To μονοπάτι που οδηγεί στην ψηφιακή τους ωριμότητα, βαδίζουν όλο και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, θέτοντας με τον τρόπο αυτό τα θεμέλια για την περαιτέρω εξέλιξή τους, αναφέρει σε συνέντευξή της στο insider.gr η κα κ. Άντρεα Αντωνίου, VP Head of Central & Eastern Europe της Iron Mountain, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου, που παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης, ψηφιοποίησης και διαχείρισης πληροφοριών σε 225.000 οργανισμούς παγκοσμίως. Παρόλα αυτά βέβαια, όπως επισημαίνει η κα Αντωνίου, υπάρχει ακόμη χώρος για περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξη, δεδομένου ότι η ψηφιοποιήση είναι μια διαρκής διαδικασία.
Αναλύοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει η Iron Mountain στην ελληνική αγορά αλλά και τα διαφοροποιητικά στοιχεία της εταιρείας, τα οποία οδήγησαν και στην πρόσφατη βράβευσή της από το ΤΕΕ ως «εταιρεία που πρωτοπορεί στο ψηφιακό οικοσύστημα,» η κα Αντωνίου απαριθμεί τους στόχους και τα σχέδια για την συνέχεια.
Τέλος αναφέρεται και στις μελλοντικές προκλήσεις του κλάδου αλλά και στις προοπτικές που δημιουργεί, τόσο για την εταιρεία όσο και για την ίδια τη χώρα, το «data gravity» που έχει αρχίσει να αποκτά η Ελλάδα.
- Πείτε μας λίγα λόγια για την Iron Mountain. Τι υπηρεσίες προσφέρει στην ελληνική αγορά, ποια είναι τα μεγέθη και ποιοι οι πελάτες της;
H Iron Mountain είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες αποθήκευσης, ψηφιοποίησης και διαχείρισης πληροφοριών την οποία εμπιστεύονται περισσότεροι από 225.000 οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του 95% του Fortune 1000.
Με ουσιαστική παρουσία 20 ετών στην Ελλάδα, η Iron Mountain έχει επιδείξει σταθερή πρωτοπορία στον ψηφιακό μετασχηματισμό, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις, καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες για την ολιστική προστασία και διαχείριση των πληροφοριών των ελληνικών επιχειρήσεων με ασφαλές και βιώσιμο τρόπο. Παράλληλα, έχει αναπτύξει νέες υπηρεσίες που παρέχουν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα επιχειρηματικού μετασχηματισμού, ασφάλειας της πληροφορίας και προσβασιμότητας των επιχειρηματικών διαδικασιών, στο πλαίσιο σύνθετων έργων που αναλαμβάνει τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
- Πόσο εξοικειωμένες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις με τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό αλλά και με τα οφέλη που ξεκλειδώνει η ψηφιοποίηση των πληροφοριών για τις ίδιες; Έχουν επιταχύνει σε ικανοποιητικό βαθμό κατά την γνώμη σας, το ψηφιακό τους ταξίδι τα τελευταία χρόνια;
Η ψηφιακή ωριμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα προχωρά με σταθερό ρυθμό και λειτουργεί ως επιταχυντής για την εξέλιξή τους. Οι επιχειρήσεις έχουν επιταχύνει το ψηφιακό τους ταξίδι σε ικανοποιητικό βαθμό, αναγνωρίζοντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη ψηφιοποίηση των πληροφοριών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναδεικνύει την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ των διαφορετικών τομέων της επιχείρησης και επιτρέπει την ολοκληρωμένη διαχείριση των διαδικασιών. Από τις πωλήσεις μέχρι την εξυπηρέτηση των πελατών, δημιουργεί μια συνολική προσέγγιση που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν αποτελεσματικά και αποκομίζουν τα μέγιστα οφέλη από τις ψηφιακές τεχνολογίες. Είναι γεγονός πως οι εταιρείες πλέον κατανοούν πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αφορά μόνο την υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων, αλλά επηρεάζει επίσης τις διαδικασίες, τις δομές και τις εμπειρίες των χρηστών.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως πολλές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει στη ψηφιοποίηση των εσωτερικών τους διαδικασιών, όπως η διαχείριση των πληροφοριών και η αυτοματοποίηση των λειτουργιών και έχουν επεκτείνει την παρουσία τους στο διαδίκτυο με στόχο να προσφέρουν ψηφιακές εμπειρίες στους πελάτες τους. Παρόλα αυτά, όπως άλλωστε δείχνει και ο δείκτης DESI, υπάρχει ακόμη χώρος για περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξη. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια διαρκής διαδικασία και οι επιχειρήσεις πρέπει να συνεχίσουν να προσαρμόζονται στις αλλαγές της τεχνολογίας και στις απαιτήσεις των αγορών.
