Πιο προσεκτικοί στις παγίδες που μπορεί να κρύβουν οι υπηρεσίες περιαγωγής πρέπει να είναι όσοι ταξιδεύουν σε άλλες χώρες. Σύμφωνα με οδηγίες που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στο σχετικό κείμενο οδηγιών, η Επιτροπή ενημερώνει τους καταναλωτές ότι σε όλες τις χώρες εντός της ΕΕ, η λεγόμενη “ευρωχρέωση” επιβάλλει ανώτατα όρια στη χρέωση αυτών των υπηρεσιών - ώστε να μπει ένα τέλος στις υπερβολικές τιμές.
Τι όμως θα πρέπει να γνωρίζουν και να προσέχουν οι καταναλωτές για να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων; Τέσσερις απλές συμβουλές μπορούν να σας βγάλουν από περιπέτειες και αυξημένους λογαριασμούς.
-Όταν χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο σε άλλη χώρα της ΕΕ - για να τηλεφωνήσετε, να στείλετε μηνύματα ή να συνδεθείτε στο Διαδίκτυο - υπάρχει ένα όριο στην τιμή που μπορεί να σας χρεώσει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σας έως τις ς 15 Ιουνίου 2017 οπότε δεν θα υπάρχει κανένα επιπλέον τέλος περιαγωγής. Έως τότε και από τις 30 Απριλίου 2016 για εξερχόμενες φωνητικές κλήσεις (ανά λεπτό) δεν υπάρχει κανένα επιπλέον τέλος περιαγωγής μέχρι 0,05 ευρώ, για εισερχόμενες φωνητικές κλήσεις (ανά λεπτό)0,0114 ευρώ, για εξερχόμενα κείμενα (ανά κείμενο)κανένα επιπλέον τέλος περιαγωγής μέχρι 0,02 ευρώ, ενώ για χρήση του Διαδικτύου (ανά MB) κανένα επιπλέον τέλος περιαγωγής μέχρι 0,05 ευρώ.
Αυτές οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές ισχύουν για όλους, εκτός αν ο καταναλωτής επιλέξει κάποιες ειδικές υπηρεσίες ή πακέτα. Ωστόσο, οι εταιρείες τηλεφωνίας μπορούν να προσφέρουν φθηνότερες τιμές.
-Κάθε φορά που ο καταναλωτής αλλάζει χώρα εντός της ΕΕ, η εταιρεία οφείλει να ενημερώνει με γραπτό μήνυμα τον καταναλωτή για τις τιμές των εισερχόμενων και εξερχόμενων κλήσεων, των μηνυμάτων και της χρήσης του Διαδικτύου στη χώρα της ΕΕ όπου βρίσκεται.
-Για να αποφύγετε τους ‘φουσκωμένους’ λογαριασμούς, έχει τεθεί ανώτατο όριο όσον αφορά τον όγκο των δεδομένων που μπορείτε να ‘κατεβάσετε’ από το κινητό σας ανά τον κόσμο: 50 ευρώ (ή το αντίστοιχο ποσό σε άλλο νόμισμα), εκτός αν έχετε συμφωνήσει διαφορετικό όριο με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Θα λαμβάνετε επίσης προειδοποίηση όταν φθάνετε στο 80% του ορίου που έχετε συμφωνήσει
-Εάν ο καταναλωτής πιστεύει ότι η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας παραβίασε τα δικαιώματά του όσον αφορά τις τιμές και τους όρους παροχής υπηρεσιών περιαγωγής και εφόσον δεν μείνει ικανοποιημένος με τις ενέργειες του παρόχου, μπορεί να επικοινωνεί με τις αρμόδιες εθνικές ρυθμιστικές αρχές και να κάνει τη σχετική καταγγελία . Σε πολλές περιπτώσεις, έχουν θεσπίσει ειδικές διαδικασίες για τη δίκαιη και ταχεία επίλυση διαφορών ενημερώνει τους καταναλωτές το σχετικό κείμενο.