Σύγχρονο μάνατζμεντ, ταχύτερη λήψη αποφάσεων και νέο οργανόγραμμα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για την μετατροπή του ΕΦΚΑ, που παρουσιάζει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.
Ο ΕΦΚΑ φιλοδοξεί να «αποτινάξει» τις αγκυλώσεις του παρεθόντος και να μπει σε μια νέα εποχή με νέες μεθόδους μάνατζμεντ και αυστηρό έλεγχο όσων υπαλλήλων ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντα τους.
Δρομολογείται μάλιστα λογοδοσία για τους εν λόγω υπαλλήλους, ενώ θα δίνεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα 2-3 μηνών μέχρι να συμμορφωθούν (εισηγητές και διευθυντές) πριν αντικατασταθούν αν επιμείνουν να αγνοούν την στοχοθεσία.
Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα σε κάποιες διευθύνσεις όπως εκείνη της μηχανοργάνωσης, να γίνονται πιο εύκολα οι εξωτερικές αναθέσεις σε συνεργάτες του υπερ-φορέα ασφάλισης.
Τέλος θα δοθούν αρμοδιότητες και προσωπικό σε υποκαταστήματα της περιφέρειας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Υπάρχουν περιπτώσεις ασφαλισμένος, που αναγκάζονται να μεταφερθούν σε άλλους νομούς για να περάσουν από επιτροπή ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας), κάτι που θα αλλάξει με το νέο οργανόγραμμα.
Το νομοσχέδιο δεν πρόκειται να περάσει «αναίμακτα» από τις συμπληγάδες των συνδικαλιστικών οργανώσεων του ΕΦΚΑ, που ετοιμάζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα το απόγευμα ενάντια στις μεθόδους του Κωστή Χατζηδάκη.
Ο ίδιος ο υπουργός δείχνει αποφασισμένος να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό του υπερ-φορέα καθώς όπως υποστηρίζει «Δεν συμβιβάστηκα ούτε στα υπόλοιπα υπουργεία που πέρασα μέχρι τώρα, δεν θα συμβιβαστώ και εδώ. Στόχος είναι ένας σύγχρονος, ευρωπαϊκός ΕΦΚΑ που θα αντιμετωπίζει τη δυσκινησία, τη γραφειοκρατία και τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Μιλάω για εισαγωγή νέων μεθόδων μάνατζμεντ. Μιλάω για μεγαλύτερη ταχύτητα στη λήψη των αποφάσεων και λιγότερα «σούρτα-φέρτα» ανάμεσα στο υπουργείο και στον ΕΦΚΑ».
Στη νέα εποχή του ΕΦΚΑ ξεχωρίζουν τρεις νέοι άξονες άσκησης πολιτικής:
- Ο «Πύργος Ελέγχου» του ΕΦΚΑ, που στεγάζεται στο πράσινο κτίριο της Κηφισίας και δείχνει σε πραγματικό χρόνο την αποδοτικότητα των υπαλλήλων κυρίως όσον αφορά την έκδοση των συντάξεων.
- Το τηλεφωνικό κέντρο (1555) το οποίο φιλοδοξεί να αποσυμφορήσει τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, έτσι ώστε να μπορέσουν να επικεντρωθούν στο μεγάλο ζήτημα της απονομής των συντάξεων.
Το νέο κέντρο διαθέτει front office, το οποίο δέχεται τα τηλέφωνα με εκπαιδευμένους πλέον τηλεφωνητές, back office, δηλαδή υποστηρικτικό γραφείο, αλλά και ένα σύστημα ticketing, σύστημα, δηλαδή, ανάθεσης κάθε θέματος που έχει μία περιπλοκότητα σε συγκεκριμένες υπηρεσίες και υπαλλήλους, με υποχρέωση να έρθει η απάντηση στον πολίτη σε σύντομο χρονικό διάστημα
- MyEFKAlive, που επιτρέπει σε έναν ασφαλισμένο (ο οποίος ζει σε μέρος που δεν έχει υποκατάστημα του ΕΦΚΑ) να εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης από τον Φορέα. Σε αυτή τη φάση λειτουργεί για τα νησιά των Κυκλάδων και τα Δωδεκάνησα και επεκτείνεται σε Ιόνιο και ανατολικό Αιγαίο.