«Πώς είσαι;» και «τι κάνεις;» είναι μερικές από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά στις συναναστροφές μας με τους ανθρώπους, ειδικά κατά την έναρξη της επικοινωνίας μας.
Ωστόσο, σύμφωνα με ερευνητές του Harvard, αυτές οι «ατάκες» είναι οι πιο άχρηστες στον κόσμο της επικοινωνίας καθώς το άτομο που ρωτά δεν θέλει πραγματικά να μάθει, και εκείνος που απαντά δεν λέει όντως την αλήθεια. «Ο διάλογος που ακολουθεί είναι ανούσια ανταλλαγή λέξεων σε ένα αποτυχημένο επικοινωνιακό περιβάλλον με μηδενική φαντασία» υπογραμμίζεται σε δημοσίευμα του CNBC.
Το «κλειδί» για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το small talk, είναι να κάνετε απτές ερωτήσεις στο άλλο άτομο. Σε μια σειρά πειραμάτων, οι ερευνητές ανέλυσαν περισσότερες από 300 διαδικτυακές συνομιλίες και διαπίστωσαν ότι εκείνοι στους οποίους τέθηκαν πιο ουσιαστικές ερωτήσεις, βρήκαν τον συνομιλητή τους αρκετά πιο συμπαθητικό.
Ερωτήσεις όπως: «τι σκέφτεσαι» ή «τι έχεις να κάνεις αυτή την εβδομάδα;» θα σας κάνουν να φανείτε ξεχωριστοί στα μάτια των συνομιλητών σας και θα αιχμαλωτίσετε την προσοχή τους ενώ θα πρέπει να αποφεύγετε τα «κλισέ» θέματα και να στρέψετε το ενδιαφέρον τους σε πράγματα που είναι σημαντικά για εσάς ή σας αφορούν προσωπικά, ή έστω έχετε κοινά με το άτομο απέναντί σας.
Παράλληλα, πρέπει να παρατηρείτε το περιβάλλον γύρω σας: «Ανοίξτε τα μάτια σας πριν ανοίξετε το στόμα σας. Βρείτε κάτι στο οποίο θα εστιάσετε, όπως ένα έργο τέχνης στον χώρο, κτλ. Είναι βέβαιο ότι όλο και κάτι θα βρεθεί που θα πυροδοτήσει chit chat και θα βοηθήσει τη συζήτηση να ρολάρει» επισημαίνουν.
Επίσης, εάν έχετε όντως κάποιο «νέο», μη διστάσετε να το μοιραστείτε: «Υιοθέτησα ένα κατοικίδιο το Σαββατοκύριακο» ή «Το παιδί μου οδήγησε ποδήλατο για πρώτη φορά χθες!» μπορούν να βοηθήσουν στον διάλογο. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι περισσότεροι άνθρωποι πραγματικά θέλουν να μάθουν περισσότερα για τους άλλους, ειδικά αν και οι δύο εργάζονται στην ίδια επιχείρηση ή εάν είναι στην ίδια φάση με σας.
Ακόμη, δεν θα πρέπει να φοβάστε ή να ντρέπεστε να μιλήσετε ενώ ανεξάρτητα από το τι λέτε ή πόσο μιλάτε, ο τόνος της φωνής σας, η έκφραση του προσώπου σας και η διατήρηση οπτική επαφή με τον συνομιλητή σας, θα μεταδώσουν πολλά περισσότερα. «Κοιτάξτε τον άλλον στα μάτια όταν μιλάτε, μην στρέφετε το βλέμμα σας στο τραπέζι, το πάτωμα ή στον τοίχο. Στο τηλέφωνο, να χαμογελάτε — θα κάνει τη φωνή σας να ακούγεται πιο ζεστή. Δεν είναι μόνο αυτό που λέτε, αλλά το πώς το λέτε, αυτό που θα βοηθήσει τους άλλους να συνδεθούν μαζί σας» εξηγούν. Για τους εσωστρεφείς, οι συζητήσεις μπορεί να είναι δύσκολες αλλά αν δεν προσπαθήσετε να κάνει αισθητή με ήπιο τρόπο την παρουσία σας, διατρέχετε τον κίνδυνο να γίνετε αόρατοι.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.