Eντολή στην Microsoft να αποζημιώσει έναν Φινλανδό για μια μη εξουσιοδοτημένη αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος Windows 10 στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή έδωσε η φινλαδική υπηρεσία προστασίας καταναλωτή (CDB) με απόφασή της, σύμφωνα με χθεσινά δημοσιεύματα του τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Στην απόφαση που δημοσίευσε χθες ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας Yle, τον Μάρτιο του 2016, ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού υπολογιστή ενώ εργαζόταν σε αυτόν, η εγκατάσταση των Windows 10 ξεκίνησε χωρίς να του ζητηθεί η άδεια. Έπειτα από την ενημέρωση, ο υπολογιστής ξεκίνησε να εμφανίζει «λανθασμένα μηνύματα».
Η φινλαδική υπηρεσία κατέληξε ότι η Microsoft δεν είχε κανένα δικαίωμα να εγκαταστήσει το λογισμικό χωρίς να λάβει εξουσιοδότηση. Το λάθος στην εγκατάσταση υποχρεώνει την εταιρεία να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη του υπολογιστή, απεφάνθη η αρμόδια υπηρεσία.
Στην απάντησή της η Microsoft ανέφερε ότι ο άνδρας είχε λάβει την απαραίτητη βοήθεια από την στήριξη πελατών της εταιρείας. Συμπλήρωσε ότι δεν ευθύνεται για τα προγράμματα που ο ιδιοκτήτης του υπολογιστή είχε εγκαταστήσει.
Σημειώνοντας ότι η Microsoft δεν αρνήθηκε ότι το νέο λογισμικό σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς άδεια, η CDB τόνισε ότι η εταιρεία δεν αρνήθηκε επίσης τη σύνδεση του σφάλματος και της ζημίας που προκάλεσε.
Ως εκ τούτου, η υπηρεσία αποφάσισε ότι η Microsoft πρέπει να πληρώσει ως αποζημίωση 1.100 ευρώ για ανταλλακτικά, συντήρηση και μεταφορικά κόστη.
Η υπηρεσία απέρριψε τους ισχυρισμούς του ιδιοκτήτη ότι έχασε χρόνο από την εργασία του.
Τα μέλη της CDB ορίζονται από το υπουργείο Δικαιοσύνης. Ωστόσο μόλις το 80% των εταιρειών συμμορφώνεται με τις αποφάσεις της υπηρεσίας και πληρώνει τις αποζημιώσεις που αποφασίζει.