Tip of the Day

Προσωπικά δεδομένα και διαδίκτυο: Πώς να γίνετε ψηφιακά «αόρατοι»

30-09-2022 | 10:04
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προσωπικά δεδομένα και διαδίκτυο: Πώς να γίνετε ψηφιακά «αόρατοι»

Με το «Αποτελέσματα για εσάς (Results about you)» της Google, μπορείτε να αφαιρέσετε από το διαδίκτυο αποτελέσματα αναζήτησης που περιέχουν στοιχεία προσωπικής ταυτοποίησης όπως ένας αριθμός τηλεφώνου ή μία διεύθυνση.

Όμως, έτσι, αφαιρείται μόνο ο σύνδεσμος της αναζήτησης και όχι τα ίδια τα δεδομένα με την Kaspersky να εξηγεί πώς μπορείτε να αποκτήσετε «ψηφιακή αορατότητα».

Συντονίστε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας

Το μεγαλύτερο oversharing δεδομένων που θα έπρεπε να είχαν μείνει ιδιωτικά γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα. Ενώ είναι φυσικό για τους ανθρώπους να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα με τους φίλους και τις οικογένειές τους, αυτό εγκυμονεί διάφορους κινδύνους, όπως το «doxing» (συλλογή και δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών). Οι ρυθμίσεις απορρήτου έρχονται να σώσουν την κατάσταση και, ενώ μπορεί να φαίνονται περίπλοκες και αφόρητες, υπάρχουν συμβουλές απορρήτου που μπορούν να κάνουν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ασφαλή και ευχάριστη.

Να προσέχετε τι μοιράζεστε

Στο «Χάνσελ και Γκρέτελ», δύο παιδιά που χάθηκαν στο δάσος, άφηναν στον δρόμο τους ψίχουλα για να μην μπερδευτούν. Το Διαδίκτυο λειτουργεί περίπου με τον ίδιο τρόπο. Κάθε φορά που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες, η δραστηριότητά τους αφήνει πίσω κομμάτια, «ψίχουλα» πληροφοριών. Ένα ψίχουλο μπορεί να είναι κάτι σαν μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια ετικέτα στη φωτογραφία ή μια ηλεκτρονική αγορά. Όταν συνδυάζονται, τα ψίχουλα δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο: ψηφιακό αποτύπωμα των χρηστών, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αναγνώρισή τους στο διαδίκτυο.

Για να μειώσετε τέτοια αποτυπώματα, είναι χρήσιμο να είστε προσεκτικοί με τα δεδομένα που δημοσιεύετε στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, προτού δημοσιεύσετε μια φωτογραφία, σκεφτείτε διπλά προτού προσθέσετε ετικέτα με φίλους σε αυτήν ή αναρτήσετε ετικέτες τοποθεσίας με αυτήν. Η κατάργηση τέτοιων πληροφοριών θα κάνει τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τους πιθανούς κυβερνοκαταδιώκτες, καθώς και για τους απατεώνες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν προσωπικά δεδομένα σε συστήματα phishing.

Καταπολέμηση της διαδικτυακής παρακολούθησης

Καθημερινά οι χρήστες μπορεί να επισκέπτονται δεκάδες ιστότοπους ή ψηφιακές υπηρεσίες. Σε πολλές περιπτώσεις, εκεί συλλέγονται δεδομένα σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των ανθρώπων, συχνά χωρίς καν να το γνωρίζουν οι επισκέπτες. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το προφίλ του χρήστη. Οι πιθανοί απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να συμπεράνουν τα ενδιαφέροντα των πιθανών θυμάτων για να εμφανίσουν στοχευμένα διαφημιστικά banner. Διάφορες λύσεις, όπως επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης ή στοιχεία σε λύσεις ασφαλείας, περιορίζουν την παρακολούθηση ιστού, εμποδίζοντας τους ιστότοπους να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με εσάς.

Δύο κλειδαριές είναι καλύτερες από μία

Για την πλήρη προστασία του λογαριασμού σας, να χρησιμοποιείτε πάντα έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA), όπου είναι διαθέσιμος. Αν και οι ισχυροί και, κυρίως, μοναδικοί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι, ο 2FA καθιστά απίστευτα πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν τον λογαριασμό σας και να αποκτήσουν τα προσωπικά δεδομένα που είναι αποθηκευμένα εκεί.

Καθώς είναι αδύνατο να θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης σε όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές, η πιο ασφαλής επιλογή θα ήταν η χρήση ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για τη δημιουργία ισχυρών και μοναδικών κωδικών πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς. Σε αυτήν την περίπτωση οι χρήστες πρέπει να δημιουργήσουν μόνο έναν ισχυρό και μοναδικό κύριο κωδικό πρόσβασης για να χρησιμοποιούν αυτήν την εφαρμογή κάθε μέρα. Αυτός ο κύριος κωδικός πρόσβασης πρέπει πραγματικά να είναι μακρύς και πολύπλοκος. Για να δημιουργήσουν ένα, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά κόλπα, όπως τη μέθοδο «'Story Algorithm». Βασίζεται στη χρήση γνωστών φράσεων ή λέξεων που έχουν σημασία για τον εκάστοτε άνθρωπο και, όχι μόνο θα βοηθήσουν στην απομνημόνευση του κωδικού πρόσβασης, αλλά θα τον κάνουν και έναν ισχυρό συνδυασμό.

