Το «Ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας» του ΕΦΚΑ παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, επισημαίνοντας πως θα αφορά αποκλειστικά την επικοινωνία του αν αναμονή συνταξιούχου με τον Φορέα.
Πρόκειται για μια επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ, καθώς επιτρέπει την απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του.
Από αύριο κιόλας οι ασφαλισμένοι θα έχουν πρόσβαση στο «Ψηφιακό δωμάτιο», ενώ η όλη διαδικασία αναμένεται να αποτελέσει «πιλότο» και για άλλες δημόσιες υπηρεσίες, εκτός του ΕΦΚΑ.
Παράλληλα, η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει 3 τρόπους επικοινωνίας που δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στην διαδικασία απονομής:
- την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
- την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση τους και
- την τηλεφωνική επικοινωνία για διευκρινίσεις και ερωτήματα.
Με το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξη του καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση επιπλέον εγγράφων. Καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου.
«Αποτελεί όχι απλώς μια πρόσθετη ψηφιακή υπηρεσία αλλά μια επανάσταση για τον τρόπο που λειτουργεί ο ΕΦΚΑ και γενικότερα το Δημόσιο. Στη θέση της καθυστέρησης που υπάρχει στο Δημόσιο για σύνθετα θέματα, συμμετέχει πλέον ο ίδιος ο πολίτης και έτσι αισθανεται πλέον Ευρωπαίος πολίτης» ανέφερε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της παρουσίασης.
Είσοδος στη νέα υπηρεσία του ΕΦΚΑ
Αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:
- Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δια τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσουν στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.
- Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα υποκαταστήματα.
- Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος συνταξιοδότησης του.
- Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias) και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr.
- Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησης τους.
Πιστοποιημένοι επαγγελματίες
Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από τον Κωστή Χατζηδάκη, διευρύνονται οι εργασίες που μπορούν να αναλαμβάνουν οι 458 πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι. Συγκεκριμένα, μέσα από το Ψηφιακό Δωμάτιο οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν την ανάθεση της υπόθεσής τους σε πιστοποιημένο επαγγελματία για ανακεφαλαίωση ασφαλιστικού χρόνου και αναγνωρίσεις.
Θα μπορούν να το πράξουν αυτό ακόμα και όσοι ασφαλισμένοι έκαναν την αίτησή τους πριν την υιοθέτηση του μέτρου των πιστοποιημένων επαγγελματιών ή δεν το έχουν επιλέξει εξ αρχής κατά τη διαδικασία αίτησης συνταξιοδότησης τους.
Με αυτόν τον τρόπο, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, οι 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες θα αποκτήσουν και αυτοί πρόσβαση στο Ψηφιακό Δωμάτιο για να αναλάβουν τέτοιου είδους περιπτώσεις.