- Ποιοι είναι οι στόχοι της Iron Mountain για τη συνέχεια. Σας ενδιαφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δημόσιου τομέα πέρα από τον ιδιωτικό;
Οι στόχοι της εταιρείας περιλαμβάνουν επέκταση των υπηρεσιών της στον τομέα της ψηφιοποίησης, της ασφαλούς αποθήκευσης και διαχείρισης δεδομένων, καθώς και την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών data center. Οι λύσεις που προσφέρει η Iron Mountain στοχεύουν μεταξύ άλλων στη βελτίωση της ψηφιακής υποδομής και της ασφάλειας των δημόσιων οργανισμών, προάγοντας τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δημόσιου τομέα.
Στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, η Iron Mountain είναι υπερήφανη για την ανάληψη σημαντικών έργων που εξελίσσουν και βελτιώνουν τον δημόσιο τομέα με τον καλύτερο τρόπο. Πρόσφατα ανέλαβε σε συνεργασία με τη Nova, την ψηφιοποίηση εγγράφων και αρχείου για το Ελληνικό Κτηματολόγιο για Αττική και Κρήτη, ενώ αυτή την περίοδο υλοποιεί με επιτυχία την ψηφιοποίηση του αρχείου της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).
Παράλληλα, συμμετέχει ενεργά σε όλα τα έργα που υποστηρίζονται και χρηματοδοτούνται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο για την μετάβαση των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα στη νέα ψηφιακή εποχή. Τα έργα αυτά , όπως για παράδειγμα η ψηφιοποίηση των αρχείων του ΕΦΚΑ, η ψηφιοποίηση των αρχείων των δικαστηρίων, των φακέλων νοσηλείας των νοσοκομείων, των αρχείων της πολεοδομίας και πολλά άλλα, βρίσκονται στο τελικό στάδιο κατακύρωσης τους και αναμένεται να περάσουν στο στάδιο συμβασιοποίησης μέχρι το τέλος του έτους.
- Πρόσφατα βραβευτήκατε από την τριμελή επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) ως μια από τις εταιρείες που πρωτοπορούν στο ψηφιακό οικοσύστημα. Δεδομένης της εμπειρίας σας στον χώρο, ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προκλήσεις της ψηφιοποίησης για το μέλλον;
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η τριμελής επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) ανέδειξε τις εταιρείες που πρωτοπορούν στο ψηφιακό οικοσύστημα με τα βραβεία «Beyond Innovation». Η Iron Mountain ήταν ανάμεσα στους μεγάλους νικητές, επιβραβευόμενη για τη μακρά επιτυχημένη διαδρομή της στο σχεδιασμό και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων και εφαρμογών στον τομέα διαχείρισης του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου.
Όσον αφορά στις προκλήσεις της ψηφιοποίησης για το μέλλον, είναι ποικίλες. Κάποιες από αυτές περιλαμβάνουν την ασφάλεια δεδομένων, τη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων, καθώς και την πρόκληση της αλλαγής και προσαρμογής στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, η προστασία και ο ασφαλής χειρισμός των ψηφιακών δεδομένων αποτελεί μια σημαντική πρόκληση. Η αύξηση των απειλών της κυβερνοασφάλειας και η ανάγκη για πολιτικές ασφαλείας, απαιτούν την ύπαρξη αξιόπιστων και αποτελεσματικών μέτρων ασφαλείας. Παράλληλα, ο ψηφιακός κόσμος παράγει και συλλέγει τεράστια ποσότητα δεδομένων. Η αποθήκευση, η οργάνωση και η ανάκτηση αυτών των δεδομένων απαιτούν προηγμένες τεχνολογίες καθώς και αποτελεσματικές διαδικασίες διαχείρισης.
-Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα για τη δημιουργία κέντρων δεδομένων στην χώρα μας. Πού εκτιμάτε ότι οφείλεται; Μιας και αυξάνει το «data gravity» της Ελλάδας, η Iron Mountain θα σκεφτόταν να πραγματοποιήσει μια σχετική επένδυση;
Πράγματι, το 2022 σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης τόσο μικρών, όσο και μεγάλων επενδύσεων που θέτουν την Ελλάδα ανάμεσα στις 10 πιο υποσχόμενες αγορές. Αυτή η ανάδειξη ενισχύει την δυναμική της χώρας να προσελκύσει περαιτέρω επενδύσεις και σημαντικά κεφάλαια από τη διεθνή αγορά των data centers, ενώ παράλληλα αναγνωρίζονται οι τεχνολογικές μας δυνατότητες. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ολοένα και περισσότερους Αμερικάνικους κολοσσούς να επενδύουν σε κέντρα δεδομένων τόσο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, όσο και σε άλλες πόλεις. Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό να επιταχύνεται και τις αυξημένες απαιτήσεις για αποθήκευση, διαχείριση και ασφάλεια δεδομένων, η εταιρεία αντιλαμβάνεται ότι η επένδυση σε κέντρα δεδομένων είναι ουσιαστική για την ανταπόκριση στις αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς. Μέσω αυτής της στρατηγικής, η Iron Mountain επιδιώκει να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος της ψηφιακής εποχής.