«Το να είμαστε online φέρνει τεράστιες δυνατότητες, αλλά έχει και κόστος για την ιδιωτικότητά μας. Ο καλύτερος τρόπος να το διαχειριστείτε είναι να κατανοήσετε τους κινδύνους. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να είστε ενήμεροι για το τι γνωρίζει το Διαδίκτυο για εσάς, γι' αυτό σας συνιστούμε να ψάχνετε στο Google τον εαυτό σας συχνά πυκνά και ακόμη και να εγγραφείτε σε ειδοποιήσεις εάν εμφανιστεί μια νέα σελίδα με το όνομά σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η νέα δυνατότητα αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτές τις πρακτικές και μπορεί να δυσκολέψει τους κακόβουλους φορείς να συλλέξουν πληροφορίες για εσάς. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύουν άλλοι κανόνες «ψηφιακής υγιεινής», όπως η προστασία των λογαριασμών και η προσοχή σε αυτά που μοιράζεστε», σχολιάζει ο Βλάντισλαβ Τουσκάνοφ, Lead Data Scientist της Kaspersky.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:10

Συνέχισε το ανοδικό σερί του ο τουρισμός - Οι αστερίσκοι του Μαΐου και η αγορά έκπληξη για φέτος

15:03

Χατζηδάκης για Attica Bank: Η έλλειψη συμφωνίας θα οδηγήσει σε κούρεμα καταθέσεων 1,6 δισ. ευρώ

14:58

Σε εξέλιξη δύο διαφορετικές πυρκαγιές στο Μαρκόπουλο Αττικής

14:55

Grid Telecom: Συνεργασία με Dawiyat Integrated για τηλεπικοινωνιακή διασύνδεση Ελλάδας - Σαουδικής Αραβίας

14:55

Ο Μπάιντεν φεύγει, η Κάμαλα Χάρις έρχεται – Θα υπάρξει γυναίκα Πρόεδρος στο Λευκό Οίκο;

14:52

Πρόσκληση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για συμμετοχή στη διαβούλευση για τις αλλαγές στο καταστατικό

14:44

Coca - Cola Co.: Βελτιώνει το guidance λόγω της παγκόσμιας αύξησης στη ζήτηση

14:43

Comcast: Πιέσεις στα αποτελέσματα από τα κινηματογραφικά στούντιο και τα θεματικά πάρκα της Universal

14:40

Ένα νέο TV Streamer ετοιμάζει η Google

14:39

Η LG Business Solutions και η Westnet επεκτείνουν τη συνεργασία τους

14:23

Πέτσας για Attica Bank – Παγκρήτια: Επωφελής η σύμβαση για την οικονομία

14:19

Ευρωκοινοβούλιο: Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού η Βόζεμπεργκ - Πού εξελέγη ο Φ. Μπελέρης

14:18

Στο Mega το UEFA Champions League για τρία ακόμα χρόνια

14:05

General Motors: Η αναβάθμιση του guidance φέρνει ράλι 5% για την μετοχή

14:03

Υπ. Υποδομών και Μεταφορών: Μνημόνιο Συνεργασίας με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

14:01

Μάθε παιδί μου, Οικονομικά!

13:52

Εθνική Τράπεζα: Την 1η Αυγούστου τα αποτελέσματα β' τριμήνου

13:49

Έναρξη διαπραγμάτευσης μετοχών της Softweb στην Εναλλακτική Αγορά του XA

13:48

Αυξάνει στα 30 ευρώ την τιμή στόχο για Motor Oil η Eurobank Equities

13:45

Επ. Ανταγωνισμού: H Ενδιάμεση Έκθεση για την έρευνα στη Διαχείριση Αποβλήτων και Ανακύκλωσης - Έναρξη δημόσιας διαβούλευσης

13:42

Γερμανία: Στα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων ετών οι Πράσινοι

13:32

Επενδύοντας στην επιχειρησιακή συνέχεια και την κυβερνοασφάλεια ως προϋποθέσεις ανάπτυξης

13:18

Λιανεμπόριο: Αύξηση 3,1% του τζίρου τον Μάιο - Πτώση 3,3% σε σχέση με το Απρίλιο

13:15

Βρετανία: «Εθνική έκτακτη ανάγκη» συνιστά η βία κατά των γυναικών

12:55

Πανελλαδικές 2024: Προβλέψεις για τις βάσεις εισαγωγής - Σε ποιες σχολές αναμένεται άνοδος και πτώση

12:52

Ιταλία: Κλειστό το αεροδρόμιο της Κατάνιας λόγω ηφαιστειακής τέφρας από την Αίτνα

12:45

Τσάπαλος: Απομένουν να υποβληθούν ακόμα 880.000 φορολογικές δηλώσεις μέχρι τις 26 Ιουλίου

12:42

ΔΥΠΑ: Στις 2.000 αυξήθηκαν οι νέες θέσεις εργασίας για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

12:33

Έπεσε κάτω από το όριο του 5% το ποσοστό της Berkshire στην BYD

12:28

Απειλείται το ράλι των αγορών; Τι απαντά η Deutsche Bank