Θέση μάχης παίρνουν σιγά σιγά οι εγχώριοι πάροχοι συνδρομητικού περιεχομένου, προσθέτοντας στην φαρέτρα τους το όπλο των πρωτότυπων παραγωγών. Στόχος τους, να εκμεταλλευτούν το μομέντουμ της πανδημίας, η οποία έχει στρέψει μεγάλη μερίδα καταναλωτών στην οικιακή ψυχαγωγία.
Οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω αγορά δεν είναι άλλοι από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, οι οποίοι μέσω αθλητικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου προσπαθούν να διασφαλίσουν όλο και περισσότερους συνδρομητές, στο σύνολο των υπηρεσιών τους με την βοήθεια των συνδυαστικών πακέτων.
Μυθοπλασία και Cosmote History στο επίκεντρο της Cosmote TV
«Υπερδραστήρια» στον τομέα των παραγωγών, σύμφωνα με τα μέχρι χθες δεδομένα, εμφανίζεται η Cosmote TV. Πέρα από το στοίχημα του Cosmote History η εταιρεία επενδύει και σε σειρές μυθοπλασίας με μεγάλη μέχρι στιγμής επιτυχία. Να θυμίσουμε ότι και οι δύο κύκλοι της σειράς «Έτερος Εγώ» κατέγραψαν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης κι αποτέλεσαν το έναυσμα για την δεύτερη παραγωγή της, η οποία ακούει στο όνομα «42 βαθμοί κελσίου». Τα γυρίσματα της νέας σειράς ξεκίνησαν ήδη από πέρυσι στην Κέρκυρα και η προβολή της αναμένεται για φέτος την άνοιξη.
Πέρα από την νέα ελληνική σειρά μυστηρίου, σκέψεις υπάρχουν και για την συνέχιση της διεθνούς σειράς Tehran, στην οποία η Cosmote συμμετείχε ως συμπαραγωγός και τα δικαιώματα της οποίας απέκτησε το Apple Tv+. Μάλιστα η Cosmote TV φέρεται να συζητά και με την δημοφιλή πλατφόρμα συνεχούς ροής, Netflix, για την προβολή σε αυτή του «Έτερος Εγώ». Αν η συμφωνία κλειδώσει, κάτι που δεν έχει ακόμα συμβεί, και τα ποσοστά τηλεθέασης καταγραφούν υψηλά, το Netflix θα μπορούσε να στραφεί και στην ελληνική αγορά κινηματογράφου, ενδεχόμενο που δεν είχαν αποκλείσει τα στελέχη του στο λανσάρισμα της υπηρεσίας στη χώρα μας, προ τετραετίας. Άλλωστε η αμερικανική εταιρεία επενδύει στην παραγωγή τοπικού περιεχομένου, συμπεριλαμβάνοντας στο μενού της πλήθος ισπανικών, ιταλικών, γαλλικών ακόμα και νοτιοκορεατικών παραγωγών.
Συμπληρωματικά με την μυθοπλασία, η Cosmote TV στρέφεται και στα ντοκιμαντέρ, μετά και την επιτυχία του «Κέρος: Το μυστήριο των σπασμένων ειδωλίων» το οποία γυρίστηκε σε συνεργασία με το National Geographic και προβλήθηκε το φθινόπωρο του 2020. Σε αυτό το πλαίσιο προγραμματίζει και 20 νέες παραγωγές και στο Cosmote History, 11 εκ των οποίων αφορούν στην επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.
Το «στοίχημα» της Cosmote για την παραγωγή και συμπαραγωγή περιεχομένου αλλά και για την διασφάλιση τηλεοπτικών δικαιωμάτων έχει, όπως ανακοινώθηκε, ετήσιο προϋπολογισμό της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.
Εν αναμονή για την Forthnet/Nova
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι ανακοινώσεις από τον δεύτερο μεγάλο παίκτη της αγοράς, τη Nova. Να θυμίσουμε ότι o νέος επενδυτής της Forthnet, United Group, ο οποίος δρομολογεί αυτή την περίοδο την εξυγίανση της εταιρείας μέσα από επιχειρηματική αναδιάρθρωση και βιώσιμες πρακτικές ανάπτυξης, δεν έχει προς το παρόν ανοίξει τα χαρτιά του, όσον αφορά στην συνδρομητική τηλεόραση. Έχει ξεκαθαρίσει όμως, ότι «οι συνδυαστικές υπηρεσίες, που ήδη προσφέρει η Forthnet θα συνεχίσουν να αποτελούν τον βασικό άξονα ανάπτυξής της στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης ενώ θα δοθεί κι έμφαση στον εμπλουτισμό των on demand υπηρεσιών». Αυτό που μένει να φανεί είναι αν η εταιρεία θα επιλέξει να επιστρέψει και στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου, έναν τομέα στον οποίο μετρά χρόνια εμπειρίας και πολλές διακρίσεις, συμμετέχοντας τόσο στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το «Safe Sex» αλλά και βραβευμένων ταινιών όπως ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου.
Σύμφωνα πάντως με πρόσφατες δηλώσεις του νυν επικεφαλής της Forthnet, κ. Νίκο Σταθόπουλο, ένας από τους στόχους αφορά στην βελτίωση του τηλεοπτικού προϊόντος, τόσο του ψυχαγωγικού όσο και του αθλητικού, που αποτελεί άλλωστε και το δεύτερο πεδίο ανταγωνισμού στο οποίο αναμένουμε εξελίξεις.
Να θυμίσουμε ότι η Nova πέρα από το Ελληνικό πρωτάθλημα, έχει διασφαλίσει το Γερμανικό, το Ιταλικό, το Γαλλικό και το Ισπανικό.
Αντίστοιχα, η Cosmote TV εξασφάλισε τα δικαιώματα προβολής του UEFA Champions League, όπως και των UEFA Europa League και UEFA Europa Conference.
Στο προσεχές διάστημα επίκειται η μάχη για τα δικαιώματα του Αγγλικού πρωταθλήματος.
Σημειωτέον ότι το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται και η ανανέωση των συμβολαίων της Nova με τους δύο άλλους παρόχους, Vodafone και Wind, για τα δικαιώματα αναμετάδοσης του αθλητικού περιεχομένου της πρώτης μέσα από τις πλατφόρμες των τελευταίων. Σύμφωνα βέβαια με πληροφορίες του insider.gr και οι τρεις πλευρές επιθυμούν την συνέχιση της συνεργασίας, οπότε και σε αυτό το πεδίο δεν αναμένονται εκπλήξεις.
Η πίτα της συνδρομητικής τηλεόρασης
Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης αριθμεί σήμερα σχεδόν 1,1 εκατ. συνδρομητές χωρίς να περιλαμβάνονται στον αριθμό αυτό, όσοι Έλληνες διατηρούν λογαριασμό σε διεθνείς πλατφόρμες όπως Netflix, Amazon Prime, Apple TV+ κ.ά.
Εξ αυτών οι 570.000 χιλιάδες περίπου είναι συνδρομητές της Cosmote TV, ενώ περί τους 457.000 είναι οι συνδρομητές της Nova, σύμφωνα τουλάχιστον με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Ακολουθεί η Vodafone, oι συνδρομητές της οποίας φτάνουν τις 150.000 σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση και τέλος η Wind Vision με 72.000 περίπου συνδρομητές.
Όσον αφορά τους διεθνείς παίκτες, την πρωτοκαθεδρία των συνδρομών έχει το Netflix, οι συνδρομητές του οποίου σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέρχονται στις 400.000. Το μερίδιο των λοιπών παρόχων παραμένει άγνωστο. Στην περίπτωση της Apple TV+ θα μπορούσε να είναι υψηλό - όχι φυσικά στα επίπεδα όλων των προαναφερθέντων - δεδομένου ότι η εταιρεία προσέφερε όλη την προηγούμενη χρονιά δωρεάν ετήσια συνδρομή με κάθε αγορά ενός iPhone, iMac κ.ά. Το ερώτημα όμως είναι πόσους από τους συνδρομητές αυτούς θα καταφέρει να διατηρήσει μόλις ολοκληρωθεί η δωρεάν δοκιμαστική περίοδος. Όσο για την Amazon Prime, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η διείσδυσή της στην ελληνική αγορά παραμένει μικρή εξαιτίας της απουσίας ελληνικών υπότιτλων και ελληνικού μενού.
Το σίγουρο είναι, όπως μαρτυρούν οι αριθμοί, ότι πολλά είναι τα νοικοκυριά εκείνα που επιλέγουν περισσότερες από μια συνδρομές – κατά κύριο λόγο έναν εγχώριο πάροχο σε συνδυασμό με το δημοφιλές Netflix – κάτι που διευρύνει το πεδίο δράσης για όλους.