Στόχο να ενισχύσει την ελληνική παρουσία στην ηλεκτρονική της πλατφόρμα έχει βάλει η eBay μέσα από νέες συνεργασίες και δράσεις, την ώρα που η μάχη των marketplaces στην εγχώρια αγορά φουντώνει και η πανδημία και το lockdown στρέφει όλο και περισσότερους εμπόρους στο διαδίκτυο για την ενίσχυση των πωλήσεών τους.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της πλατφόρμας για τις αναδυόμενες αγορές, κ. Ilya Kretov σε διαδικτυακή συνέντευξη που είχε με δημοσιογράφους, παρά το μικρό μέγεθος της, η χώρα μας αποτελεί αγορά - προτεραιότητα για την eBay χάρη των μεγάλων περιθωρίων ανάπτυξης που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εξαγωγικό εμπόριο. Να σημειωθεί ότι μόλις το 2% των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων κάνει πωλήσεις στο εξωτερικό, την ώρα που σε αντίστοιχες αγορές τα ποσοστά είναι της τάξεως του 10% με 12%.
Το γεγονός αυτό επισφραγίζει άλλωστε και η άνοδος που καταγράφουν τέτοιου τύπου πλατφόρμες το τελευταίο διάστημα. Σύμφωνα τον γενικό διευθυντή της πλατφόρμας, μόνο τον Μάιο ο αριθμός των Ελλήνων πωλητών στην πλατφόρμα παρουσίασε αύξηση της τάξης του 25%, ξεπερνώντας τις 12.000. Το eBay άλλωστε λαμβάνεται από τους εμπόρους ως μια πύλη μέσω της οποίας μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ξένες αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Ilya Kretov, ο αριθμός των χωρών στα οποία αποστέλλουν προϊόντα ελληνικά προϊόντα ξεπερνά τις 200. Μέσα σε ένα χρόνο δραστηριότητας στην πλατφόρμα εκτιμάται ότι ο Έλληνας πωλητής θα στείλει τα προϊόντα του σε περίπου 15 χώρες
Όσο για το αριθμό των τεμαχίων που πωλούν σε ετήσια βάση οι ελληνικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες ξεπερνά το 1 εκατ. με τα προϊόντα να επεκτείνονται σε πολυάριθμες κατηγορίες όπως εξαρτήματα και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (από το 14% των πωλητών), παιχνίδια (9%), προϊόντα υγείας και καλλυντικά(9%), συλλεκτικά αντικείμενα και αντίκες(8%), ρούχα (7%) κ.α.
Η μεγαλύτερη αγορά τροφοδότης των ελληνικών επιχειρήσεων είναι οι ΗΠΑ στις οποίες οδεύει το 34% των προϊόντων και ακολουθούν η Βρετανία (12%) και η Γερμανία (9%), ενώ ακόμα και η Αυστραλία, λαμβάνει περί το 3% των ελληνικών προϊόντων.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του eBay το ενδιαφέρον των Ελλήνων για τέτοιου τύπου πλατφόρμες αλλά και για προσέγγιση των αναπτυσσόμενων αγορών αυξάνεται συνεχώς, και ο ανταγωνισμός που ανθεί το τελευταίο διάστημα - νέες πλατφόρμες από εγχώριους παίκτες δραστηριοποιούνται ενεργά στην αγορά των Marketplaces - λειτουργεί ενισχυτικά για την συγκεκριμένη τάση.
Επικουρικό προς αυτή την κατεύθυνση είναι μάλιστα και το υποστηρικτικό οικοσύστημα που δημιουργείται για την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου των επιχειρήσεων. Στο οικοσύστημα αυτό περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα συνεργασίας του eBay με τον οργανισμό Enterprise Greece για την στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων και την ενίσχυση της εξαγωγικής τους προτεραιότητας, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο με τη συμμετοχή 70 ελληνικών επιχειρήσεων και αναμένεται να επεκταθεί μέσα στο 2021, όπως εξήγησε ο κ. Kretov