Εταιρείες που μπαίνουν στο... ψυγείο μας «κόβουν» τα πλαστικά

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εταιρείες που μπαίνουν στο... ψυγείο μας «κόβουν» τα πλαστικά
Μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν γνωστά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ βάζουν τον πήχη ακόμη πιο ψηλά από τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ για τα πλαστικά.

Μεγάλες εταιρείες που διαθέτουν γνωστά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ βάζουν τον πήχη ακόμη πιο ψηλά από τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ για τα πλαστικά και αυξάνουν τη χρήση του ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες τους.

Όπως είναι γνωστό, η ΕΕ, στο πλαίσιο της υιοθέτησης μιας πιο κυκλικής στρατηγικής μέσω της οδηγίας SUP αποφάσισε ότι τα μπουκάλια ποτών πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 30% ανακυκλωμένα πλαστικά έως το 2030. Στόχος είναι να διασφαλιστεί η χρήση λιγότερου παρθένου πλαστικού και να ενθαρρυνθεί η ανακύκλωση πλαστικού. Ταυτόχρονα, η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να θέσει πρότυπα για το σχεδιασμό του πλαστικού, έτσι ώστε το πλαστικό να μπορεί να ανακυκλώνεται με ασφάλεια.

Στον απόηχο αυτών τον απαιτήσεων, πλέον, αρκετές μεγάλες μάρκες αυξάνουν τη χρήση ανακυκλωμένων πλαστικών και το επικοινωνούν αναλόγως. Η Coca-Cola Beverages Northeast έκανε το ντεμπούτο της σε μπουκάλια 100% RPET για ορισμένα από τα προϊόντα που πουλά σε όλη τη Νέα Αγγλία και τη Νέα Υόρκς, συμπεριλαμβανομένων των Coca-Cola, Diet Coke, Cherry Coke και πολλών άλλων. Σε αυτές τις συσκευασίες, ωστόσο, τα καπάκια και οι ετικέτες των προϊόντων δεν είναι κατασκευασμένα με RPET, όπως ανέφερε η εταιρεία.

Η κίνηση ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της εταιρείας για χρήση τουλάχιστον 50% ανακυκλωμένου περιεχομένου στις συσκευασίες Coca-Cola έως το 2030 και μείωση της χρήσης παρθένων πλαστικών κατά 3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους έως το 2025.

Στο ίδιο πλαίσιο, η Kraft Heinz και η Church & Dwight ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι θα περικόψουν τη χρήση παρθένων πλαστικών συσκευασιών ως απάντηση στην πίεση των μετόχων πέρυσι.

Η Kraft Heinz έχει δεσμευτεί να μειώσει τη χρήση του παρθένου πλαστικού κατά 20% έως το 2030, χρησιμοποιώντας το 2021 ως έτος βάσης, και η Church & Dwight έθεσε στόχο να μειώσει τη χρήση του παρθένου πλαστικού κατά 30% έως το 2025, χρησιμοποιώντας ως έτος βάσης το 2017.

Η Keurig Dr Pepper, η Mondelez International, η PepsiCo και η Walmart συμφώνησαν επίσης πρόσφατα σε μειώσεις παρθένων πλαστικών ανταποκρινόμενες στις προτάσεις των μετόχων.

Συγκεκριμένα, η Target και η Keurig Dr Pepper έθεσαν στόχο μείωσης 20%, η Walmart 15% και η Mondelez 5% έως το 2025. Η PepsiCo συμφώνησε σε περικοπή 20% έως το 2030.

Ωστόσο, παρά τις θετικές δεσμεύσεις και τον προγραμματισμό υλοποίησης φιλόδοξων στόχων από την πλευρά κάποιων επιχειρήσεων, ακόμη υπάρχει αρκετός δρόμος προκειμένου οι επιχειρήσεις να αποτινάξουν την ευρεία χρήση πλαστικού. Και αυτό γιατί εκτός από την έλλειψη στρατηγικής στο μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων παγκοσμίως, οι υποδομές επίσης βρίσκονται πίσω.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, σε εθνικό επίπεδο οι στόχοι είναι επίσης αρκετά φιλόδοξοι. Για τις πλαστικές συσκευασίες, έχουν οριστεί στόχοι ανακύκλωσης στο 50% για το 2025 και 55% το 2030, ενώ στην παραγωγή πλαστικών φιαλών έχει οριστεί στόχος για ελάχιστη χρήση ανακυκλωμένου PET (rPET) στο 25% το 2025 και στο 30% το 2030.

Επιπλέον, η οδηγία 2019/904/EE καθιστά απαραίτητη τη δημιουργία συστήματος ξεχωριστής συλλογής για ανακύκλωση πλαστικών μπουκαλιών και θέτει συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους. Ειδικότερα, προβλέπει την ανακύκλωση του 77% και του 90% των πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης που διατίθενται στην αγορά ως το 2025 και το 2029 αντίστοιχα.

Στη χώρα μας, οι επιχειρήσεις, ακολουθούν τη διεθνή τάση, δηλαδή στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό, με κάποιες να θέτουν φιλόδοξους στόχους και κάποιες να υλοποιούν ήδη πιο τολμηρές στρατηγικές. Για παράδειγμα, η Nestlé Ελλάς έχει αναλάβει δεσμεύσεις για πλήρως ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες έως το 2025 και για μείωση της χρήσης πρωτογενούς πλαστικού κατά 1/3 έως την ίδια χρονιά. Ομοίως η Coca-Cola HBC έχει δεσμευθεί να χρησιμοποιεί 35% rPET στις συσκευασίες που διαθέτει στην αγορά μέχρι το 2025.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί η Ελλάδα και η Ευρώπη δεν μπορούν να απαλλαγούν από τα πλαστικά

Τα πλαστικά παραμένουν η «πληγή» της πράσινης ανάπτυξης - Που ποντάρει η βιομηχανία

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider