Χθες καλύψαμε τι δεν πρέπει να κάνουν οι φοιτητές σε ημέρα καριέρας που διοργανώνουν τα πανεπιστήμια, με αφορμή πρόσφατο event σε ελληνικό ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα.
Σήμερα είναι η σειρά να εξετάσουμε το ίδιο case study από την οπτική των επιχειρήσεων. Επομένως τι δεν πρέπει να κάνουν οι εταιρείες κατά τη συμμετοχή τους σε ημερίδες καριέρας από επιχειρήσεις.
1) Μην πάτε απροετοίμαστοι: Είναι γεγονός πως δεν υπάρχει σε όλες τις επιχειρήσεις εξειδικευμένο στέλεχος που να ασχολείται με τη διασύνδεση των πανεπιστημίων. Συχνά δε το ρόλο του εκπροσώπου της επιχείρησης καλείται να «παίξει» εργαζόμενος που είτε είναι συγκυριακά διαθέσιμος είτε έλαβε εντολή εκ των άνωθεν. Αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για να είστε απροετοίμαστοι. Μελετήστε το εταιρικό υλικό και μιλήστε εκ των προτέρων με το τμήμα προσωπικού ή τον επικεφαλής για το που αποσκοπεί η συμμετοχή της εταιρείας. Φροντίστε να έχετε «ιχνογραφήσει» το πως θα κυλήσει η ημέρα, πόση ώρα αντιστοιχεί ανά ενδιαφερόμενο, τι θα ρωτήσετε, τι υλικό θα προμηθεύσετε το κοινό κ.α.
2) Μην πάτε με άδεια χέρια: Είναι σημαντικό να έχετε μαζί σας εταιρικό υλικό που να μπορούν να πάρουν μαζί τους οι φοιτητές και που να αποτυπώνει εν τάχει το αντικείμενο δραστηριοποίησης της εταιρείας, την αποστολή, τις διαθέσιμες ανοικτές θέσεις εργασίας, καθώς και το «πακέτο» παροχών στους υπαλλήλους. Εάν δεν γνωρίζετε κάτι, να είστε ειλικρινείς και εξηγήσετε πως το τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού θα μπορέσει σε δεύτερο χρόνο να τους προμηθεύσει με περισσότερες λεπτομέρειες. Και φυσικά φροντίστε να έχετε μαζί εταιρικές κάρτες (εάν δεν έχετε προ της συμμετοχής σας, ζητήστε εκ των προτέρων από τον εργοδότη σας να σας εκδώσει).
3) Μην υποτιμάτε τη σημασία της εκδήλωσης: Είναι προτιμότερο να μην συμμετάσχει η εταιρεία σε ημερίδα, από το να πάει μόνο και μόνο για να βγει ένα Δελτίο Τύπου. Αντιθέτως μπορεί να είναι επιζήμιο για την εικόνα της εταιρείας. Φροντίστε η εταιρεία να έχει πλήρη παρουσία, με τα απαραίτητα εργαλεία προώθησης. Είναι one off έξοδα. Η παροχή χορηγίας δεν αρκεί απλά.
4) Μην υποτιμάτε τους φοιτητές: Οι ημερίδες δεν είναι χαμένος χρόνος, αλλά μία σπάνια ευκαιρία για να έρθετε σε επαφή με την επόμενη γενιά επαγγελματιών και να έχετε μοναδική πρόσβαση στον τρόπο σκέψης τους που ακόμα λειτουργεί χωρίς τα φίλτρα του εταιρικού φαίνεσθαι. Αντιλαμβάνεστε τι αναζητά η νέα γενιά από τον εργοδότη της και τι απαιτήσεις έχει. Έχει παρέλθει πλέον η εποχή λογικής τύπου «εάν δεν σου αρέσει, υπάρχουν 200 σαν εσένα στο φανάρι που περιμένουν» [πραγματική δήλωση team leader προ δεκαετίας σε μεγάλη εταιρεία του αθηναϊκού κέντρου]. Το πάθημα της κρίσης με το brain drain, έδειξε στην επόμενη γενιά Ελλήνων πως υπάρχουν και εναλλακτικές στο εξωτερικό για καριέρα. Επομένως αξιοποιήστε στο μέγιστο το χρόνο μαζί τους και ακούστε με προσοχή και επαγγελματισμό ό,τι έχουν να σας πουν.
5) Μην γυρίσετε τουρίστες: Φροντίστε να μαζέψετε στατιστικά στοιχεία με την αποτελεσματικότητα της παρουσίας σας. Συγκεκριμένα, πόσοι ενδιαφερόμενοι σας προσέγγισαν (και ζητήστε από το Πανεπιστήμιο να σας δώσει το συνολικό αριθμό παρισταμένων), πόσο χρόνο πέρασαν στο booth σας, πόσες ερωτήσεις σας έκαναν (ακόμα και η απουσία ερώτησης είναι στατιστικό δεδομένο), το φύλο των ενδιαφερόμενων, η βαθμίδα τριτοβάθμιας (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί ή διδακτορικοί φοιτητές), ειδικές παρατηρήσεις που σας έκαναν, ηλικία, πόσοι έφεραν βιογραφικό κ.α. Δημιουργώντας βάση δεδομένων μπορείτε στο μέλλον να ανατρέξετε και να θέσετε μετρήσιμους στόχους επιτυχίας.
6) Μην είστε «κολλημένοι» με το κινητό σας: Μία από τις πλέον συχνές εικόνες σε ημερίδες είναι αυτή ανθρώπων που μετρούν αντίστροφα την ώρα να τελειώσει το event και περνούν την ώρα είτε δουλεύοντας μέσω μέιλ, είτε μιλώντας στο τηλέφωνο, ουσιαστικά φορώντας ταμπέλα τύπου «Μην ενοχλείτε». Δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από το ρόλο που καλείστε να διαδραματίσετε για λίγες ώρες της ζωής σας. Μην ξεχνάτε πως και η ημερίδα είναι κομμάτι της δουλειάς σας και μπορείτε να ρυθμίσετε το outlook ημερολόγιο σας σε εκτός γραφείου και κλεισμένο για όλη την εργάσιμη ημέρα.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.