους μας Dropbox, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση που φλερτάρει με τα 10 δισ. δολάρια. «Ξεκίνησα το Dropbox περισσότερο από προσωπική αγανάκτηση, απογοήτευση και εκνευρισμό», υπογράμμισε ο 41χρονος επιχειρηματίας.
«Ένιωσα πραγματικά σαν κάτι που ενδιέφερε πολύ μόνο εμένα, και αφορούσε τον συγχρονισμό αρχείων και την προσοχή σε έναν εξατομικευμένο πελάτη, που σε αυτή την περίπτωση ήταν ο εαυτός μου» έσπευσε να συμπληρώσει σύμφωνα με το CNBC.
Η επιτυχία της Dropbox, εκτόξευσε την περιουσία του Χιούστον στα 2,3 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Forbes, ενώ παραμένει CEO της εταιρείας σήμερα και η εταιρεία του φιλοξενεί περισσότερους από 700 εκατ. χρήστες από 180 διαφορετικές χώρες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Φλέβα χρυσού» για την Netflix το Squid Game
Αλλά η ανάπτυξη της Dropbox δεν έγινε εν μία νυκτί, καθώς όσο πιο δημοφιλής γίνονταν, όλο και περισσότερο αυξάνονταν η δυσκολία να επιβιώσει από τον ανταγωνισμό καθώς απέναντί της είχε κολοσσούς όπως η Apple, η Microsoft και η Google.
«Όλοι τους κυκλοφόρησαν ανταγωνιστικά προϊόντα με τη μια ή την άλλη μορφή. Ο Στιβ Τζομπς το 2011 ανακοινώνοντας το iCloud, ενώ αναφέρθηκε ονομαστικά στο Dropbox ως κάτι που θα θεωρηθεί αρχαίο. Πάντα νιώθαμε ότι βρισκόμασταν στη σκιά της Google όταν λάνσαρε το Google Drive» επεσήμανε.
Παρά τις πιέσεις, η Dropbox πέτυχε σημαντικά βήματα προόδου με αποτίμηση 4 δισ. δολαρίων το 2011. Τα επόμενα χρόνια, κυκλοφόρησε ένα app με τη μορφή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ονομάζεται Mailbox και ξεκίνησε μια εφαρμογή διαχείρισης φωτογραφιών, το Carousel.
Ωστόσο, οι νέες σειρές προϊόντων δεν μπορούσαν να λύσουν ένα μεγαλύτερο πρόβλημα: Μέχρι το 2015, πλατφόρμες όπως το Facebook, το Snapchat και το Instagram παρείχαν μερικές από τις βασικές υπηρεσίες της Dropbox δωρεάν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα σταφύλια του... κέρδους - Ώρα για επενδύσεις στην σαμπάνια
«Απλώς κατέρριψαν εντελώς το επιχειρηματικό μας μοντέλο… Ήταν ακόμη χειρότερο επειδή ήταν πασιφανές και αναμενόμενο πως θα συμβεί. Ένιωσα μεγάλη αμηχανία σε προσωπικό επίπεδο. Παρόλο που ήταν μπροστά μας, πώς δεν το προβλέψαμε;» διερωτήθηκε.
Τελικά, η Dropbox έκλεισε το Carousel και το Mailbox, απολύοντας έναν άγνωστο αριθμό εργαζομένων. Το 2015 κυκλοφόρησε το Magic Pocket, που έφερε την επιχείρηση σε θέση ισχύος καθώς ήταν ένα «εσωτερικό σύστημα αποθήκευσης πολλών exabyte» που επέτρεπε στους χρήστες να χειρίζονται μεγαλύτερα αρχεία.
Το μάθημα που πήρε ο ιδρυτής της δημοφιλούς πλατφόρμας είναι να βλέπεις τις προκλήσεις ως ευκαιρίες βελτίωσης: Χωρίς τον ισχυρό ανταγωνισμό, η Dropbox δεν θα μπορούσε ποτέ να ωθήσει τον εαυτό της να αναπτυχθεί.
«Κάθε φορά που ανεβαίνεις κατηγορία, η ανταμοιβή σου είναι ένας ισχυρότερος και καλύτερος αντίπαλος σε έναν ενδεχομένως πιο άδικο αγωνιστικός χώρος. Έτσι ακριβώς είναι. Δεν μπορείτε να το ελέγξετε αυτό. Το μόνο που μπορείτε να ελέγξετε είναι πώς αντιδράτε» κατέληξε.