Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις πρέπει να θωρακιστούν έναντι του Greenwashing, της τακτικής μερικών επιχειρήσεων να αποδίδουν ένα πράσινο, κοινωνικό περίβλημα σε ενέργειες που πραγματικό στόχο δεν έχουν την εκπλήρωση των κριτηρίων ESG, αλλά την αποκόμιση κέρδους, την παραπλάνηση της κοινής γνώμης και τη δημιουργία ιδανικών καταστάσεων για την προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων της επιχείρησης.
Ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη φιλανθρωπία και την στήριξη αντίστοιχων οργανώσεων για λόγους που δεν είναι πάντα τόσο αθώοι.
Σχετική έκθεση της Pro Bono Economics επισημαίνει τον κίνδυνο που υπάρχει όταν οι εταιρείες χρησιμοποιούν τους δεσμούς τους με φιλανθρωπικές οργανώσεις για να «αποσπάσουν την προσοχή» από παράνομες ή άδικες ενέργειες και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα δύο μέρη μπορούν να συνεργαστούν για τη βελτίωση της κοινωνίας.
Η έκθεση αναφέρει ότι παρά τα πιθανά θετικά οφέλη για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία των πολιτών (των εταιρικών συνεργασιών), το μάρκετινγκ και οι δημόσιες σχέσεις είναι ένας τομέας όλο και πιο απαιτητικός, καθώς στηρίζει τους κινδύνους του Greenwashing.
Οι προκλήσεις για τις εταιρείες που συνεργάζονται με φιλανθρωπικές οργανώσεις
Η έρευνα επισημαίνει τρεις βασικές προκλήσεις που εμποδίζουν την αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των υπευθύνων χάραξης πολιτικής και των φιλανθρωπικών οργανώσεων. Η πρώτη αφορά στο κενό γνώσης δηλαδή στο γεγονός ότι οι φιλανθρωπικές οργανώσεις και οι κοινοτικές ομάδες δεν κατανοούν αρκετά τις δομές, τις διαδικασίες και τον πολιτισμό που συντελούν στη χάραξη εθνικής και τοπικής πολιτικής. Αντίστοιχα, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν καταλαβαίνουν αρκετά για τον τομέα της φιλανθρωπίας και τι κάνει. Δεύτερον, υπάρχει σκεπτικισμός σχετικά με την ποιότητα των αποδεικτικών στοιχείων, τις εκστρατείες ενημέρωσης και τις υπηρεσίες που παρέχονται από ορισμένες φιλανθρωπικές οργανώσεις και ομάδες της κοινότητας. Ορισμένες από τις ανησυχίες που εγείρονται από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με τον ρόλο και τη λειτουργία των φιλανθρωπικών οργανώσεων αναγνωρίζονται επίσης από πολλούς εντός του κλάδου ως τομείς που θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Για να σημειωθεί πρόοδος, πρέπει να κινητοποιηθούν τόσο οι ίδιες οι φιλανθρωπικές οργανώσεις όσο και οι χρηματοδότες και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής που δημιουργούν το περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται. Στο ίδιο πλαίσιο, εντοπίζονται ορισμένες διαφωνίες σχετικά με το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν οι φιλανθρωπικές οργανώσεις, ειδικά εάν λαμβάνουν δημόσιο χρήμα. Αυτές οι εντάσεις είναι πραγματικές, αλλά δεν πρέπει να επιτρέπεται να συγκαλύπτουν τα υψηλά επίπεδα δέσμευσης και σεβασμού που υπάρχουν σε κάθε περίπτωση μεταξύ πολλών φιλανθρωπικών οργανώσεων και υπευθύνων χάραξης πολιτικής.
Η προώθηση μιας πραγματικής στρατηγικής ESG
Μια ισχυρότερη συνεργασία μεταξύ υπευθύνων χάραξης πολιτικής και φιλανθρωπικών οργανώσεων αποτελεί το κλειδί για την προώθηση μιας πραγματικής στρατηγικής ESG. Η αύξηση των ευκαιριών για τους δημόσιους υπαλλήλους να εμπλακούν με το φιλανθρωπικό έργο και την εθελοντική προσφορά θα ωφελούσε την ατομική προσωπική ανάπτυξη, θα υποστήριζε τις φιλανθρωπικές οργανώσεις στην κατανόηση της κυβέρνησης και θα μπορούσε να αυξήσει την επίγνωση του δημόσιου τομέα για τα πραγματικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι φιλανθρωπικών οργανώσεων βελτιώνοντας τη χάραξη πολιτικής σε πολλαπλά μέτωπα. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα όπου οι τοπικές αρχές και οι φιλανθρωπικές οργανώσεις εργάζονται ήδη με όρους διαφάνειας με σημαντικά αποτελέσματα. Η επέκταση της ικανότητας αυτής της συνεργασίας θα βοηθούσε στην απελευθέρωση πραγματικών αποτελεσμάτων εντός των κοινοτήτων.