Την ηγετική της θέση στην αγορά των smartphones και των tablets αλλά και την ανοδική πορεία στην αγορά των smartwatches διατήρησε η Samsung Electronics Hellas το πρώτο πεντάμηνο του 2022, με τις προσδοκίες να προδιαγράφονται εξίσου καλές και για την συνέχεια, χάρη στα μεγάλα λανσαρίσματα που ετοιμάζει η εταιρεία τον Αύγουστο και παρά τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει και ενδέχεται να ενταθούν προσεχώς, από τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Πρωτοκαθεδρία στα smartphones
Τα παραπάνω επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής του τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας της Samsung Electronics Hellas σε Ελλάδα και Κύπρο, σε δημοσιογραφική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες. Σύμφωνα με τον ίδιο, στον τομέα των smartphones, ο οποίος τα τελευταία χρόνια αποδεικνύεται παιχνίδι για λίγους, δεδομένου ότι το 92% περίπου της αγοράς συγκεντρώνουν τρεις μεγάλοι κατασκευαστές, η Samsung, βελτίωσε περαιτέρω τα ποσοστά της, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρια της στην ελληνική αγορά. Για την ακρίβεια, το μερίδιό της έφτασε το 39,8% από άποψη πωληθέντων συσκευών, ενώ κινήθηκε στο 41,5% από άποψη τεμαχίων, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της GfΚ για την πορεία της αγοράς των smartphones. Η άνοδος προέκυψε τόσο από την χαμηλή κατηγορία, όπου η Samsung με την σειρά A έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, όσο κι από τις ναυαρχίδες της, η ανανεωμένη σειρά των οποίων αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της τον Αύγουστο. Μάλιστα ακόμα καλύτερη αποδοχή από τo αναμενόμενο είχαν και τα αναδιπλούμενα μοντέλα της εταιρείας (Samsung Galaxy Z FOLD 3 και Samsung Galaxy Z Flip 3), τα οποία το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψαν μονοψήφιο θετικό ποσοστό αύξησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα αναδιπλούμενα smartphones, από όταν πρωτοκυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά, έχουν σημειώσει πενταψήφιο νούμερο σε πωλήσεις, όπως επεσήμανε ο κ. Παρασκευόπουλος. Σημειωτέον οι επιδόσεις αυτές καταγράφηκαν ενόσω η ελληνική αγορά παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του έτους μια αύξηση της τάξης του 3% σε αξία πωληθέντων συσκευών και μια πτώση λίγο μεγαλύτερη του 10% σε τεμάχια πωληθέντων συσκευών.
Τα μερίδια σε tablet και smartwatches
Αντίστοιχα στην κατηγορία των Tablet, όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα της έρευνας της GfK για το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο αγοράς της Samsung σημείωσε άνοδο 8,7 μονάδες σε αξία και 8,8 μονάδες σε τεμάχια σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 (Ιανουάριος – Μάρτιος 2021). Η δημοτικότητα της σειράς Samsung Galaxy Tab S8 που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους και της πιο πρόσφατης σειράς, Samsung Galaxy Tab A8 επέτρεψε στη Samsung Electronics Hellas να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην ελληνική αγορά των tablet, σημειώνοντας μερίδιο αγοράς που ανέρχεται σε 39,5% σε αξία και 35,5% σε τεμάχια, από 34,6% και 33,7% που ήταν τα αντίστοιχα μερίδια το 2021. Μάλιστα, τον Μάρτιο του 2022 η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη του ελληνικού αγοραστικού κοινού και στην premium κατηγορία των tablet.
Τέλος στην κατηγορία των smartwatches, στην οποία ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος και οι καταναλωτές επιλέγουν από μια ευρεία γκάμα κατασκευαστών, η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει το 17% της ελληνικής αγοράς, με τους καταναλωτές που επιθυμούν πλούσια δεδομένα υγείας, να εμπιστεύονται το health app της Samsung.
Η πορεία αναμένεται δυναμική και για την συνέχεια παρά τις έντονες προκλήσεις που έχει προκαλέσει στην παγκόσμια αγορά των smartphones και των λοιπών ηλεκτρονικών συσκευών, ο πόλεμος στην Ουκρανία με ελλείψεις πρώτων υλών, εκτίναξη του κόστους μεταφορών και περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Σε αυτό θα συμβάλλουν τόσο οι νέες ναυαρχίδες της εταιρείες που θα κάνουν την εμφάνισή τους τον Αύγουστο, όσο και η αλλαγή στρατηγικής της Samsung για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες, η οποία δεν θα περιλαμβάνει μετακύλιση των αυξήσεων του κόστους στον τελικό καταναλωτή, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της. Περαιτέρω ώθηση αναμένεται να δώσουν και τα προγράμματα της ψηφιακής μέριμνας και της αντικατάστασης ηλεκτρικών συσκευών, τα οποία ήδη από την αρχή της πανδημίας, έδωσαν ώθηση στον κλάδο.
Σημειωτέον ότι πέρυσι η χρονιά για την Samsung Hellas έκλεισε με τζίρο 302 εκατ. ευρώ , το μεγαλύτερο μέρος του οποίου, 67%, προήλθε από τον τομέα των smartphones, tablet και smartwatches. «Το 2022 αν δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έτος ρεκόρ για την Samsung Electronics Hellas», όπως σημείωσε ο κ. Παρασκευόπουλος.