Υπηρεσίες διανομής και fintech λύσεις στα σχέδια των Wolt, Box και efood

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Υπηρεσίες διανομής και fintech λύσεις στα σχέδια των Wolt, Box και efood
Τι σχεδιάζουν οι μεγάλοι παίκτες του online delivery.

Νέες fintech υπηρεσίες, διεύρυνση προϊοντικών κατηγοριών και γεωγραφικής κάλυψης αλλά και επανασχεδιασμός του δικτύου διανομής, αποτελούν τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του online delivery φαγητού, έναν κλάδο που ευθύς εξαρχής της πανδημίας διογκώθηκε κι άρχισε να προσαρμόζεται στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.

Να θυμίσουμε ότι με την αφορμή της πανδημίας και της υπέρμετρης ζήτησης που έφερε, οι πιο μεγάλες εταιρείες του χώρου άρχισαν να επενδύουν στην άμεση παράδοση αλλά και στην διεύρυνση των προϊοντικών τους κατηγοριών, εξοικειώνοντας το ευρύ κοινό με το quick delivery ή τις online παραγγελίες ειδών σούπερ μάρκετ. Οι φρενήρεις ρυθμοί ανάπτυξης που ακολούθησαν, οδήγησαν στην εμφάνιση νέων παικτών αλλά και σε ζυμώσεις μεταξύ των ήδη υπαρχόντων, όπως η εξαγορά της Kiosky’s του ομίλου Μούχαλη από την efood ή και η εξαγορά της Wolt από τον όμιλο DoorDash.

Πλέον οι ρυθμοί έχουν σταθεροποιηθεί και οι βασικοί παίκτες του κλάδου φαίνεται να σχεδιάζουν νέες κινήσεις. Στόχος είναι να διασφαλίσουν το προβάδισμα σε μια αγορά που από τα 300 εκατ. ευρώ τζίρο το 2019 έφτασε το 2021 στα 800 εκατ. ευρώ και κινείται πια ελαφρώς καθοδικά εξαιτίας και των πληθωριστικών πιέσεων που επιβαρύνουν τους καταναλωτές.

Ενδεικτική για παράδειγμα είναι η πρόσφατη ανακοίνωση της Wolt η οποία στρέφεται ακόμα πιο ενεργά στον χώρο των διανομών, ενεργοποιώντας την υπηρεσία Wolt Drive. Μέσω αυτής, η Wolt δίνει την δυνατότητα σε συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα να παραδώσουν τα προϊόντα τους χωρίς να έχουν δικό τους δίκτυο διανομής. Αντίστοιχα, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν την παραλαβή των αγορών τους στην πόρτα τους, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί, ακόμα και εντός 30 λεπτών από τη στιγμή καταχώρησης της παραγγελίας.

Το Wolt Drive εγκαινιάζει μια νέα υπηρεσία για τους καταναλωτές. Την ίδια στιγμή ωστόσο χαρίζει στην Wolt και μια νέα ταυτότητα, αυτήν της εταιρείας διανομών, διευρύνοντας τις προοπτικές ανάπτυξής της σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, που απέχουν μακράν από την εστίαση ή τα είδη μικρής λιανικής. Ήδη άλλωστε αν περιηγηθεί κανείς στην εφαρμογή της, έχει την δυνατότητα να παραγγείλει από οπτικά, ανθοπωλεία, καταστήματα ένδυσης και μακιγιάζ ακόμα και βιβλιοπωλεία ή μαγαζιά με παιχνίδια.

Την εξέλιξη του δικτύου διανομής της πέρα από την Wolt σχεδιάζει αυτή την περίοδο και το Βοx της Cosmote. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr η εταιρεία αναζητά συνεργάτες ώστε να αποκτήσει δικό της στόλο διανομής μέχρι και το τέλος του τρέχοντος έτους. Με τον τρόπο αυτό το Box θα μπορέσει να πολλαπλασιάσει τα συνεργαζόμενα καταστήματα εισάγοντας στην πλατφόρμα του κι επιχειρήσεις που δεν μπορούν σήμερα να παραδόσουν οι ίδιες. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα είναι ότι το BOX εκτός από τους μισθωτούς διανομείς και τους συνεργάτες freelancers, θα συνεργαστεί και με εταιρείες που διαθέτουν στόλο δικύκλων για διανομές, όπως για παράδειγμα εταιρείες courier. Γεγονός που θα μπορούσε να απελευθερώσει συνέργειες και με άλλες θυγατρικές του Ομίλου, όπως για παράδειγμα την παράδοση προϊόντων από την αλυσίδα Γερμανός.

Νέα πλάνα με στόχευση στον κλάδο του Fintech φέρεται να σχεδιάζει και η Delivery Hero, στην οποία ανήκει η δημοφιλής εφαρμογή efood. Παρότι το τελευταίο διάστημα η efood έχει επικεντρωθεί στην συγχώνευση των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη στο δίκτυό της, οι πληροφορίες αναφέρουν πως σχεδιάζει νέες λύσεις στον τομέα των πληρωμών. Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία έχει λάβει ήδη άδεια λειτουργίας ιδρύματος πληρωμών από την Τράπεζα της Ελλάδος για την θυγατρική της DH Pay (Delivery Hero Payments), για να παρέχει και να εκτελεί υπηρεσίες πληρωμών. Βάσει αυτής η Delivery Hero θα μπορούσε να προχωρήσει από την ψηφιοποίηση του συστήματος πληρωμών της έως και την έκδοση του δικού της ψηφιακού πορτοφολιού και της δικής της εικονικής κάρτας, για να εξυπηρετεί τους πελάτες, τους διανομείς αλλά και τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Παρότι οι πληροφορίες δεν επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής, η Delivery Hero έχει ανακοινώσει ότι ήδη από το φθινόπωρο του 2019 ότι εργάζεται πάνω σε μια νέα fintech πλατφόρμα, με στόχο να ενοποιήσει τις διαδικασίες πληρωμών στις 43 χώρες που δραστηριοποιείται, αλλά και να αναπτύξει καινοτόμες οικονομικές υπηρεσίες με τη στήριξη της τεχνολογίας. Επίσης, τον Σεπτέμβριο του 2020, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Mastercard για την περιφέρεια της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA), η οποία περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός ψηφιακού πορτοφολιού αλλά και μια λύση virtual κάρτας για τους διανομείς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η πιο κρίσιμη εβδομάδα για το «καλάθι» του νοικοκυριού – Τα επόμενα βήματα μέχρι την εφαρμογή του

Με εισοδηματικά κριτήρια και επιτόκιο 1,5% τα φθηνά στεγαστικά δάνεια στους νέους

Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για νέους: Πότε ξεκινά και πώς γίνεται η υποβολή των αιτήσεων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider