Online shopping: Αν δεν σου κάνει... το επιστρέφεις!

Δήμητρα Μάρκου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Online shopping: Αν δεν σου κάνει... το επιστρέφεις!

Πολλές φορές οι αγορές εξ αποστάσεως κρύβουν εκπλήξεις για τους καταναλωτές αφού η εικόνα του προϊόντος στο ηλεκτρονικό κατάστημα ή στον κατάλογο παραγγελίας από τον οποίο το επέλεξαν είναι εντελώς διαφορετική από την πραγματικότητα ή τελικά δεν καλύπτει τις ανάγκες για τις οποίες το διάλεξαν. Τι μπορεί όμως να γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις και ποια τα δικαιώματα των καταναλωτών;

Δεκατέσσερις ημέρες έχουν στη διάθεσή τους οι καταναλωτές για να επιστρέψουν κάποιο προϊόν που αγόρασαν μέσω Διαδικτύου και να λάβουν πίσω τα χρήματά τους, επειδή απλώς άλλαξαν γνώμη. Εάν, μάλιστα, ο προμηθευτής δεν τους έχει ενημερώσει γι’ αυτό το δικαίωμα μπορούν να επιστρέψουν το προϊόν ακόμη και μέσα σ’ ένα χρόνο.

Όλα αυτά και αρκετά ακόμα προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία για τα δικαιώματα των καταναλωτών αναφορικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης τους σε περίπτωση που μετανιώσουν για κάποια αγορά που έκαναν.

Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εξ αποστάσεως αγορές:

• Ο καταναλωτής έχει προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να υπαναχωρήσει εάν έχει κάνει αγορές εξ αποστάσεως χωρίς να αναφέρει τους λόγους και με μοναδική επιβάρυνση τη δαπάνη επιστροφής του προϊόντος. Ο προμηθευτής από την πλευρά του οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι υπαναχωρεί. Μάλιστα, προβλέπεται τυποποιημένο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης.

• Εάν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των 14 ημερών.

• Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος μόνο εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση αυτών. Για παράδειγμα, εάν αποσυσκευάσει το προϊόν για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.

• Ο προμηθευτής παραδίδει στον καταναλωτή τα προϊόντα που ο τελευταίος έχει αγοράσει εντός 30 ημερολογιακών ημερών, εκτός εάν έχει συμφωνηθεί διαφορετικά μεταξύ τους.

• Οι έμποροι πρέπει να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος (ΦΠΑ, έξοδα αποστολής). Όσοι αγοράζουν ηλεκτρονικά δεν θα υποχρεώνονται να πληρώνουν επιβαρύνσεις ή άλλες δαπάνες εάν δεν έχουν ενημερωθεί κατάλληλα πριν κάνουν την παραγγελία.

• Απαγορεύεται στον προμηθευτή να χρεώνει στους καταναλωτές για τη χρήση ενός συγκεκριμένου μέσου πληρωμής (π.χ. πιστωτική κάρτα) δαπάνη που υπερβαίνει το κόστος χρήσης αυτού του μέσου από τον ίδιο.

• Όταν ο καταναλωτής επικοινωνεί τηλεφωνικώς με τον προμηθευτή δεν υποχρεούται να πληρώσει παραπάνω από τη βασική τιμή χρέωσης.

• Σε περίπτωση που υπάρχουν προκαθορισμένες επιλογές (π.χ. προεπιλεγμένα τετραγωνίδια με πρόσθετες επιβαρύνσεις στην ηλεκτρονική αγορά αεροπορικών εισιτηρίων) ο καταναλωτής δικαιούται την επιστροφή αυτών των χρεώσεων εκτός εάν έχει δώσει ρητά τη συγκατάθεσή του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider