O «χάρτης» της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
O «χάρτης» της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα
Η άνοδος που έφερε η πανδημία και η «ανθρωπογεωγραφία» των διαθέσιμων πλατφορμών στην Ελλάδα

Μεγάλη ήταν η διείσδυση των επιφυών υπηρεσιών – ευρύτερα γνωστές ως Over the Top Services, OTT– ενόψει της πανδημίας του κορονοϊού, με το 94% των Ελλήνων που διαθέτουν πρόσβαση στο Internet να κάνουν χρήση κάποιας εξ αυτών. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα καταναλωτών με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών στην Ελλάδα, που διενήργησε η EETT το διάστημα Δεκεμβρίου 2020 - Φεβρουαρίου 2021.

Να σημειωθεί ότι Οver Τhe Τop Services λογίζονται επί της ουσίας όσες υπηρεσίες δεν προσφέρει ο πάροχος, δηλαδή η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, η ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων μέσω internet και η πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Όπως προκύπτει από την έρευνα τον περασμένο χρόνο στη χώρα μας 6 στους 10 Έλληνες που έχουν Internet χρησιμοποιήσαν εφαρμογές παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου (ποσσοτό 58%), ενώ το 89% αυτών (περίπου 9 στους 10 δηλαδή), έκαναν χρήση των εφαρμογών ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων Αντίστοιχο ήταν και το ποσοστό (89%) όσων έκαναν χρήση εφαρμογών για πραγματοποίηση κλήσεων/βιντεοκλήσεων.

Το γεγονός ότι η πανδημία αποτέλεσε «καταλύτη» για την εξοικείωση ενός ευρύτερου κοινού με τέτοιου τύπου υπηρεσίες επισφραγίζει και το γεγονός ότι 9 στους 10 χρήστες internet ξεκίνησαν να τις χρησιµοποιούν µετά την έλευση του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Όπως ήταν αναμενόμενό η διείσδυση τέτοιου τύπου υπηρεσιών είναι σχεδόν καθολική στις νεότερες ηλικίες, (από 16 έως 34 ετών) και βαίνει μειούμενη καθώς αυξάνει το ηλικιακό προφίλ των χρηστών. Ωστόσο στην περίπτωση των βιντεοκλήσεων καταγράφεται μια ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση με το ποσοστό χρήσης τους να είναι υψηλό και στους Έλληνες άνω των 65 ετών.

Όσον αφορά τις εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου δηλαδή Neflix, Apple TV, Amazon Prime, Cinobo, ERTflix, App CosmoteTV, Vodafone, Wind Vision και Nova οι νέοι ηλικίας 16 έως 34 ετών δαπανούν ημερησίως 2,5 ώρες και δηλώνουν πως τις προτιμούν έναντι άλλων τρόπων παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου αφού τους προσφέρουν δυνατότητα παρακολούθησης κατ’ε πιλογήν (on demand) και ποικίλο και πρωτότυπο περιεχόμενο. Η παρακολούθηση πραγματοποιείται εντός του σπιτιού και αυξάνει κατά την περίοδο των διακοπών. Όσο για την συσκευή μέσω της οποίας παρακολουθούν είναι κυρίως οι έξυπνες τηλεοράσεις (smart TVs) και οι φορητοί υπολογιστές (laptops).

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι η διείσδυση των εφαρμογών τηλεοπτικού περιεχομένου, παρότι μεγαλύτερη στα αστικά κεντρα (61%), έχει φτάσει στο 45% και στις αγροτικές περιοχές. Παράλληλα περισσότεροι είναι οι άντρες τηλεθεατές (61%) από τις γυναίκες (56%).

To Netflix και οι άλλοι

Όσον αφορά την δημοφιλία της κάθε υπηρεσίες ξεχωριστά, το Netflix αποδεικνύεται περίτρανα ο νικητής, µε πάνω από 8 στους 10 χρήστες ΟΤΤ υπηρεσιών να έχουν κάνει χρήση του.

insider

Ειδικότερα στο ερώτημα «ποιες από τις παρακάτω υπηρεσίες/εφαρµογές έχετε χρησιμοποιήσει από τις αρχές του 2020 για να βλέπετε τηλεοπτικό περιεχόμενο, ταινίες και σειρές στο σπίτι σας µέσω Internet» το 85% των συμμετεχόντων απάντησε το Netflix ενώ στην αμέσως επόμενη θέση με μεγάλη διαφορά (26%) βρέθηκε το ERTflix.

Από τις συνδρομητικές υπηρεσίες των ελληνικών παρόχων, πρώτο με διαφορά αναδείχτηκε το App της Cosmote TV – με το 21% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι το έχει χρησιμοποιήσει τον προηγούμενο χρόνο για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου. Στην αμέσως επόμενη θέση (4η) των προτιμήσεων των καταναλωτών βρίσκεται η Nova με 10% των χρηστών να δηλώνουν ότι παρακολούθησαν μέσω αυτής τηλεοπτικό περιεχόμενο το 2020 και ακολουθούν η εφαρμογή της Vodafone (7%), η εφαρμογή της Wind (5%), το Apple TV (3%), η Amazon Prime (2%) και τέλος το Cinobo (1%).

insider

Η πανδημία εκτόξευσε τους χρήστες της συνδρομητικής

Όπως προαναφέρθηκε η πανδημία και η εντός των τειχών ψυχαγωγία που επέβαλε, έστρεψε πολλούς χρήστες στην συνδρομητική τηλεόραση. Μάλιστα Ertflix και Cinobo απέκτησαν το μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών τους, 79% και 100% αντίστοιχα, μετά το ξέσπασμα αυτής.

insider

Σημαντική βέβαια ήταν και η αύξηση των συνδρομητών στις λοιπές πλατφόρμες τον τελευταίο χρόνο. Ειδικότερα η άνοδος των συνδρομητών της Vodafone TV έφτασε το 34%, της Apple TV+ το 33% ενώ άνοδο 26% κατέγραψαν και οι συνδρομητές του Netflix. Κατά 25% αυξήθηκαν ενόψει πανδημίας οι συνδρομητές της Wind Vision, κατά 21% αυτοί της Cosmote TV, ενώ κατά 16% και κατά 15% οι συνδρομητές των Amazon Prime και Nova.

Γυναίκες φοιτητές και άγαμοι ψηφίζουν Netflix

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Netflix προτιμούν περισσότερο τα νεανικά κοινά ενώ το Ertflix που ακολουθεί απηχεί περισσότερο σε άτομα με ανώτερη εκπαίδευση. Μάλιστα ενώ συνολικά οι άνδρες χρήστες που καταναλώνουν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσα από πλατφόρμες ΟΤΤ υπερτερούν των γυναικών, το Netflix αποδεικνύεται περισσότερο γυναικεία υπόθεση, με τις γυναίκες που το χρησιμοποιούν να φτάνουν το 86% έναντι του 84% των αντρών. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την εφαρμογή της Cosmote TV, της Vodafone και της Wind.

insider

 

Αντιθέτως στις πλατφόρμες Ertflix, Nova, Apple TV, Amazon Prime και Cinobo οι περισσότεροι χρήστες είναι άντρες.

 

insider

 

Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα το Netflix είναι η μοναδική εκ των ΟΤΤ υπηρεσιών που προτιμούν περισσότεροι άγαμοι από έγγαμους αλλά και οι φοιτητές με την διείσδυση στους τελευταίους να αγγίζει το εντυπωσιακό 100%.

Ertflix και Cosmote TV βλέπει η Κεντρική Ελλάδα

insider

 

Επιπλέον παρότι κατά γενική ομολογία οι περισσότεροι τηλεθεατές εντοπίζονται στην περιφέρεια της Αττικής με τις υπόλοιπες γεωγραφικές περιοχές να ακολουθούν, Ertflix και Cosmote TV έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας από ότι στην πρωτεύουσα (30% και 29% έναντι 26% και 22% αντίστοιχα). Η πλατφόρμα Ertflix μάλιστα προτιμάται περισσότερο στις αγροτικές περιοχές από ότι στις αστικές (28% έναντι 26%).

Πιστοί οι χρήστες του Cosmote TV

insider

 

Παρότι η εφαρμογή της Cosmote TV βρίσκεται στην 3η θέση των προτιμήσεων των τηλεθεατών, δείχνει να κερδίσει καθημερινά το ενδιαφέρον του 36% των συνδρομητών της. Βάσει της έρευνας το ποσοστό όσων την χρησιμοποιούν καθημερινά είναι το υψηλότερο μεταξύ των ανταγωνιστών. Ωστόσο 3 στους 10 καταναλωτές χρησιμοποιούν καθημερινά και τις υπηρεσίες των Wind και Netflix, ποσοστό 32% και 30% αντίστοιχα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider