Όχι δεν είναι σκηνή από νέα ταινία του Τζέιμς Μποντ. Η ίριδα του ματιού ή το δακτυλικό αποτύπωμα θα είναι εργαλεία στις καθημερινές συναλλαγές των καταναλωτών, αφού με τη χρήση των βιομετρικών τους στοιχείων, τα επόμενα χρόνια όλο και περισσότεροι πολίτες σε όλο τον κόσμο θα μπορούν να πραγματοποιούν τις πληρωμές τους.
Ήδη τα 2/3 των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνουν θετικοί στη χρήση των δακτυλικών τους αποτυπωμάτων ή της ίριδας του ματιού τους και δείχνουν να εξοικειώνονται με τη χρήση αυτών των δυνατοτήτων στις συσκευές τους. Μάλιστα το 75% των Ευρωπαίων θεωρεί ότι αποτελούν και πιο ασφαλή πιστοποίηση.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της Visa και δείχνουν τα πλεονεκτήματα της βιομετρικής πιστοποίησης.
Για το 51% των Ευρωπαίων, η χρήση τους θα δημιουργούσε γρηγορότερη και ευκολότερη εμπειρία πληρωμών σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Ομοίως, οι 3 στους 10 βρίσκουν θετικό το γεγονός ότι η βιομετρική πιστοποίηση σημαίνει πως τα στοιχεία τους θα είναι ασφαλή, ακόμη και αν η συσκευή τους χαθεί ή κλαπεί.
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 14.000 Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνει ότι το 81% των καταναλωτών θεωρεί τα δακτυλικά αποτυπώματα πιο ασφαλή, με το σκανάρισμα της ίριδας να ακολουθεί (76%). Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο ο ένας στους δυο καταναλωτές προτιμά το δακτυλικό αποτύπωμα για πληρωμές, σε σχέση με άλλες μορφές βιομετρικής πιστοποίησης. Ωστόσο δεν λείπουν και εκείνοι που Θα προτιμούσαν φωνητική αναγνώριση ή αναγνώριση προσώπου και αυτό, είτε πρόκειται για πληρωμή με τη φυσική τους παρουσία σε ένα κατάστημα (12%), είτε για online αγορές (15%).
Πάντως με το 67% των καταναλωτών να αναγνωρίζουν τη σημασία της ασφάλειας των συναλλαγών, οι νέες μορφές πιστοποίησης υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να προσφέρουν ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και ασφάλειας. Έτσι με τα δεδομένα αυτά, το 48% θέλει να κάνει χρήση της βιομετρικής πιστοποίησης για πληρωμές στα μέσα μεταφοράς, το 47% για πληρωμές σε μπαρ ή εστιατόρια και το 46% θέλει να χρησιμοποιεί βιομετρική πιστοποίηση για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ψώνια στο σούπερ μάρκετ, καφέ και φαγητό. Τέλος το 40% για online αγορές και το 39% όταν κατεβάζει περιεχόμενο από το ίντερνετ.