Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ξεκινά την 1η Οκτωβρίου η απογραφή των εργαζομένων από όλες τις επιχειρήσεις

Αγγελική Μαρίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ξεκινά την 1η Οκτωβρίου η απογραφή των εργαζομένων από όλες τις επιχειρήσεις
Από 1η έως τις 30 Ιουνίου όλα τα σούπερ μάρκετ και οι τράπεζες θα πρέπει να κάνουν την απογραφή των εργαζομένων τους, ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα ξεκινήσουν την διαδικασία αυτή την 1η Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 31 Νοεμβρίου.

Την παρουσίαση τoυ Οδηγού Εφαρμογής για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας και τη λειτουργία της ψηφιακής κάρτας στο πλαίσιο του «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», παρουσίασε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.

«Η καταγραφή των ωρών και των υπερωριών των εργαζομένων με ακρίβεια και δικαιοσύνη αποτελεί -μαζί με τους μισθούς- ένα από τα βασικά αιτήματα του εργατικού δυναμικού όλα αυτά τα χρόνια» τόνισε ο υπουργός.Οι βασικές αλλαγές του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ είναι οι εξής:

  • Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι ώρες έναρξης- λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ
  • Οι πληροφορίες για τον προγραμματισμότου ωραρίου και τις υπερωρίες θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσα από το myergani app
  • Για πρώτη φορά θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας καθώς και οι ωροάδειες
  • Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία τους σκανάροντας την κάρτα εργασίας τους (μέσω QR CODE) και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτομάτων στο ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.

Με το σκανάρισμα της ψηφιακής κάρτας εργασίας myErgani CardScanner στις φορητές συσκευές, όπως γινόταν και με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, θα μπορεί να «διαβάζεται» η κάρτα εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code), στη οποία θα καταγράφεται ο πραγματικός χρόνος προσέλευσης και αναχώρησης από την εργασία και να υποβάλλεται αυτόματα στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ». Ετσι οι εργοδότες δεν χρειάζεται να κάνουν επενδύσεις για την εφαρμογή του νέου συστήματος καταγραφής του χρόνου εργασίας, απλά να κατεβάσουν την εφαρμογή του myErgani.

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής

Από 1η έως τις 30 Ιουνίου όλα τα σούπερ μάρκετ και οι τράπεζες άνω των 250 εργαζόμενων θα πρέπει να κάνουν την απογραφή των εργαζομένων τους, ενώ όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα ξεκινήσουν την διαδικασία αυτή την 1η Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 30 Νοεμβρίου.

Σε επόμενο χρόνο, στο σύστημα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα μπουν οι ΔΕΚΟ, οι βιομηχανίες, οι ασφάλειες, οι εταιρείες security κ.α., κατόπιν διαβούλευσης του υπουργείου με τους εκπροσώπους των εν λόγω κλάδων.

Στόχος είναι έως το επόμενο καλοκαίρι να ενταχθούν στο νέο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας και οι δύο μεγάλοι κλάδοι του τουρισμού και της εστίασης, με εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και υψηλούς δείκτες παραβατικότητας.

Οι νέες υποχρεώσεις των εργοδοτών

Για κάθε νέα πρόσληψη οι εργοδότες θα πρέπει να προβούν στις εξής ενέργειες

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπ. Εργασίας: Από 1ης Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ-μάρκετ

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Ξεκίνησε η διαβούλευση του Υπ. Εργασίας με στελέχη τραπεζών για την εφαρμογή της

Το νέο πλαίσιο για υπερωρίες, χρόνο εργασίας, διαλείμματα, αργίες - Η εγκύκλιος

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider